صرفه‌جویی مردم برای کاهش قطع برق ضروری است

شناسه خبر : ۱۰۴۲۴۱ چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۰

خرم‌آباد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: کاهش بارندگی و بروز خشکسالی موجب مشکلاتی در تامین انرژی شده بنابراین صرفه‌جویی مردم در مصرف آب و برق ضروری است.

به گزارش موج خبر محمود ثمینی روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: باتوجه به کاهش بارندگی و بروز خشکسالی، برخی توربین و نیروگاه ها از مدار خارج شده است و مردم باید در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

وی گفت: طبق دستور رییس‌ جمهوری باید راه حل های مدیریت مصارف برق، بررسی و ارایه شود و شهروندان نیز در این برهه زمانی حساس، کمک کنند تا تابستان با کمترین خاموشی و قطع برق به پایان برسد.

وی همچنین اضافه کرد: هر بار از مناطق مختلف، نوع جدیدی ویروس کرونا بروز پیدا می‌کند که این ویروس جهش یافته سرعت انتقال بالایی دارد و میزان مرگ و میر آن بیشتر است بنابراین مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی لرستان با بیان اینکه نسبت به هفته گذشته پیشرفت انتشار ویروس گزارش نشده است افزود: مردم از حضور در مراسم شادی و عزا خودداری کنند تا از شیوع کرونا جلوگیری شود.

ثمینی ادامه داد: اعلام تعطیلی بازار دشوار است اما برای اهمیت دادن به سلامتی مردم ناچار به این اقدام کنیم و اکنون که شهرستان های پلدختر و خرم‌آباد در وضعیت قرمز کرونایی هستند گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار یک هفته تعطیل خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: رای دهندگان در لرستان، ۹۷ درصد نکات بهداشتی را رعایت کردند و بخشی از شیوع و مشکلات بوجود آمده مربوط به زمان تبلیغات است که برخی برخلاف دستورالعمل ها اقدام کردند و اکنون عواقب آن را مشاهده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: افراد معترض به نتیجه انتخابات شوراها باید در زمان مشخص و اعلام شده توسط هیات اجرایی اقدام می‌کردند اما اگر فردی اسنادی را در اختیار داشت بازهم می‌تواند ارایه کند،هرچند فصل الخطاب در رسیدگی به شکایات، هیات های نظارت هستند و در زمان مشخص به درخواست‌ها رسیدگی می‌کنند.

وی افزود: رسیدگی به شکایات و حتی جابجایی افراد پس از بازشماری آرا نشان دهنده انتخابات سالم و امن بود و با افرادی که آرا را معنادار دست کاری کردند برخورد می‌شود.

معاون استاندار لرستان همچنین گفت: اصحاب قلم باید توانمندی و امنیت استان را به درستی اطلاع رسانی کنند تا سرمایه‌گذاران برای حضور در منطقه ترغیب شوند.