معرفی بیش از ۳۰ نفر از پرسنل ادارات به هیات تخلفات/ بیشترین شکایات مردمی از شهرداری است

شناسه خبر : ۱۰۶۵۸۳ چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۸

رئیس کل دادگستری لرستان از معرفی بیش از ۳۰ نفر از پرسنل ادارات مختلف به هیات تخلفات اداری به دنبال بازرسی‌های انجام شده طی ۶ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزلری فارس از خرم‌آباد، سعید رازانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، با اشاره به سالروز تشکیل سازمان بازرسی کشور در نوزدهم مهرماه، اظهار کرد: این سازمان اقدامات بسیار زیادی در سطح کشور انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده فعالیت این سازمان در مواردی است که ترک فعل و یا بی‌قانونی صورت گرفته، همچنین نامه‌های هشداری برای برخی دستگاه‌ها جهت پیشگیری ارسال می‌شود که در صورت عدم رعایت ترک فعل محسوب شده و وارد مراحل قضائی می‌شوند.

رئیس کل بازرسی لرستان با اشاره به برخی مجازات‌های اعمال شده برای مدیران متخلف استان، بیان داشت: در هیات بدوی مجازاتی همچون اخراج، جلوگیری از انتصاب پست‌های مدیریتی، تنزل مقام، کسر حقوق و در نهایت توبیخ کتبی درج در پرونده را داشته‌ایم، در مراجع قضایی نیز احکامی مانند حبس، جزای نقدی و انفصال خدمت نیز صادر شده است.

رازانی، جلوگیری از استخدام‌های غیرقانونی را یکی دیگر از رسالت‌های سازمان بازرسی عنوان و تصرسح کرد: تاکنون گزارش‌هایی مبنی بر بروز تخلف در جهت جذب افراد در دستگاه‌های اجرایی و شهرداری داشته‌ایم که در حال پیگیری و بررسی است.

وی تاکید کرد: برای افرادی که از طرف بازرسی منجر به تشکیل پرونده شود، بدون شک مورد پیگیری قرار می‌گیرد، در غیر این صورت، گزارش‌های مردمی را پس از بررسی و در صورت صحت پیگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری لرستان از معرفی بیش از ۳۰ نفر از پرسنل ادارات مختلف به هیات تخلفات اداری به دنبال بازرسی‌های انجام شده طی ۶ ماهه امسال خبر داد.

رازانی، بیشترین میزان شکایات مردمی را از شهرداری عنوان کرد و افزود: شکایت از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها از دیگر مواردی است که بیشترین تعداد شکایت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در خصوص بازرسی از انبارهای تملیکی استان، گفت: این موضوع به طور مستمر پایش می‌شود که هر چه سریع‌تر برابر قانون کالاهای موجود در انبارهای سازمان‌های اموال تملیکی برابر قانون تعیین‌تکلیف شوند.

انتهای پیام/