۷۰ سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در لرستان فعال است

شناسه خبر : ۱۰۶۵۹۵ چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۴

خرم‌آباد - مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: تعداد سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌) حوزه جوانان استان از ۳۲ مورد در سال گذشته اکنون به ۷۰ مرکز رسیده است.

به گزارش موج خبر حشمت الله امان الهی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: سال ۹۳ تنها ۱۴ سمن ثبت شده در لرستان وجود داشت و در رتبه ششم کشور قرار داشتیم و در سال ۹۹ این تعداد به ۳۲سمن رسید.

وی تصریح کرد: رشد کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد حوزه ورزش و جوانان لرستان از لحاظ کمیت و کیفیت مثبت ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: بنابر ارزیابی های وزارت ورزش و جوانان، لرستان در این خصوص با دیگر استان‌های کشور اختلاف چشمگیری دارد و توانسته است هدفگذاری های مدنظر وزارتخانه را با موفقیت محقق کند.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان به دوره های توانمندسازی سمن ها اشاره کرد و گفت: این دوره ها در بهترین شکل ممکن برگزار می شود و برکیفیت سمن ها تاثیر چشمگیری گذاشته است به نحوی که اکنون  برخی سمن‌های حوزه جوانان لرستان توسط افراد بسیار باتجربه، نخبه و خلاق تشکیل شده اند.

امان الهی اظهار کرد: برخی از این افراد در حوزه اختراعات وخلاقیت های علمی، صنعتی و ورزشی موفقیت های برجسته ای داشته و فعالیت های موثری در راستای رسالت اصلی خود بدون هیچگونه چشمداشتی به جامعه هدف سمن ها انجام داده اند.

وی گفت: علاوه بر رشد چشمگیر تعداد سمن ها در استان، با اجرای طرح هایی مانند همکاری با جهاد دانشگاهی برای اشتغال‌زایی جوانان در حوزه های استارت‌تاپ وخلاقیت های فناورانه اقدام شده است به نحوی که ۱۰۰ شغل استارتاپ ایجاد و همچنین ۱۵ تیم گروهی فعال درحوزه کسب و کارهای فناورانه تشکیل شده است.