وجود ۱۳۵۲ حلقه چاه آب غیر مجاز در لرستان

شناسه خبر : ۱۰۵۸۶۵ جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۴

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در استان هزار و ۳۵۲ حلقه چاه آب غیر مجاز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، داریوش حسن نژاد شامگاه جمعه در جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی لرستان اظهار داشت: با توجه به بحران ادامه دار وضعیت آبی در کشور و استان به هر میزان بتوانیم با تدابیر حفاظتی و فرهنگ سازی و آگاهی بخشی، آب بیشتری در آبخوان حفظ کنیم، از محل این صرفه جویی ها می‌توانیم آب بیشتری به بخش صنعت استان تخصیص دهیم که بازدهی و اشتغال بیشتری به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در لرستان هزار و ۳۵۲ حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد، گفت: از این تعداد، ۳۳۶ حلقه فرم یک، ۳۱۰ حلقه فرم ۵ و ۷۰۶ حلقه چاه غیرمجاز نیز در سیستم ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: هفت هزار و ۶۱۰ حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد که از این تعداد، پنج هزار و ۷۶۰ حلقه مربوط به بخش کشاورزی، هزار و ۴۵۳ حلقه بخش صنعت و ۳۹۷ حلقه مربوط به بخش آب شرب است.

حسن نژاد با توجه وضعیت برداشت منابع آب زیرزمینی در استان بر ضرورت برگزاری منظم و منسجم جلسات این کمیته تأکید کرد و گفت: به جهت هماهنگی بیشتر و اتخاذ تصمیمات مهم و بررسی هر چه بیشتر ابعاد مختلف طرح احیا و تعادل بخشی منابع آبی در استان برگزار می‌شود.

وی گفت: نجات منابع آب زیرزمینی بدون تلاش مضاعف و همت جمعی غیرممکن است و در این راه جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز و اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه جویی و مسئولیت پذیری در جامعه اهمیت فراوان دارد.