غرامت ایام بارداری بانوان پایان هر ماه پرداخت می شود

شناسه خبر : ۱۰۶۴۳۲ شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۶

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان از پرداخت ماهانه غرامت ایام بارداری( مرخصی زایمان) بانوان تحت پوشش این سازمان خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، منوچهر گودرزی در این رابطه گفت : به منظور بهینه سازی فرایندها با رویکرد کاهش مراجعات، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات غیرحضوری، در بخشنامه ای از سوی معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، پرداخت ماهانه مرخصی زایمان به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.

وی افزود : در بخشنامه صادر شده از سوی معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، مقرر شد واحدهای اجرایی این سازمان پس از ارائه درخواست و ارسال مدارک دریافت کمک بارداری(مرخصی زایمان) از سوی بیمه شده و به محض ارسال لیست حق بیمه مربوطه با رعایت ضوابط مقرر در بند ۹۶ ماده ۲ و ماده۶۷ قانون تامین اجتماعی نسبت به صدور سند پرداخت مرخصی زایمان به صورت ماهانه اقدام گردد .

مدیر کل تامین اجتماعی استان تصریح کرد : این فرایند تا پایان مدت مرخصی زایمان ادامه دارد و موکول کردن پرداخت تعهد مذکور به اتمام دوره مرخصی زایمان تخلف و منتفی است .

گودرزی در پایان گفت: غرامت دستمزد ایام بارداری که با تأخیر پس از پایان مرخصی زایمان پرداخت می شد به موجب بخشنامه جدید تامین اجتماعی در کوتاهترین زمان و ماهانه پرداخت می شود. 

46