فاصله زیاد سرانه فضاهای آموزشی شهرستان ازنا با استانداردها

شناسه خبر : ۱۰۵۸۶۰ جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۰

ازنا- فاصله زیاد سرانه فضاهای آموزشی با استانداردها، لزوم اجرای پروژه‌های این حوزه، جذب حداکثری کمک خیرین و ... در مراسم افتتاح فضاهای آموزشی شهرستان ازنا مورد اشاره و تاکید قرار گرفت.

به گزارش موج خبر، با حضور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان، مدیر کل نوسازی مدارس لرستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان، مسئولان شهرستان ازنا و... ۲۳ کلاس درس در قالب پنج واحد آموزشی به بهره برداری رسید.

فاصله زیاد سرانه فضاهای آموزشی ازنا با استانداردها

محمد علی رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان در این مراسم ضمن قدردانی از حضور همه عزیزان خیر مدرسه ساز در عمران و آبادانی فضاهای آموزشی، اظهار داشت: ثمره کار خیرین علاوه بر اجر دنیوی موجب رشد و اعتلای جامعه در همه ابعاد می‌شود و ساخت مدارس با کیفیت مثل مدارسی که امروز شاهد افتتاح آنها هستیم، خوشبختانه موجب سرافرازی ما شده و در شأن دانش آموزان عزیز منطقه است.

وی در ادامه افزود: خبرهای خوب افتتاح‌های مدارس در مهرماه امسال موجب شادی و مسرت همه ما شده است و بنده به نوبه خود از همه کارکنان نوسازی مدارس، مدیر کل آن مجموعه و همه دست اندرکاران ساخت پروژه‌ها صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

امیر غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان نیز اظهار داشت: خوشبختانه سرانه فضاهای آموزشی شهرستان ازنا به واسطه خیرین مدرسه ساز، نسبت به میانگین استان و حتی کشور، وضعیت مطلوب و قابل قبولی دارد اما با سرانه استاندار فاصله زیادی دارد که با تلاش‌های شبانه روزی همکاران بنده در نوسازی مدارس و مشارکت خیرین گرانسنگ مدرسه ساز، امیدواریم روز به روز به نقطه مطلوب، نزدیک تر شویم.

اجرای ۱۱ پروژه در قالب پویش «غدیر تا ظهور»

وی ادامه داد: در سال گذشته و سال جاری پویش‌هایی را برای جذب حداکثری خیرین راه اندازی کردیم که تعداد قابل توجهی از دانش آموزان عزیز و فرهنگیان گرامی در این پویش‌ها شرکت کردند که برکات زیادی را باخود به همراه داشت، برای نمونه می‌توان به ساخت مدرسه یک کلاسه روستای «نوروز آباد» ازنا اشاره کرد که در راستای پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من» کار ساخت آن آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی مدار لرستان با اشاره به پویش ملی «به رنگ مدرسه» و پویش استانی «از غدیر تا ظهور» از مدیران آموزش و پرورش‌های مناطق استان دعوت کرد با معرفی این پویش‌ها، در جذب کمک‌های خرد خیرین برای ساخت مدارس، کما فی السابق اهتمام بورزند.

غفوری نژاد عنوان کرد: در راستای پویش از غدیر تا ظهور، ۱۱ پروژه در استان در دست ساخت قرار گرفت که مهر ماه امسال هفت کلاس درس از این میزان به بهره برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به افتتاح مدارس امروز شهرستان ازنا گفت: امروز ۲۳ کلاس درس در قالب پنج واحد آموزشی با زیربنای کلی دو هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که ساخت همه آنها با مشارکت خیرین عزیز مدرسه ساز بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با تشکر از مهندس هاشمیان و دکتر قندی در ساخت مدرسه ۹ کلاسه امام علی (ع)، گفت: برای ساخت این واحد آموزشی با زیربنای یک هزار و ۶۰۰ متر مربع، اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

۲ هزار میلیارد در آموزش و پرورش هزینه شد

عیسی سهرابی مدیر آموزش و پرورش نیز ضمن قدردانی از کار بزرگ خیرین مدرسه ساز در رفع کمبودهای فضاهای آموزشی، افزود: آموزش و پرورش از جمله نهادهایی محسوب می‌شود که نیازمند توجه و رسیدگی است و سرمایه گذاری در این وادی موجب تحول جامعه می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: در سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد تومان در آموزش و پرورش لرستان هزینه شده است اما به سبب ماهیت این نهاد، عمق کار و گستردگی جامعه هدف، عملکرد آن، آن گونه که شایسته و بایسته است، محسوس و قابل لمس نیست.

در این مراسم مدارس مدرسه ۹ کلاسه امام علی (ع) شهر ازنا، مدرسه ۶ کلاسه روستای «مرزیان»، مدرسه ۲ کلاسه روستای «باوکی»، مدرسه ۳ کلاسه روستای «دره تخت» و مدرسه ۳ کلاسه روستای «سیاوش آباد» در شهرستان ازنا به بهره برداری رسیدند.