توقف موزه دفاع مقدس در یک قدمی افتتاح/ وعده‌های استاندار عملی نشد

شناسه خبر : ۱۰۵۸۸۸ شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۸

در حالی که تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان از مطالبات به حق مردم و ایثارگران است که وعده‌های استاندار لرستان برای اختصاص اعتبار به این پروژه هنوز عملی نشده است.

موج خبر : عملیات اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان یا همان یادمان شهدا هفته دفاع مقدس سال ۱۳۸۹ در خرم‌آباد آغاز شد و این در حالیست که این پروژه همچنان نیمه‌تمام باقی‌مانده است.

وعده‌های استاندار عملی نشد

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در خصوص پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان با اشاره به اینکه تلاش ما این است که از دو طریق ملی و استانی اعتبارات برای تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان دریافت کنیم، اظهار داشت: در حوزه اعتبارات ملی ۸ میلیارد تومان اختصاص داده‌اند که اوراق ۱۴۰۳ است، یعنی مبلغ آن در نهایت به ۳ میلیارد می‌رسد.

‌وی با بیان اینکه استاندار لرستان هم در جلسه‌ای با حضور سردار کشکولی فرمانده سپاه لرستان و دیگر مسئولان استانی قول مساعد دادند ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه کمک می‌کنند، تصریح کرد: در نهایت زمانی که آقای جغتایی از مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور به استان آمدند ۱۰ میلیارد تومان تخصیص برای پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان دادند و استاندار لرستان هم گفتند ۵ میلیارد اعتبار وعده داده شده از سوی ایشان هم در همین ۱۰ میلیارد دیده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اینکه ما اعلام کردیم که حداقل اعتبار کمکی به میزان یک میلیارد تومان پرداخت شود تا پیمانکار برای ادامه کار ترغیب شود، ادامه داد: متأسفانه این میزان اعتبار پرداخت نشد که اگر پرداخت می‌شد پیمانکار ما دست به عصا راه نمی‌رفت و شاید حداقل ورودی باغ موزه امسال آماده شده بود.

سرهنگ رشیدی با تاکید بر اینکه از آن اعتبار هیچ مقداری ندادند و از زمان وعده اختصاص این اعتبار تا کنون دو ماهی می‌گذرد، افزود: انتظار داریم در لرستان هم مثل استان‌های دیگر برای کارهای فرهنگی همچون تکمیل باغ موزه دفاع مقدس و چاپ کتب این حوزه کمک بدهند؛ به طور مثال در یزد شورای شهر و شهرداری سالانه یک میلیارد برای حمایت از چاپ کتاب اختصاص می‌دهند.

از بودجه استانی خبری نیست

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های پس از جنگ تاکنون تنها ۲۵۰ کتاب حوزه دفاع مقدس در استان چاپ کرده‌ایم، این در حالیست که در استان‌های دیگر به دلیل اختصاص اعتبارات مناسب سالانه ۴۰۰ کتاب چاپ می‌شود، افزود: تکمیل باغ موزه دفاع مقدس لرستان مطالبه عمومی مردم و کسانی است که در دفاع مقدس حضور داشته‌اند، حق مردم است که باغ موزه داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با انتقاد از اینکه چرا در استان‌های دیگر کارها روان است اما در لرستان حرکت لاک پشتی است، گفت: آن کاری که ما باید انجام دهیم را همواره پیگیری می‌کنیم اما از بودجه استانی خبری نیست و اعتبارات قطره چکانی است.

سرهنگ رشیدی با تاکید بر اینکه حمایت از انجام کارهای حوزه دفاع مقدس وظیفه ذاتی همه ماست، خاطرنشان کرد: استاندار لرستان ریاست شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار استان است و نیاز است با توجه به مسئولیتی که دارند از اقدامات این حوزه حمایت کنند.