پل‌دختر در خطرشیوع نوع جدید ویروس دلتاپلاس

شناسه خبر : ۱۰۲۴۰۹ دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۴

رییس شبکه بهداشت و درمان پل‌دختر گفت: این شهرستان به دلیل هم‌جواری با چهار استان و رفت و آمدهایی که در آن صورت می‌گیرد در معرض خطر شیوع نوع جدید ویروس کرونا به نام دلتا پلاس است.

به گزارش موج خبر از پل‌دختر روز دوشنبه علی صفدر سیاوشی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پل‌دختر اظهار کرد: بر این اساس گرچه وضعیت شهرستان در حال بازگشت به حالت عادی و از نارنجی به زرد تغییر کرده اما نتیجه تجمعات و افزایش آمار در هفته‌های آینده مشخص می‌شود، نباید کرونا را دست کم گرفت و آن را رها کرد.

وی افزود: در حال‌حاضر به طور میانگین هر روز 15 تا 20 مورد در شهرستان پل‌دختر به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و 15 نفر کرونایی در بیمارستان این شهرستان بستری هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان پل‌دختر گفت: با توجه به در پیش بودن برگزاری کنکور سراسری باید همه دستگاه‌ها به ویژه در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم‌کاری کنند زیرا یک سهل انگاری ساده موجب اشاعه بیماری کرونا در قشر جوان می‌شود.

وی بر لزوم تجهیز مکان‌های برگزاری کنکور به امکانات و سیستم‌های سرمایشی تاکید کرد و  افزود: متاسفانه یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در زیر زمین است که لازم است تا قبل از آغاز آزمون مشکل تهویه آن برطرف شود و به طورکلی تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون در شهرستان اندیشده شود.

سیاوشی از وضعیت نامناسب آب کشاورزی شهرستان ابراز نگرانی کرد و یادآورشد: با توجه به خشک‌سالی ممکن است آب رودخانه کشکان به صفر برسد که در این صورت آب‌یاری محصولات با آب فاضلاب موجب شیوع بیماری وبا درشهرستان شود که ورود جدی مسئولان و سازمان‌های مربوطه را می‌طلبد.

انتهای پیام/