بیش از ۲۷ هزار دانش‌آموز لرستانی در کلاس‌های اوقات فراغت شرکت کردند

شناسه خبر : ۱۰۴۶۳۲ شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۶

خرم‌آباد - معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۲۷هزار و ۲۶۲ دانش آموز این استان در کلاس‌های اوقات فراغت تابستانه امسال شرکت کرده‌اند.

حجت الله مومنی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برگزاری برنامه های غنی سازی اوقات فراغت پس از پایان سال تحصیلی از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت است و کلاس های آن به مدت ۲ ماه در سطح استان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود ۳۷۰ هزار دانش آموز در این استان مشغول به تحصیل هستند تلاش می شود اوقات فراغت تابستانی به عنوان یک فرصت برای مهارت آموزی و ارتقای سطح توانمندی های فرهنگی تربیتی دانش آموزان مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد.

مومنی ادامه داد: به همین منظور با توجه به ظرفیت های موجود، علاوه بر پایگاه های تابستانی در سطح مدارس استان، ۳۱ کانون فرهنگی تربیتی نیز در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان فعال است که در تعطیلات تابستانی به عنوان قرارگاه های فرهنگی، تربیتی و مهارتی دانش آموزان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۱۴ مرکز دارالقرآن در راستای آموزش تعالیم قرآن و عترت در لرستان وجود دارد عنوان کرد: همچنین پژوهش سراها و ۹ مرکز مشاوره روانشناختی نیز جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان فعال هستند.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: همچنین در راستای مهارت آموزی دانش آموزان، پایگاه تابستانی در هنرستان های استان جهت آموزش رشته های فنی و حرفه ای فعال شده است.

 سال تحصیلی گذشته بیش از ۳۶۰ هزار دانش آموز در این استان تحصیل کردند.