۳۵ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس در لرستان رونمایی می‌شود

شناسه خبر : ۱۰۵۸۷۱ شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱

خرم‌آباد - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: ۳۵ جلد کتاب مکتوب و صوتی همزمان با هفته دفاع مقدس در این استان رونمایی می‌شود.

به گزارش موج خبر سرهنگ محسن رشیدی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس با شعار "ما مقتدریم" اجرایی می‌شود و متولی این برنامه‌ها در لرستان، سپاه پاسداران خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال هفته دفاع مقدس از ۳۰شهریور ماه آغاز می‌شود گفت: یکهزار و ۴۷۳ برنامه فرهنگی ویژه هفته دفاع مقدس شامل ۵۹۳ برنامه توسط سپاه پاسداران، ۸۰ برنامه نیروی انتظامی، ۱۵۰ برنامه ارتش و ۶۵۰ برنامه توسط سایر دستگاه های اجرایی در استان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان، فعالان فضای مجازی و مدال‌آوران پارالمپیک، اجرای رژه موتوری، دیدار با نماینده ولی فقیه و اقامه نماز وحدت، نواختن زنگ مقاومت و ایثار به صورت نمادین، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری همایش نقش زنان در دفاع مقدس، اجرای جشنواره ترنم فتح، اعزام گروه‌های بسیج به مناطق محروم و برگزاری رزمایش کمک مومنانه از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در لرستان هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: تفاوت جنگ هشت ساله ایران با دیگر جنگ ها در این است که ذره‌ای از خاک کشور به دشمنان واگذار نشد، در دفاع مقدس همه قشرها نقش‌آفرینی کردند و در این راستا نقش خبرنگاران بی بدیل است چراکه تصاویر و مصاحبه های ماندگاری با رزمندگان ثبت کرده اند.

سرهنگ رشیدی ادامه داد: خبرنگاران همواره رسالت خود را بخوبی انجام داده و اثرگذار بوده‌اند و در سیل لرستان نیز موجب توجه به مناطق آسیب دیده شدند.

لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.