تلفن مشاوره " نماد" برای دانش‌آموزان دلگرم کننده است

شناسه خبر : ۱۰۶۵۹۶ چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۴

خرم‌آباد -  معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: خط ملی تلفنی " نماد" به عنوان یک خدمت مشاوره‌ای و مددکاری برای دانش‌آموزان دلگرم کننده است.

به گزارش موج خبر "رضوان حکیم زاده" روز چهارشنبه در مراسم افتتاح خط ملی نماد در لرستان افزود: " نماد" با شماره تلفن ۱۵۷۰ خدمات مشاوره و روانشناختی را به دانش‌آموزان ارائه می کند.

وی فعالیت به عنوان مشاور در جامعه را یک ارزش دانست و تصریح کرد: مشاوران افرادی هستند که مشکلات دیگران را می شنوند و با تمام وجود برای کمک به آنها اقدام می کنند.

حکیم زاده عنوان کرد: مشاوران در فضایی به دور از تبلیغات و هیاهو خالصانه با استفاده ازعلم و تجربیات ارزشمند خود به دنبال رفع مشکلات همنوعان هستند که این بهترین سرمایه برای کشور و بهترین نوع خدمت به دیگران است.

وی با بیان اینکه خط ارتباطی ۱۵۷۰ طرحی جامع برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان است اظهار داشت: دسترسی دانش آموزان، مدارس و والدین به خدمات راهنمایی، مشاوره، مددکاری اجتماعی، افزایش آمادگی برای واکنش سریع در آسیب‌ها و فوریت‌های روانی اجتماعی از اهداف ایجاد این خط تماس است.

حکیم زاده اظهار داشت: گاهی اوقات یک مکالمه تلفنی مشاور با دانش آموز، بسیار دلگرم کننده است چراکه احساس درک شدن و همدلی برای نوجوانان در این شرایط حساس ارزشمند است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نیز اورژانس اجتماعی ۱۵۷۰ را طرحی ارزشمند و موثر برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بر شمرد و گفت: با اجرای این طرح، حمایت های تخصصی به دانش آموزان نیازمند مشاوره و مددکاری انجام می گیرد.

حجت مومنی با اشاره به رایگان بودن تماس های ۱۵۷۰ عنوان کرد: ضروری است اطلاع رسانی لازم برای معرفی این سامانه در بین دانش آموزان و اولیا در سراسر استان صورت گیرد.

وی گفت: خط تلفنی ۱۵۷۰ فرصت مغتنمی است که معلمان، مشاوران و والدین، دانش آموزان نیازمند را شناسایی نموده و آنها را جهت دریافت حمایت های مشاوره ای و مددکاری اجتماعی معرفی کنند .

وی افزود: این ارتباط در بستر کاملا امن انجام می شود و دانش آموزان و خانواده آنها می توانند مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند تا از خدمات تخصصی مشاوران و روانشناسان متعهد و متخصص بهره مند شوند.

خط چهار رقمی ۱۵۷۰، از ساعت هشت تا ۲۰ آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی به دانش آموزان و والدین آنها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

۳۶۰ هزار دانش آموز در مدارس لرستان تحصیل می کنند.