واکسیناسیون ۵۴ پستچی و سه خبر کوتاه از لرستان

واکسیناسیون ۵۴ پستچی و سه خبر کوتاه از لرستان
شناسه خبـر : ۹۸۳۷۸ شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

خرم‌آباد - واکسیناسیون ۵۴ پستچی در تیرماه، اجرای نمایش خیابانی با موضوع انتخابات، رهاسازی ۲ بهله " سارگپه" و کشف ۱۰ کیلوگرم تریاک از جمله عناوین اخبار کوتاه لرستان در روز شنبه ۲۲ خرداد است.

واکسیناسیون ۵۴ پستچی فعال در لرستان انجام می‌شود

مدیرکل پست لرستان گفت: ۵۴ پستچی این مرکز تیرماه امسال علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند که اقدامات لازم برای این امر فراهم شده است.

محمدناظری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور، تغییر روند فعالیت های برخی صنوف و تعطیلی فروشگاه های فیزیکی، کسب و کارهای مجازی رونق گرفته و با استقبال مردم مواجه شده است.

وی اظهار داشت: شرکت پست نیز بدون افزایش نیروهای موزع و پستچی و با بهره گیری حداکثری از توان نیروی انسانی موجود، نقش موثری در کاهش مراجعات حضوری و ترددهای غیر ضرور ایفا کرد به نحوی که فعالیت هر کدام از این افراد تا سه برابر افزایش یافت

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۴ نفر از نیروهای شرکت پست لرستان به کرونا مبتلا شده اند تصریح کرد: ۲ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۵۲ مرسوله پستی سال گذشته در این استان جابجا شده که نسبت به سال قبل از آن ۳۲ درصد افزایش یافته است.

ناظری افزود: یک میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۵۷ مرسوله پستی سال ۹۸ در استان جابجا شد که این رقم به دلیل شیوع کرونا، افزایش خدمات پست الکترونیک و خریدهای اینترنتی در سال گذشته، افزایش یافت.

اجرای نمایش انتخاباتی "عقل ها را باید شست، جور دیگر باید دید" در خرم آباد

مسول واحد نمایش حوزه هنری لرستان گفت: نمایش "عقل ها را باید شست، جور دیگر باید دید" با موضوع انتخابات در پارک های کیو، معلم و چهارباغ خرم آباد اجرا شد.

مینا سپهوند خاطر نشان کرد: این نمایش به نویسندگی و کارگردانی پژمان باقری پور به مضامین و ابعاد گوناگون انتخابات پیش رو، ضرورت اهمیت شرکت آحاد مردم در این عرصه مهم و انتخاب افراد اصلح پرداخته و قرار است در سه منطقه دیگر شهر خرم آباد اجرا شود.

به گفته وی در نمایش "عقل ها را باید شست، جور دیگر باید دید"، حسام الدین شریعت مداری، علی الیاسی  و فاطمه شاه کرم به ایفای نقش پرداخته اند.

۲ بهله سارگپه در طبیعت بروجرد رهاسازی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: ۲ بهله سارگپه از تیره عقاب سانان در طبیعت این شهرستان رهاسازی شد.

زهرا علیرضایی در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: این ۲ پرنده شکاری بالغ که ۲ ماه پیش به علت آسیب‌دیدگی توسط علاقه‌مندان محیط زیست تیمار شده بودند، پس از بهبودی کامل در طبیعت بروجرد رهاسازی شدند.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون پنج پرنده پس از تیمار و بهبودی به دامان طبیعت بازگردانده شده‌اند و یک جغد و یک سارگپه نیز در اداره حفاظت از محیط زیست بروجرد در حال تیمار هستند.

سارگپه از پرندگان شکاری تیره عقاب سانان است که نقش مهمی در حفظ و پایداری زیست‌سازگان و هرم غذایی دارد.

کشف ۱۰ کیلوگرم تریاک در پلدختر

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی موفق به کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک شدند.

سرهنگ علی امانی در گفت‌ و گو با خبرنگار موج خبر در پلدختر اظهار کرد: ماموران انتظامی در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه جدی با سوداگران مرگ توانستند این میزان مواد مخدر را که از استان های جنوب کشور بارگیری شده بود از یک دستگاه پژو ۴۰۵ کشف کنند.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir