عامل کتک زدن افراد در خانه سالمندان بروجرد مجازات شد

شناسه خبر : ۱۰۶۶۶۹ شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۵

بروجرد - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بروجرد با بیان اینکه فیلم منتشر شده از کتک زدن افراد در خانه سالمند متعلق به سال ۱۳۹۹ است، گفت: پس از کسب اطلاعات مبنی بر وقوع این اتفاق موضوع به صورت ویژه بررسی و عامل کتک زدن سالمندان اخراج و مجازات شد.

محمدعلی گودرزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: باتوجه به فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر نقض حقوق شهروندی فردی از سالمندان در خانه سالمندان منتسب به شهرستان بروجرد، به اطلاع می‌رساند طبق پیگیری های فرمانداری بروجرد و با توجه به توضیحات رئیس اداره بهزیستی و مدیر خانه سالمندان ، و همچنین طبق شواهد و مدارک موجود در دادستانی، ویدئو فوق متعلق به تیرماه سال ۱۳۹۹ در یکی از مراکز نگهداری سالمندان بوده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته با دستور دادستان بروجرد رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفته و شخص خاطی بازداشت و طبق حکم صادره مورخ ۹۹/۱۱/۲۰ در شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری بروجرد از محل کار اخراج و به ۲۴ ضربه شلاق محکوم گردید.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بروجرد بیان کرد: از همشهریان عزیز خواهشمندیم قبل از انتشار اخبار و اطلاعات در فضای مجازی از صحت و سقم خبر مطمئن شوند، شایان ذکر است در صورت بازنشر اینگونه موارد مشمول مجازات های ناشی از تشویش اذهان عمومی می گردند.

به گزارش موج خبر، از روابط عمومی بهزیستی استان لرستان، در پی انتشار ویدئوی حاوی صحنه‌های دلخراش از سالمند آزاری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و مطالبه عمومی مخاطبان و اصحاب محترم رسانه نسبت به تعیین سرنوشت افراد خاطی و همچنین سالمند آزار دیده، ضمن قدردانی از عموم کشگران اجتماعی و نیز اصحاب جراید و رسانه و به منظور تنویر افکار عمومی، به اطلاع می‌رساند این رویداد مربوط به تابستان سال ۱۳۹۹ در شهرستان بروجرد و مرکز غیردولتی سالمندان امام علی (ع) بوده است.

لذا پس از این اتفاق و باخبر شدن از ماجرای سالمند آزاری، مرکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان بروجرد، اداره کل بهزیستی استان و همچنین پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دادند و به استناد پرونده شماره کلاسه  ۹۹۰۹۹۸۶۶۲۲۰۰۰۵۸۹ مورخ ۲۴ مهرماه ۱۳۹۹ دادگستری کل استان و رأی نهایی به شماره ۹۹۰۹۹۷۶۶۲۲۰۰۰۷۵۲  شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری شهرستان بروجرد، منتج به صدور رای محکومیت ضاربان به اتهام «ایراد ضرب و جرح عمدی بدون اثر»، برخوردهای لازم قضایی از قبیل حبس و شلاق صورت گرفته و در این رابطه، تعداد سه نفر  از کار اخراج شدند؛ همچنین، مرکز غیردولتی سالمندان امام علی (ع) نیز تذکر کتبی دریافت نمود که از استخدام این دسته افراد، شدیداً جلوگیری نماید.

یادآوری می شود بهزیستی استان لرستان در راستای وظایف شرعی، انسانی و قانونی خود، همواره تلاش کرده است خدمت رسانی مطلوب به مددجویان عزیز و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف استان لرستان از جمله دوردست ترین نقاط انجام شود. 

با توجه به اینکه سازمان بهزیستی، خود را موظف و متولی حمایت همه جانبه از مددجویان، سالمندان و سایر افرادی که در جامعه به هر دلیلی در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند می داند نظارت بر مراکز مختلف تحت نظر بهزیستی چه از طریق اعزام تیم های تخصصی استانی و کارشناسان شهرستانی، چه از طریق سامانه دیدبان، به صورت آنلاین و از طریق برخط و همچنین پایش های تصویری متناسب با شرایط کرونا، در همه ساعات شبانه روز صورت میگیرد تا شاهد خدمات رسانی مطلوب به این عزیزان باشیم.

امیدواریم با تشدید و تقویت ساز و کارهای نظارتی، شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم و سازمان بهزیستی همواره نسبت به اجرای دقیق ضوابط نظارتی و تقویت آنها، خود را متعهد میداند.  

یادآوری این نکته ضروری است که حفظ شأن و جایگاه مددجویان عزیز به ویژه سالمندان و معلولان، خط قرمز اداره کل بهزیستی استان است و در این زمینه، به صورت قاطع و قانونی، از حقوق مددجویان، صیانت می شود.