تلاش معاندین برای تحریم انتخابات/ حاشیه سازی در انتخابات را به هیچ وجه نمی‌پذیریم

تلاش معاندین  برای تحریم انتخابات/ حاشیه سازی در انتخابات را به هیچ وجه نمی‌پذیریم
شناسه خبـر : ۹۸۴۱۷ شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: بدون تردید انتخابات با حضور بالا و مشارکت حداکثری، در کمال امنیت و سلامت و بدون حاشیه برگزار می‌شود و موجب سربلندی ملت ایران اسلامی و یأس و ناامیدی معاندین، استکبار جهانی و دشمنان را فراهم خواهد ساخت

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، محمد رزم ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان رومشکان ضمن گرامی‌داشت هفته کرامت، اظهار کرد: شهرستان رومشکان شهرستانی باستانی و با قدمت چهار هزار ساله است که دارای مردمانی نجیب، با صفا، با صمیمیت، مهمان نواز، خونگرم و دوستدار نظام، رزمنده، ایثارگر و ارادتمندان به مقام معظم رهبری هستند.

پتانسیل‌ها و ذخایر طبیعی ارزشمند رومشکان

وی خاطرنشان کرد: شهرستان رومشکان از پتانسیل‌ها و ذخایر طبیعی ارزشمندی برخوردار است و خوشبختانه شهرستانی است که مناسب امور کشاورزی است، با توجه به حجم تولیدات مختلف در شهرستان و در زمینه کشاورزی و دامداری، فرآوری محصولات برای شهرستان مفید بوده و می‌تواند ضمن جلوگیری از خام فروشی، سود بیشتری را برای مردم داشته باشد.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر لزوم واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به سرمایه گذاران دارای اهلیت، بیان داشت: اگر سرمایه‌گذارانی شناسایی شوند، احداث کارخانه تولید آرد و احداث تعدادی سیلو می‌تواند در بحث اشتغال جوانان این شهرستان مفید و موثر باشد، همچنان که با توجه به کشت چغندرقند در این شهرستان احداث کارخانه قند می‌تواند در اشتغال جوانان موثر باشد،

رزم ادامه داد: با توجه به تولیدات دام سبک و سنگین در رومشکان، این شهرستان مستعد واحدهای تولیدی سوسیس و کالباس و فرآوری‌های مختلف گوشت است، تولید شیر در این شهرستان نسبتاً زیاد است، احداث کارخانه لبنیات برای این شهرستان می‌تواند مفید باشد، تولید مرغ، تولید انار در سطح وسیع و پرورش طیور می‌تواند به اشتغال در این شهرستان کمک شایانی کند.

تشریح سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به سیاست‌های راهبردی، محوری و اولویت‌دار ریاست قوه قضاییه، ابراز داشت: این سیاست‌های اولویت‌دار در قالب سند تحول قضایی به تایید و تصویب مقام معظم رهبری رسیده و ما موظف به اجرای دقیق و پیگیری این سیاست‌ها هستیم.

وی، نخستین سیاست اولویت‌دار را تکریم ارباب رجوع، مردم داری و مردم‌مداری، رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی برشمرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی وظیفه داریم در خدمت مردم باشیم، به لحاظ اینکه ولی نعمت مسؤولین هستند و صاحبان اصلی این نظام و انقلاب هستند و ما وظیفه جلب رضایت این سرمایه انسانی و پشتیبانان نظام جمهوری اسلامی را داریم، ما وظیفه داریم با صبر و حوصله این مردم را تکریم کنیم، موضوع تکریم ارباب رجوع ارزشمند است.

رزم بیان کرد: یکی دیگر از سیاست‌های محوری ریاست قوه قضاییه قضاوت عادلانه است، یعنی قاضی بی‌طرف باشد و یک قضاوت بی‌طرفانه داشته باشد و طرفین دعوا  این بی طرفی را لمس کنند و احساس کنند قاضی در قضاوتش بی‌طرف بوده است، تبعیض قائل نشده و جانب هیچ یک از اصحاب دعوا را نگرفته، خود اصحاب دعوا می‌فهمند گر چه قاضی یک جاهل بین دو عالم است.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان ضمن اشاره به اینکه قاضی باید اخلاص عمل داشته باشد، گفت: نیت و انگیزه در جهت بخشی به اعمال انسان نقش عمده دارد.

تاکید بر صلح و سازش و حل و فصل خصومت‌ها

وی با تاکید بر صلح و سازش و اصلاح ذات البین و حل و فصل خصومت‌ها، گفت: تاکید آموزه‌های دینی و آیات و روایات متعدد بر اصلاح ذات البین است، ما وظیفه داریم به صلح و سازش دعوت کنیم، یک زمانی قوانین موضوعه این اختیار را به قاضی نداده بود، ولی اکنون بر اساس قوانین موضوعه قاضی وظیفه دعوت طرفین به صلح و سازش را دارد، صلح و سازش و برادری موجب اتحاد و انسجام و تقویت جامعه اسلامی در جامعه بین المللی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان ادامه داد: سیاست بعدی حضور مسئولین قضایی در بین مردم و در مساجد و دیدار چهره به چهره و استماع اظهارات و مشکلات مردم عزیز و نمازگزاران است که بایستی در این مسئله برنامه‌ریزی شود و مسئولین قضایی در مسجد حضور پیدا کنند.

تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی

وی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی را از دیگر سیاست‌های محوری ریاست قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر میانگین رسیدگی ۴۰ روز مناسب است که باید نرخ رسیدگی افزایش یابد و وقت رسیدگی را بایستی کاهش بدهیم، تمام پرونده‌ها ورودی در طول سال بایستی مختومه شود و همچنین افزایش مختومه از سنوات قبل نیز داشته باشیم.

رزم با اشاره به اینکه برخی پرونده‌ها سرعت عمل و قاطعیت می‌خواهد، بیان داشت: متاسفانه در استان آمار تیراندازی بالاست و برخورد جدی با این موضوع لازم است، چه در مراسمات شادی چه تفریحات و چه در بحث شکار، هیچ کس حق استفاده از سلاح را ندارد اگرچه سلاح مجاز داشته باشد.

قاطعیت برخورد با قتل عمدی، آدم‌ربایی و پرونده‌های قاچاق

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: قاطعیت برخورد با قتل عمدی و دستگیری سریع و فوری قاتلین فراری بسیار مهم است که در این زمینه برخورد جدی و قاطع صورت خواهد گرفت، آدم‌ربایی، رسیدگی به پرونده‌های قاچاق مواد مخدر و قاچاق سلاح و مهمات، قطع درختان جنگلی، برخورد جدی و قاطع با اراذل و اوباش و شناسایی آن‌ها، برگزاری جلسات ستاد جرائم خاص با محوریت رسیدگی و برخورد با اراذل و اوباش، برگزاری جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، برگزاری شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان، ستاد اقتصاد مقاومتی و حضور دوستان در شورای تامین و شورای اداری مورد تاکید ما است.

وی با اشاره به اینکه زندان جای افرادی است که مستحق زندان هستند و مرتکب جرائم خشن و شرارت آمیز می‌شوند، افزود: ما ۴۰ جرم اولویت‌دار که بایستی با قاطعیت با آنها برخورد شود را احصا کردیم و با آنها برخورد جدی و قاطع خواهیم داشت، سعی خواهیم کرد در جرائم سبک و ضعیف از تاسیسات نوین حقوقی و مجازات‌های جایگزین حبس، عفو مشروط، تعلیق مجازات و تخفیف و تبدیل مجازات استفاده کنیم.

حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری مشروع 

رزم اظهار داشت: حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری مشروع و بحث رونق تولید را حتماً پیگیری کنیم، تامین امنیت سرمایه‌گذار در این شهرستان بسیار با اهمیت و لازم است، مبارزه با مفاسد اقتصادی موضوع بسیار مهم و جدی است که مطالبه مقام معظم رهبری می باشد و با اخلالگران در نظام اقتصادی، بحث اختلاس و بحث ارتشاء و تضییع اموال عمومی و رانت خواری و ربا خواری برخورد نمایند.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان داشت: دستورالعملی که اخیراً توسط ریاست محترم قوه قضاییه صادر شده بحث برخورد با ترک فعل مدیران است که باید رییس دادگستری شهرستان با این ترک فعل‌ها بر اساس دستورالعمل برخورد نماید، چرا که عمل نکردن به وظایف توسط برخی مدیران موجب زیان و خسارت می شود، امروز فرصت سوزی از مدیران پذیرفته نیست و مدیر بایستی قانونمند، ضابطه‌مند و شجاعانه تصمیم گیری نماید.

معاندین در حال تحریم انتخابات هستند

وی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات، افزود: در حال حاضر معاندین و ضد انقلاب در فضای مجازی و رسانه‌ها در حال تحریم انتخابات هستند و به گونه‌ای مردم را مایوس و ناامید کنند تا پای صندوق‌های رای حضور پیدا نکنند، باید با دقت بیشتر و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای حاضر شویم و تجلی حضور و مشارکت را به نمایش بگذاریم.

رزم ضمن اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»، گفت: این تغییر به مردم ایران اسلامی بستگی دارد که مهمترین مجرای این تغییر انتخابات است که موجب تقویت امنیت ملی و منافع ملی در جامعه می‌شود، مظهر تحقق اراده ملت برای تعیین سرنوشت خویش است و انتخابات مهم‌ترین مجرای حاکمیت اسلامی است به خصوص مردم سالاری دینی، بدون تردید انتخابات با حضور بالا و مشارکت حداکثری، در کمال امنیت و سلامت و بدون حاشیه برگزار می‌شود و موجب سربلندی ملت ایران اسلامی و یأس و ناامیدی معاندین، استکبار جهانی و دشمنان را فراهم خواهد ساخت، این انتخابات کاملاً آزاد و رقابتی است.

رئیس شورای قضایی استان افزود: شاخص های یک کاندیدای اصلح را می‌توان اخلاق، مردمی بودن، قاطعیت، آراستگی در عین سادگی، پاکدستی، ثبات قدم در مسیر ولایت، حُسن ادب، دوری از آلودگی قدرت، پرهیز از اشرافی گری و تحول خواهی را اشاره کرد.

رییس کل دادگستری افزود: یکی از وظایف ریاست جمهوری بر اساس قانون ایجاد اخوت و برادری و تشکیل امت واحده در سراسر جهان اسلام است، ما یک کشور مقتدر هستیم و بایستی به کشورهای اسلامی، جنبش‌های اسلامی، ملل اسلامی و جبهه مقاومت توجه کنیم تا بتوانیم به آن هدف نهایی و تمدن عظیم اسلامی در سطح جامعه بین الملل برسیم.

وظیفه دولت ایجاد وحدت در کشور است

وی ضمن اشاره به اینکه وظیفه دولت ایجاد وحدت در کشور است نه گروه‌گرایی و حزب گرایی، گفت:بر اساس قانون وظیفه دولت و رئیس‌جمهور در راس دولت دفاع از حقوق همه مسلمانان است نه تنها مسلمانان ایران بلکه مسلمانان فلسطین، یمن، سوریه، عراق و... ما وظیفه دفاع از همه آنها داریم.

رزم ضمن اشاره به خواسته امام جمعه شهرستان رومشکان در رابطه با راه اندازی تشکیلات دادستانی، ابراز کرد: مردم رومشکان مستحق خدمت و پیگیری تشکیلات دادستانی هستند و ما این مسئله را حتماً مکاتبه و پیگیری خواهیم کرد و ریاست قوه قضاییه عنایت ویژه به مناطق محروم دارد از این جهت بود که مجوز ایجاد ۷ دادگاه عمومی بخش را در استان لرستان صادر کرد.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه نگرانی‌هایی در بحث انتخابات شوراهای اسلامی در این شهرستان و در بعضی از دهستان‌ها و بخش‌ها وجود دارد، گفت: بر اساس دستورالعملی که ریاست محترم قوه قضاییه صادر کرده‌ است، ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در استان و شهرستان ها برگزار می‌شود.

اخلال و خدشه و حاشیه سازی در انتخابات را به هیچ وجه نمی‌پذیریم

رزم تاکید کرد: اخلال و خدشه و حاشیه سازی در انتخابات را به هیچ وجه نمی پذیریم و با کاندیدای شورای اسلامی که به دنبال تخلف و ارتکاب جرم باشد به صورت قاطع برخورد خواهیم کرد و در این راستا شش کمیته اخبار و اطلاعات، کمیته فضای مجازی که فضای مجازی حق تخریب و تهدید ندارد و این کمیته این مسائل را رصد می‌کند، کمیته ارشاد و انذار و نصیحت ، کمیته رصد مدیران، کمیته اطلاع رسانی و کمیته مقابله و عملیات تشکیل شده است.

در پایان این مراسم  کوشکی به عنوان رییس دادگستری شهرستان رومشکان منصوب و از زحمات ضرغام پروانه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir