بسته انتخاباتی لرستان در هفته‌ای که گذشت

بسته انتخاباتی لرستان در هفته‌ای که گذشت
شناسه خبـر : ۹۸۳۶۱ شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

خرم‌آباد - اخبار انتخابات با نزدیک شدن به زمان برگزاری این رویداد مهم سیاسی هر روز بیشتر می‌شود و برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها این روزها در صدر خبرهای صداوسیما ، نشریات و فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش موج خبر در استان لرستان و در هفته گذشته نشست ها و برنامه های مختلف انتخاباتی برگزار شد و اظهار نظرهای متفاوت مردم و مسوولان در این مدت، همه به مشارکت حداکثری برای تقویت نظام و ناامیدی دشمنان ختم شده است.

هفته گذشته گزارش های انتخاباتی با عناوین فضای مجازی بستری پرمخاطب برای تبلیغات انتخاباتی، توسعه شهر در گرو انتخابات افراد نخبه و داری برنامه برای ایجاد شورا، تبلیغات پارلمان شهری خرم آباد و شعارهایی که جدی گرفته نمی شود، تخصص ضرورتی انکارناپذیر در انتخاب شوراها، انتخابات ۱۴۰۰ در لرستان و روند افزایشی تبلیغات کاغذی و نبض تند انتخابات در حاشیه شهر در تارنمای خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان منتشر شده است.

یکی از اصلی ترین برنامه های انتخابات ریاست جمهوری در لرستان طی هفته گذشته پخش سخنان تبلیغاتی سه نامزد از شبکه استانی بود و البته انتخابات شوراهای اسلامی نیز همچنان در تب و تاب تبلیغات و تایید صلاحیت های دقیقه ۹۰ است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا همزمان با سراسر کشور ۲۸ خرداد در لرستان نیز برگزار می شود تا مردم این دیار با حضور دریکهزار و ۸۷۱ شعبه، رای خود را به صندوق بیندازند.

یکهزار و ۴۸۵ نفر برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای لرستان ثبت‌نام کرده بودند که تا بیستم خرداد ماه، ۱۶۲ نفر آنان انصراف دادند و صلاحیت ۱۵۳ نفر نیز تایید نش بنابراین در این روز فعالیت هشت هزار و ۹۰۳ داوطلب آغاز شد.

انتخابات امسال در ۱۱ شهرستان و یکهزار و ۵۱۶ روستای لرستان برگزار می‌شود اما در ۱۹۸ روستا آمار افراد ثبت‌نامی به حد نصاب نرسید.

در این مجال سرفصل خبرهای مطبوعاتی ایرنا با محوریت انتخابات در لرستان طی هفته گذشته تهیه و تدوین شده است تا خلاصه ای از فضای انتخابات استان در این مدت برای مخاطبان ترسیم و از طرفی جدیدترین آمار و ارقام در این رابطه نیز یادآوری شود.

شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در بروجرد تشکیل شد

دادستان عمومی و انقلاب بروجرد گفت: شعبه ویژه در دادسرا و دادگستری شهرستان برای رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شد.

مهدی محمدی افزود: تخلفات انتخاباتی در شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی رصد می‌شود و چند پرونده نیز تشکیل شده که در حال بررسی و رسیدگی است.

دادستان عمومی و انقلاب بروجرد اضافه کرد: به داوطلبان روسای ستادهای تبلیغاتی و هواداران آنها توصیه می‌شود در فرایند انتخابات خود را ملزم به اجرای قانون بدانند و از مقررات مربوطه تخطی نکنند.

وی اظهار داشت: در برگزاری فرایند انتخابات ماموریت هایی برای دستگاه قضایی در چارچوب قوانین در نظر گرفته شده است، جلوگیری از وقوع جرم، رسیدگی به تخلفات انتخاباتی همچنین پاسخگویی به استعلام های داوطلبان انتخابات از جمله این موضوعات است.

نتایج اعتراض داوطلبان شوراهای روستایی لرستان به فرمانداری‌ها اعلام شد

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی لرستان گفت: بررسی اعتراض داوطلبان شوراهای اسلامی روستا در هیات‌ نظارت شهرستان‌های استان پایان یافت، نتایج آن امروز یکشنبه به فرمانداری‌ها ابلاغ شد و از این طریق به افراد اعلام می‌شود.

باقر پورحسینی با اعلام این مطلب اظهار کرد: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای لرستان که در مرحله شهرستانی رد صلاحیت شدند از ۱۸ خرداد به مدت ۴۸ ساعت فرصت دارند دوباره اعتراض خود را برای بررسی در هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اعلام کنند.

به گفته وی نتایج اعتراضات آنان در این مرحله به شکل قطعی و تا قبل از شروع تبلیغات رسمی اعلام می شود.

 امام جمعه نورآباد: حضور حداکثری در انتخابات موجب اقتدار نظام می‌شود

امام جمعه نورآباد دلفان گفت: حضور حداکثری و گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا موجب اقتدار نظام اسلامی در داخل و خارج از کشور می‌شود.

حجت الاسلام محمد یوسف خانی در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم پای صندوق‌های رای انتخابات ۲۸ خرداد یک وظیفه‌ همگانی در راستای توسعه سیاسی کشور و شکست توطئه دشمنان است.

وی اضافه کرد: بدون شک اگر برنامه ای تنها جنبه جلب آرای مردم و نشانه گرفتاری نامزدها و اطرافیان آنان در دام عوامفریبی باشد، مردم با اتکا به اندیشه و تدبر دست رد به سینه این افراد زده و آنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام می گذارند.

انتصابات در دولت احتمالی "رییسی" بر اساس فعالیت‌های انتخاباتی نیست

معاون نظارت و بازرسی ستاد انتخاباتی "ایران توانمند" در کل کشور گفت: درصورت پیروزی سید ابراهیم رییسی در انتخابات ۲۸ خرداد ، انتصابات نه بر اساس فعالیت‌های ستادی بلکه بر مبنای شایستگی و تعهد است.

سید محمدصادق شاهرخی در نشست با خبرنگاران افزود: آیت الله رییسی ستاد رسمی انتخاباتی ندارد و همه ستادهای او و ستادهای خانگی به نوعی اصلی هستند و باتوجه به اینکه کشور در ادوار مختلف از حکم گرفتن سودجویان در منصب های مختلف پس از انتخابات ضربه خورده است افراد در صورت رییس جمهوری رییسی نه بر اساس فعالیت ستادی بلکه بر مبنای شایستگی، تقوا و تعهد پست می گیرند.

وی تاکید کرد: نمی خواهیم رییس جمهور آینده به جناح خاصی متصل باشد چراکه بدهکار می شود و نمی تواند خدمت کند بنابراین هرفردی که برای او ( رییسی) یا در ستادهای انتخاباتی اش فعالیت دارد این عمل را به عنوان باقیات صالحات خود در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: آیت الله رییسی، رییس قوه قضاییه بود و دلیلی نداشت آن را رها کند و وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شود اما خواست عمومی در فضای کشور این بود که او وارد صحنه انتخابات شود و این را به خواسته قلبی خود ترجیح داد.

وی اظهار داشت: آیت الله رییسی عاشق محرومان و فساد ستیز است، فقر و مردم را می شناسد و می تواند با رانت و فساد مبارزه کند بنابراین با حضور او شاهد افق روشن و رونق اقتصادی خواهیم بود.

معاون نظارت و بازرسی ستاد انتخاباتی ایران توانمند در کل کشور همچنین گفت: دموکراسی در برخی کشورهای همسایه ما مفهومی ندارد اما از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که ۴۳ سال گذشته انتخابات متعددی برگزار شده است و مردم هم نقش آفرینی کرده اند.

شاهرخی حساسیت این دوره از انتخابات را بسیار بیشتر از سایر ادوار دانست و بیان کرد: امنیت، آسایش و آینده کشور به شور و شعور انتخاباتی متصل است و مردم با هر سلیقه سیاسی باید در مرحله اول پای صندوق های رای حاضر شوند و سپس انتخاب درستی داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید انتخابات پرشوری داشته باشیم که به استکبار و در راس آن آمریکا نشان دهیم ملت ایران پشت سر رهبری عزیز در انتخابات شرکت خواهند کرد و مشت محکمی به دهان آنها زده خواهد شد.

فعالیت انتخاباتی زنان باعث جریان‌سازی سیاسی در خانواده می‌شود

مسوول ستاد بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلابی لرستان گفت: فعالیت انتخاباتی زنان باعث جریان‌سازی سیاسی در خانواده می‌شود و تاثیر بسیاری بر ترغیب اعضای خانه نسبت به حضور در عرصه مهم انتخابات خواهد داشت.

"روح انگیز جهان افروز" در گفت و گو با ایرنا افزود: باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت ایران را زنان تشکیل می دهند میزان مشارکت آنها درانتخابات، پوشش ۵۰ درصد واجدین شرایط رای را محقق می کند که این رقم هم از نظر میزان مشارکت و هم نتیجه انتخابات بسیار موثر است.

وی افزود: زنان با ایجاد فضای تفکر، تعقل و گفتگو در خانواده می توانند در ایجاد شور انتخاباتی، شناساندن و معرفی نامزدها و شاخص های انتخاب درست، موثرتر واقع شوند چراکه ورود هر مرد به یک عرصه به معنای فعالیت یک نفر است اما زمانیکه زن به عرصه ای ورود پیدا کند یک خانواده را همراه خود وارد جریان می کند.

جهان افروز اضافه کرد: ثبات هر کشور به میزان مقبولیت عمومی و مشارکت حداکثری مردم در رویداد و عرصه های مختلف آن بستگی دارد که این اصل در جوامع مختلف با هر نوع حاکمیت و دیدگاه جاری است به همین منظور حضور در انتخابات ۲۸ خرداد یک تکلیف محسوب می شود.

جهان افروز اظهار داشت: حضور حداکثری در انتخابات در اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری، مظهر احقاق حق، تکلیف و وظیفه الهی است که باعث حفظ جمهوریت نظام، عزتمندی، اقتدار، وفاق ملی، استقلال، تحکیم نظام، آبروی اسلام و امت، ثبات و تحکیم مردم سالاری دینی است.

وی گفت: هیچ راهی مناسبتر و کم ضررتر برای رفع محدودیت ها و مشکلات، ایجاد تغییر، اعتراض به وضعیت نامطلوب، شرایط بد اقتصادی، تبعیض، ویژه خواری، آقازادگی و فساد اداری، جز از طریق صندوق آرا نیست و شرکت نکردن در انتخابات هیچ نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

قهر با صندوق‌های رای نتیجه مثبتی ندارد

رییس هیات بسکتبال لرستان گفت: قهر کردن با صندوق‌های رای اقدام مناسبی نیست و هیچ نتیجه مثبتی ندارد چراکه حضور در انتخابات منجر به تغییرات می‌شود.

امیر مسیببان در گفت و گو با خبرنگار موج خبر اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون همواره بر رای مردم تاکید شده است و حضور آنان در تمام صحنه‌ها موجب دلگرمی می‌شود چراکه در همه رویدادهای مهم نشان دادند به نظام علاقه‌مند هستند.

وی با بیان اینکه افزایش امید برای حضور حداکثری مردم در انتخابات یک امر مهم و ضروری است تصریح کرد: تحریم های ظالمانه علیه ایران در به وجود آمدن مشکلات بسیاری تاثیرگذار بود اما برخی از مشکلات داخلی ناشی از عدم مدیریت صحیح می باشد که مردم باید با انتخاب اصلح رییس جمهوری و شوراهای اسلامی در راستای کاهش این مشکلات سهیم شوند.

سرود "رازخورشید" در لرستان تولید شد

رییس حوزه هنری لرستان گفت: سرود "رازخورشید" با مضمون ترغیب و ایجاد انگیزه جهت حضور پرشور و انقلابی آحاد مردم در عرصه انتخابات در لرستان تولید شد.

به گزارش موج خبر از روابط عمومی حوزه هنری لرستان، محمد کرم اللهی اظهار داشت: با توجه به ضرورت اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات و توجه به این مهم در شرایط کنونی کشور، حوزه هنری با همکاری قرارگاه فرهنگی صاحب الامر(عج) و سازمان هنری رسانه ای اوج اقدام به تولید این سرود حماسی کرده است.

وی افزود: شعر این اثر توسط حسین صبح خیز سروده و نوازندگان آن شهاب عباسیان و فرشاد سیفی می باشند همچنین این سرود با اجرا و همخوانی گروه سرود آسمان، تنظیم و آهنگسازی شهاب عباسیان تولید شده است.

دانشجویان نقش مهمی در ایجاد شور انتخاباتی دارند

رئیس دانشگاه لرستان گفت: دانشجویان نقش مهمی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی دارند.

خسرو عزیزی به رسانه‌ها اعلام کرد: جامعه دانشگاهی که متشکل از جوانان و دانشجویان است همیشه در بسیاری از عرصه ها و برنامه ها پیشگام بوده اند و در انتخابات حضور گسترده و پرشوری داشته اند.

وی افزود: حضور پرشور جوانان در انتخابات پاسخ و لبیک به ندای مقام معظم رهبری است که تاکید داشتند حضور در انتخابات یک تکلیف است.

عملکرد و برنامه ملاک انتخاب رییس‌جمهور است

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: توجه به عملکرد و برنامه‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ملاک انتخاب از سوی مردم است.

به گزارش خبرنگار موج خبر در پلدختر، حجت‌الاسلام قاسم متقی نیا روز دوشنبه در آیین افتتاحیه قرارگاه مرکزی ستاد انتخاباتی آیت الله سید ابراهیم رییسی اظهار کرد: هرکدام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از نظر عملکرد دارای سوابقی هستند که می توان با توجه به عملکرد سه سال گذشته آنها و این که چه اندازه توانسته اند به شعارهای خود جامه عمل بپوشانند انتخاب کرد.

وی افزود: باید دید برنامه های کدام یک از داوطلبان ریاست جمهوری قابل اجرا و از کذب و دروغ به دور است و به کسی که شاخص های عملکرد و برنامه های قابل اجرا در وی وجود دارد به این کاندیدا رای داد.

وی ادامه‌داد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت و هدف عمل به تکلیف و شرکت و حضور حداکثری در انتخابات است که در پیشگاه خداوند دارای ثواب و ارزشمند است.

امام جمعه موقت خرم آباد گفت: شورای نگهبان طبق قانون اساسی و بنا به شاخص ها و به دور از مصلحت سنجی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری را تایید صلاحیت کرده که باید بر پایه تفکر و اندیشه و ملاک قراردادن عملکرد و برنامه های واقعی که قابلیت اجرا دارند انتخاب کرد.

۱۵۸ شعبه اخذ رای در دورود برای برگزاری انتخابات پیش‌بینی شد

فرماندار شهرستان دورود گفت: ۱۵۸ شعبه اخذ رای در این شهرستان برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد پیش‌بینی شده که از این تعداد ۱۱۶ صندوق ثابت و ۴۲ صندوق سیار می‌باشد.

به گزارش موج خبر "خدانظر دریکوند" به رسانه‌ها اعلام کرد: در این دوره از انتخابات حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از مجریان برگزاری ( اعضای صندوق رای گیری، ناظرین شورای نگهبان، بازرسین وزارت کشور و نیروهای انتظامی) مسئولیت اخذ رای را بر عهده‌ دارند.

وی افزود: در این شهرستان ۱۳۸ هزار و ۷۷۵ نفر واجد شرایط رای دادن می باشند که از این تعداد ۷۰هزار و ۴۸۸ نفر مرد و ۶۸ هزار و ۲۶۷ نفر زن و تعداد سه هزار و ۵۹۱ نفر رأی اولی می باشند.

اسامی ۱۸۸ داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهرستان بروجرد اعلام شد

مسوول کمیته اطلاع رسانی انتخابات شهرستان بروجرد گفت: فهرست نهایی ۱۸۸ داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهرهای بروجرد، اشترینان و ونایی شهرستان بروجرد اعلام شد.

بهروز شجاعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا تعداد ۱۵۴ در شهر بروجرد، ۲۱ نفر در شهر اشترینان و ۱۳ نفر در ونایی نامزد شرکت در انتخابات تایید صلاحیت نهایی شده اند.

وی اظهار داشت: براساس گزارش هیات اجرایی شهرستان بروجرد در اجرای ماده ۵۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور از تاریخ انتشار اسامی تا ۲ روز پس از اعلام نتیجه اخذ رای، آماده دریافت شکایات انتخاباتی است.

مسوول کمیته اطلاع رسانی انتخابات بروجرد اضافه کرد: با توجه به اینکه تعداد اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد ۹ نفر است، در روز رای گیری شرکت کنندگان در انتخابات باید اسامی ۹ نفر را در برگه های اخذ رای بنویسند.

آرای مردم کاکاوند دلفان در ۴۵ شعبه جمع‌آوری می‌شود

بخشدار کاکاوند دلفان گفت: ۴۵ شعبه اخذ رای در شهر هفت چشمه و روستاهای تابعه برای جمع‌آوری آرای مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش‌بینی شده است.

ایمان حسینی در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: تهمیدات و تدابیر لازم برای برگزاری باشکوه و قانونی انتخابات ۲۸ خرداد اندیشیده شده است و تلاش می شود این فرآیند بدون هرگونه حاشیه و در سلامت کامل برگزار شود.

بخشدار کاکاوند دلفان با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات پیش رو قانونمند و بی طرفانه است ادامه داد: عوامل اجرایی، نظارت، کارشناسان فناوری و نیروهای خدماتی و ناظرین بهداشتی ۵۰۰ نفر هستند که کار برگزاری انتخابات را در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بر عهده دارند.

مشارکت انتخاباتی به معنای حضور در تصمیم‌گیری‌های سیاسی کشور است

مسوول ستاد انتخاباتی سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در لرستان گفت: مشارکت مردم در انتخابات پیش رو به معنای حضور آنها در تصمیم‌گیری‌های سیاسی کشور است بنابراین باید با انتخاب فرد اصلح، در تعیین سرنوشت کشور سهیم شوند.

محمدکریم خورشیدوند در گفت‌ و گو با خبرنگار موج خبر اظهار کرد: دشمنان نظام همواره سعی دارند با ایجاد فضای منفی کاهش حضور مردم در انتخابات را رقم بزنند اما برای سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی باید در انتخابات پیش رو شرکت کرد و با انتخاب فرد اصلح در تصمیم گیری سیاسی مشارکت داشت.

وی با بیان اینکه لیله القدر انقلاب را با حضور حداکثری در انتخابات به لیله الدفن دشمن و جریان نفوذ تبدیل کرده و به صبح می رسانیم ادامه داد: به همین دلیل مقام معظم رهبری همواره بر مشارکت حداکثری در انتخابات و امیدآفرینی در جامعه تاکید دارند.

وی گفت: مسائلی مانند تحریم علیه ایران و خودتحریمی، تاب آوری جامعه را کاهش داده است و رسانه های بیگانه و مزدوران داخلی با سو استفاده از این شرایط سعی می کنند مردم را از حضور در انتخابات منصرف نمایند اما دولت جهاد و جهش، خواهان حضور حداکثری مردم است.

وی با بیان اینکه اعتقادی به کاندیدای پوششی نداریم افزود: هر ۲ کاندیدای جبهه انقلاب برنامه‌هایی دارند و جلیلی برنامه های بسیاری را از سال ۹۲ تاکنون دسته بندی کرده است.

وی ادامه داد: با این وجود انتخابات یک پدیده است و باید منتظر ماند تا اینکه در روزهای پایانی تبلیغات چه اتفاقاتی رخ می دهد اما در حال حاضر جلیلی تصمیم به کنار رفتن به نفع دیگری را ندارد.

صلاحیت ۲۰۳ داوطلب انتخابات شوراهای شهری خرم‌آباد تایید شد

فرماندار خرم‌آباد گفت: پس از پایان مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این شهرستان ، تعداد ۲۰۴ نفر تایید نهایی شدند.

جعفر طولابی در گفت و گو با خبرنگار موج خبر اظهار کرد: تعداد کل شعب اخذ رای در شهرستان خرم آباد ۴۱۷ شعبه می باشد که ۱۸۳ شعبه آن مربوط به شهر خرم‌آباد است.

وی گفت: در پایان مهلت بررسی صلاحیت ها تعداد ۲۰۴ نفر تایید شدند که روز گذشته یک نفر آنان انصراف داد و اکنون ۲۰۳ نفر برای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در شهرستان خرم آباد آماده رقابت هستند.

طولابی ادامه داد: هرگونه همایش، سخنرانی تبلیغاتی، تجمع انتخاباتی و فعالیت های تجمعی در مکان های سربسته و مسقف برابر مصوبات ستاد ملی کرونا ممنوع می باشد.

اخلاق رسانه‌ای در انتخابات موجب انتخاب فرد اصلح می‌شود

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اخلاق رسانه‌ای در انتخابات پیش‌رو موجب آگاه‌سازی مردم و انتخاب فرد اصلح می‌شود.

محمد خدادی در کارگاه آموزشی اخلاق حرفه ای در انتخابات با حضور اصحاب رسانه ای لرستان در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: هر زمان که اخلاق انتخاب اول ما باشد موجب پیدایش قدرت می‌شود و خروجی آن موفقیت آمیز خواهد بود، هر چقدر زمان می گذرد نیاز به اخلاق بیشتر می شود چراکه گسترش تکنولوژی موجب ثبت و ضبط کردن تصاویر و صداها می‌شود و باید انتشار اخبار در قالب اخلاق باشد.

وی با بیان اینکه نقش رسانه ایجاد ارتباط منجر به اثر در جامعه بین قشرهای مختلف است اظهار کرد: کارکرد رسانه در یک جامعه ایجاد ارتباط سازنده بین ارکان جامعه است که با تولید ارتباط به دنبال یک گفتمان واحد می باشد.

خدادی بیان کرد: امروزه کار کرده رسانه ها تبیینی می باشد و دیگر جنبه تبلیغاتی معنایی ندارد، اطلاعات رسانه باید باور پذیر باشد و بتواند جامعه را قانع کند و رسانه‌ها باید اطلاعات را ساده‌سازی، دسته‌بندی، مصداق سازی همچنین مقایسه سازی کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان اثرگذاری رسانه نسبت مستقیم با اخلاق ندارد گفت: خبرنگار باید اخلاق را در خودش نهادینه کند اگر اخلاق از رسانه گرفته شود بر ضد خودش تبدیل می شود، بی اخلاقی در رسانه موجب جعل خبر، کپی و پیست خبر به صورت غیرقانونی را به دنبال داشته که در بلندمدت ماهیت آن رسانه را از بین می‌برد.

وی بیان کرد: اولین انتظار از رسانه دقت است، قدرت یک رسانه به انتشار اخبار صحیح می‌باشد، بسیاری از مواقع بی توجهی به تولید اطلاعات منجر به ظلم می شود و آنچه که واقعیت است را نشان نمی دهد.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید سوژه یابی کنند و بخشی از جامعه را که دیده نمی شود را نشان دهند، همچنین شناخت دغدغه‌ها و معرفی آن از دیگر وظایف رسانه‌ها می باشد.

خدادی با اشاره به اینکه رسانه با اخلاق مخاطب را حفظ می‌کند گفت: خبرنگار باید اخلاق‌مدار باشد همچنین نگاه منطبق به واقعیت را در دستور کار قرار دهد و آزمون اخلاق رسانه در انتخابات خود را نشان می‌دهد چرا که رسانه در انتخابات باید به دنبال محتوا باشد.

وی گفت: رسانه‌ها باید در انتخابات از اسامی دوری کرده و با نگاه برطرف کردن مشکلات اطلاع رسانی کنند، باید آداب نقد را فرا گرفته چرا که خروجی نقد باید اصلاح باشد همچنین رسانه ها باید در انتخابات تلاش کنند که حرکت رو به جلو داشته باشند تا دستاورد ها دیده شود.

وی اظهار کرد: رسانه ها باید در انتخابات پیش رو به دنبال محتواسازی باشند و برای انتخاب صحیح تلاش کرده تا جامعه ترغیب شود فرد اصلح را انتخاب کنند، در انتخابات، اخلاق انتخاب اول رسانه است امیدواریم با حضور پرشکوه مردم در انتخابات موجب سرافرازی ایران اسلامی شویم.

معاون استاندار لرستان: شرایط برای برگزاری انتخابات سالم فراهم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: شرایط برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند در امنیت کامل و با عایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم است و امیدوارم با همکاری همه این امر محقق شود.

 محمود ثمینی در همایش پیشگیری از جرم و تخلفات انتخاباتی دلفان افزود: وجود روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت در بین ایرانیان علت اصلی ناکامی دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: برای مجریان انتخابات رعایت بی طرفی اهمیت دارد و باید مر قانون رعایت شود، برگزاری سلامت انتخابات نیز حائز اهمیت بسیار است که سبب انگیزه حضور مردم می شود، در این میان آنچه در این دوره وظیفه ما را سنگین می کند این است که امید و نشاط مردم را افزایش دهیم.

صلاحیت ۶۰ داوطلب شوراهای شهر لرستان در هیات عالی کشور رد شد

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای لرستان گفت: صلاحیت ۶۰ داوطلب شوراهای اسلامی شهر این استان در مرحله بررسی هیات عالی نظارت بر انتخابات کشور رد شد.

باقر پورحسینی در گفت و گو با خبرنگار موج خبر اظهار داشت: در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی لرستان در حوزه شهری یک هزار و ۴۸۵ نفر ثبت‌نام کردند که از ابتدای ثبت نام ها تا امروز ۱۶۲ نفر انصراف داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع تا این لحظه ۱۵۳ نفر در حوزه انتخابات شوراهای اسلامی لرستان رد صلاحیت شده‌اند، بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۱۷۰ نفر آمادگی ورود به عرصه انتخابات را دارند و از ۲۰ خرداد می‌توانند تبلیغات خود را آغاز کنند.

پورحسینی با بیان اینکه هشت هزار و ۹۳ داوطلب در روستاهایی که حد نصاب برگزاری انتخابات را داشتند ثبت‌نام کرده اند، ادامه داد: هم اکنون در حوزه روستایی ۱۹۰ داوطلب انصراف و ۱۴۰ نفر رد صلاحیت شده اند و در مجموع هفت هزار و ۷۳۳ داوطلب شوراهای روستایی هستند.

وی با بیان اینکه پرونده ۹۰ نفر از داوطلبان رد صلاحیت شده در مرحله استانی جهت بررسی به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ارسال شد، گفت: از مجموعه ۹۰ نفر صلاحیت ۶ نفر تایید شد.

مشارکت انتخاباتی موجب افزایش قدرت منطقه‌ای ایران می‌شود

مسوول ستاد انتخاباتی محسن رضایی (نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری) در لرستان گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو موجب افزایش قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی ایران می‌شود بنابراین در همه ادوار نسبت به حضور گسترده جامعه در این رویداد تاکید شده است.

حسین عالی نژاد در گفت و گو با خبرنگار موج خبر اظهار کرد: برگزاری انتخابات مردمی در طول عمر انقلاب همواره مورد تاکید بوده چراکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه مشارکت مردم استوار است و حضور حداکثری موجب قدرت منطقه‌ای ایران می‌شود.

وی در خصوص برنامه های محسن رضایی برای ریاست جمهوری ادامه داد: رضایی شخصی برنامه محور است که همواره خود را سرباز وطن می نامد و در دولت او شاهد استفاده از ظرفیت‌های استانی خواهیم بود.

عالی نژاد افزود: رضایی به فدرالیسم اقتصادی معتقد است و باور دارد می‌توان با برنامه اقتصادی مدون مشکلات را برطرف کرد همچنین قصد دارد از نخبگان در کابینه خود استفاده کند و عدالت مدیریتی را در دستور کار قرار دهد.

عالی نژاد با اشاره به اینکه رضایی برنامه هایی برای بالا بردن ارزش پول ملی دارد ادامه داد: با انتصاب این نامزد به عنوان رییس جمهوری، ۴۵۰ هزار تومان یارانه به ۴۰ میلیون ایرانی تعلق می‌گیرد و تعادل بین دهک‌های پایین و بالای جامعه برقرار خواهد شد.

وی ادامه داد: در دولت رضایی خط جناح بازی شکسته می شود و تمامی نیروهای اصولگرای انقلابی و اصلاح طلب ارزشی در کابینه حضور خواهند داشت و از همه ظرفیت‌ها برای اعتلای ایران اسلامی استفاده خواهیم کرد.

مسوول ستاد انتخاباتی محسن رضایی در لرستان رنگ انتخاباتی این نامزد ریاست جمهوری را آبی اعلام و اظهار کرد: دولت منتخب محسن رضایی ترکیبی از تمامی طیف های فکری و جناحی است و در کابینه او از قومیت‌ها و اقلیت‌ها هم حضور خواهند داشت.

اعلام برنامه تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه تلویزیونی لرستان

مدیر خبر صدا و سیمای مرکز لرستان (شبکه افلاک) گفت: برنامه تبلیغاتی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از امروز چهارشنبه ۱۹ خردادماه از این طریق پخش می‌شود.

یحیی اقبالی به خبرنگار موج خبر گفت: برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری طی هفت روز از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بر روی آنتن شبکه افلاک خواهد رفت.

وی گفت: چهارشنبه ۱۹ خردادماه برنامه تبلیغاتی محسن مهرعلیزاده، پنجشنبه ۲۰ خرداد برنامه امیرحسین قاضی زاده هاشمی، جمعه ۲۱ خرداد برنامه علیرضا زاکانی، شنبه ۲۲ خرداد برنامه محسن رضایی، یکشنبه ۲۳ خرداد برنامه سید ابراهیم رییسی، دوشنبه ۲۴ خرداد برنامه سعید جلیلی و سه‌شنبه ۲۵ خرداد برنامه عبدالناصر همتی به صورت ضبط شده و مدت ۳۰ دقیقه از شبکه تلویزیونی افلاک پخش خواهد شد.

آثار انتخاب فرد اصلح در کشور ماندگار است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: آثار انتخاب فرد اصلح در آینده کشور ماندگار است و تاثیر آن در جامعه نمود پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در نشست بصیرتی امنیت و اقتدار در سایه حضور حداکثری با حضور طلاب استان اظهار کرد: آثار و اقدامات مطلوب حاصل از انتخاب صحیح تا سال‌های آینده در کشور باقی خواهد ماند و مردم از آن منفعت خواهند برد.

وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی که جلوه آن مشارکت سیاسی و شرکت در انتخابات است از مولفه‌های بسیار مهم می باشد و هر نظام برای دوام خود نیازمند یک تبادل و ارتباط مطلوب با محیط پیرامون است.

وی ادامه داد: اگر نظامی نتواند این رابطه را برقرار کند، مشکلاتی برای سیستم به وجود می آید که خطر آفرین است و از طرفی مردم نیز باید احساس کنند می توانند مطالبات خود را از طریق صندوق‌های رای به دست آورند تا در مشارکت های سیاسی سهیم باشند.

تلاش دشمن برای دلسردی مردم از انتخابات مضاعف شده است

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: دشمن با تمام قوا برای نا امیدی و حضور حداقلی مردم در انتخابات به میدان آمده و تلاش خود را در راستای دلسردی شهروندان مضاعف کرده است.

سردار مرتضی کشکولی در نشست سازمان فضای مجازی بسیج استان در مسجد امیرالمونین (ع) پلدختر اظهار کرد: دشمن با تمام قوا و استفاده از رسانه های معاند، درصدد القای یاس و نا امیدی به جامعه و نفی مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد است.

وی افزود: مولفه های اصلی انتخاب رییس جمهور، حضور حداکثری مد نظر مقام معظم رهبری و انتخاب فرد اصلح از بین خوب و خوبتر در فضای غبار آلود امروز است.

تدابیر برگزاری انتخاباتی امن در لرستان ‌فراهم شده است

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: تدابیر انتظامی و امنیتی لازم برای برگزاری انتخاباتی امن و آرام در استان ‌فراهم شده است.

محمود ثمینی در نشست شورای اطلاع رسانی استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات، تعیین کننده و مشارکت بالا پشتوانه فرد منتخب بوده و عامل تقویت نظام است بنابراین دشمنان همواره سعی در دلسرد کردن مردم دارند اما حضور حداکثری پاسخی قاطع به یاوه‌گویی مخالفان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آرای مردم لرستان در انتخابات ۲۸ خرداد از طریق یکهزار و ۸۷۱ شعبه اخذ می شود ادامه داد: اصحاب رسانه باید برای ترغیب مردم در پای صندوق های رای تلاش کنند تا مشارکت حداکثری در انتخابات صورت گیرد.

مهرعلیزاده: رئیس جمهور آینده باید به مسائل اقتصادی آگاه باشد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکلات کنونی کشور اقتصادی است و رئیس جمهور آینده نیز باید به این مسائل آگاه باشد.

محسن مهرعلیزاده در گفت و گوی تلویزیونی که از شبکه استانی لرستان پخش شد، بیان کرد: امروز کشور ما در موقعیت و مقطع تاریخی خطیری قرار گرفته است و مردم دست به انتخابی خواهند زد که راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده و فراوان کشور بیابند و خدمتگذاری بر سر کار آورند که به تمام معنا در خدمت آنان باشد.

وی اظهار داشت: امروز مسایل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری و فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین قشرهای مختلف جامعه، افزایش سطح خط فقر، رسیدن خط فقر به ۷۰درصد جامعه و کشمکش های بی حاصل بین افراد، گروه ها و صاحب نظران عرصه های مختلف کشور وجود دارد.

مهرعلیزاده با انتقاد از اختلاس برخی مسوولان و تحمیل زندگی سخت به مردم گفت: با بعضی از اقدامات نامسئولین که برای کرسی های ریاست و مسولیت به دنبال روش های ناصواب رفتند، برخی کرسی و امضا خریدند و فروختند، کشوری که می توانست به غنی ترین کشور منطقه تبدیل شود امروز با مشکلات عدیده ای مواجه است.

وی افزود: این اقدامات باعث شد فاصله بسیار زیادی از آنچه که در سال های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب بود ایجاد شود و اعتماد مردم به نظام، حاکمیت و مدیران اجرایی آسیب دید که این باعث شده است حتی اگر مسولان بخواهند کار درستی انجام دهند مورد پذیرش مردم واقع نشود.

وی گفت: مردم باید بدانند اگر فردی می خواهد بین خود و خدا پیمان ببندد که مشکلات مردم را حل کند و از درد دل آنان بکاهد، اگر نمی تواند فردی بیکار و بدون درآمد روزانه و هزینه های روزانه را تامین کند فقط دیدن و فهمیدن نمی تواند مشکلات را حل کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در خانواده متوسطی تربیت شده است گفت: اگر فکر کنیم عده ای در بالا می توانند مشکلات را حل کنند درست نیست و تفکری که افراد دارای مسولیت موظف هستند راه برون رفت را طراحی کنند درست تر است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و نباید ارج کسی را ضایع کرد ادامه داد: در دوره جنگ تحمیلی شرایط سخت و مشکلات بیشتر بود و درآمد نفتی و اقتصادی به حداقل رسیده بود، در دهه ۶۰ با نظام صحیح اقتصادی و ۶.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی که سه میلیارد دلار آن برای اداره کشور و ۳.۵ میلیارد دلار صرف هزینه های جنگ می شد اما انرژی و پروتئین لازم به مردم می رسید و خانواده ها بر اثر اعتماد به دولت و نظام تعداد زیادی شهید دادند.

وی افزود:در دولت اصلاحات روسای جمهور کشورهای اروپایی برای دعوت از رئیس جمهور شما صف کشیدند ،نظریه گفت و گوی تمدن ها در سطح جهان طنین انداز شد و مورد تعظیم دنیا قرار گرفت.

مهرعلیزاده اظهار داشت: ارز در دولت های اصلاحات بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان بود، تورم نزدیک به ۵۰ درصد کنترل شد، به زیر ۱۰ درصد رسید، تک رقمی و ارزش پول ملی حفظ شد، روابط اجتماعی، امید مردم و ارتباط مهربانانه مردم با دولت و بسیاری از شاخص ها ارتقا یافت و به سمت افتخار ایرانی بودن رفتیم.

وی عنوان کرد: در دولت بعدی کارهای خوبی شد و در ۲ دوره کنونی بر خلاف انتظار مردم با برجام در سه سال اول دولت با تمام تلاش های مسولان دولت و نظام، قوی ترین معاهده بین المللی در تاریخ ایران در سازمان ملل تصویب شد تا چندین تحریم برطرف شود اما بدعهدی های آمریکا مانع شد.

وی بیان کرد: آمریکا هرگز با ما دوستی نداشت، با تحریک نیروهای وابسته در کشور ناامنی ایجاد کرد و هشت سال جنگ، خونریزی و فشار بر کشور وارد ساخت و عناد ورزید، راه های سرمایه گذاری خارجی، صادرات و واردات بسته شد، اشخاص و سازمان های ایرانی را تحریم و برای ناامیدی مردم و براندازی نظام تلاش کرد.

مهرعلیزاده گفت: عده ای با تمامیت خواهی بر همه ارکان مملکت دیدگاه های تنگ نظرانه خود را تحمیل می کنند، به بحران آب در این کشور توجه نمی شود و به بزم، موسیقی و شعر خوانی گیر می دهند که این درد بزرگی است. 

وی افزود: به جای فکر برای معیشت مردم،  برای از سکه انداختن دولت به فکر شعار "مرگ بر" هستند اما کینه ها و دشمنی ها باید تمام شود، ایرانیان مردم بزرگی هستند و باید با بزرگواری با دنیا برخورد کنیم، حرکت ما بزرگی تاریخ چند هزار ساله ما را نشان دهد و دنیا نیز این انتظار را از ما دارد.

وی اظهار داشت: یکی از اصلی ترین، بزرگترین و مقتدرترین امپراطوری های دنیا، "ایران و کوروش " بوده است که به مسلمان و ایرانی بودن خود افتخار می کنیم و برخود می بالیم که ایران بدون جنگ اسلام را جذب و درک کند.

این نامزد دور سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت شاداب بودن مردم ایران و توجه به این مهم در دولت " زندگی" گفت: امروز مشکل اقتصاد داریم و فردی باید بیاید که این مشکل را می فهمد، مشکل امروز در راه اندازی تولید و رفع رانت است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه تکیه کردن به افراد فرهنگی، نظامی و حقوقدان مشکل کشور را حل نمی کند اظهار داشت: اجازه دهید کسی بیاید که مشکل را می داند، سابقه سالم دارد از خانواده متوسط و حتی پایینی آمده است و درد مردم را می داند تا برای آنان کاری انجام دهد.

وی افزود: میزان یارانه ها برای پنج دهک اول باید پنج برابر شود، با مشکلات اشتغال و مسکن، معیشت بازنشستگان و قاچاق و رانت با شجاعت برخورد شود و رویه های غلط باید پایان یابد.

وی تصریح کرد: مشکل ما قطع ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، رانت و تلف شدن ۱۱ میلیارد دلار است.

مهرعلیزاده اضافه کرد: مردم عزیز من اهل مراغه و دارای دکتری مدیریت مالی از دانشگاه تهران و دکتری اقتصاد مهندسی هستم و از ۲۵ سالگی وارد بازار کار شدم، موسس منطقه آزاد کیش هستم، مسولیت نیروگاه بمباران شده اتمی بوشهر را تحویل گرفتم، استاندار خراسان بزرگ و معاون دولت اصلاحات بودم و اکنون با تکیه بر امکانات و تجربیات می دانم مشکلات کجاست.

مشارکت مردم در انتخابات پشتوانه نظام سیاسی کشور است

رئیس ستاد انتخاباتی "سحر" سید ابراهیم رئیسی در لرستان گفت: مشارکت مردم در انتخابات پشتوانه نظام سیاسی کشور و یکی از عوامل قدرت ایران در رایزنی‌های بین المللی است.

سید حجت الله کلانتری در نشست خبری ستاد سحر با اصحاب رسانه اظهار کرد: در یک نظام سیاسی مردمی اصل بر مشارکت مردم است به نحوی که در وصیت نامه حضرت امام (ره) و سخنان مقام معظم رهبری به ضرورت این مهم سفارش شده است.

وی اضافه کرد: این دوره از انتخابات به دلیل اینکه اولین انتخابات بعد ۴۰سالگی انقلاب است و از طرفی رهبر معظم نیز راهبردهای مشخصی را بر اساس گام دوم انقلاب در ابعاد مختلف ترسیم و ارائه داده اند، نسبت به ادوار گذشته حساسیت بیشتری دارد. 

کلانتری یادآور شد: شخصیت آقای رئیسی مثل دوره های قبل نیست که اختیار استان را در دست مسئول ستاد قرار دهد و مسئول ستاد تمام سوء استفاده ها را از آن انجام دهد.

اقتدار نظام با حضور مردم پای صندوق‌های رای تضمین می‌شود

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: احزاب استان با هر سلیقه‌ای برای افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو تلاش کنند چراکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی با حضور مردم پای صندوق‌های رای تضمین می‌شود.

به گزارش موج خبر محمود ثمینی در جلسه هم اندیشی با احزاب استان در راستای افزایش مشارکت در انتخابات  پیش رو افزود: کشور در ۲۸ خرداد جاری شاهد برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی است که ۲ مورد اول در لرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی اقتدار نظام مهمترین اولویت است تصریح کرد: هیچگاه ناهنجاری ها در کشور مورد قبول نبوده و این نظام همواره مورد حمایت قاطبه مردم قرار گرفته است چراکه پایداری امنیت، باوجود تمامی مشکلات، برای مردم یک اولویت است.

فرماندار: صلاحیت ۲۵۰ داوطلب شوراهای شهری خرم‌آباد تایید شد

فرماندار خرم‌آباد گفت: صلاحیت ۲۵۰ داوطلب انتخابات شورای شهرهای خرم‌آباد، زاغه و سپیددشت تایید شده و ۲۰۰ نفر از این تعداد مربوط به شهر خرم‌آباد است.

جعفر طولابی در جلسه توجیهی کاندیداهای شورای اسلامی شهرهای شهرستان خرم آباد با اشاره به مشارکت بالای افراد جهت داوطلبی شورای شهر، افزود: در این دوره شاهد افزایش مشارکت ۱۰ درصدی داوطلبان نسبت به دور پنجم و ۳۵ درصدی نسبت به دور چهارم شوراهای شهر بوده‌ایم.

طولابی راه‌اندازی ستادهای تبلیغاتی در محورهای اصلی شهر را ممنوع اعلام کرد و افزود: بر اساس قانون هر داوطلب در هر منطقه شهرداری تنها اجازه راه‌اندازی یک ستاد را دارد.

فرماندار مرکز لرستان همچنین با اعلام برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورای اسلامی شهر خرم آباد تصریح کرد: سرعت و دقت این سامانه بسیار بالا است و در دستگاه‌های احراز هویت تغییراتی ایجاد شده است تا از رای های تکراری جلوگیری کند همچنین تعیین سن رای دهنده، مشخص شدن فوتی‌ها و احراز هویت فرد رای دهنده از دیگر مزایای نرم‌افزار به‌روز شده است.

طولابی اضافه کرد: ۱۸۳ شعبه اخذ رای برای انتخابات شورای شهرهای خرم آباد پیش‌بینی شده است و بر اساس قانون، فعالیت‌های تبلیغاتی داوطلبان از ساعت هفت ۲۰ خردادماه به مدت یک هفته انجام می شود.

تبلیغات رسمی بیش از هشت هزار داوطلب شوراهای اسلامی در لرستان آغاز شد

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای لرستان گفت: تبلیغات رسمی هشت هزار و ۹۰۳ داوطلب تایید صلاحیت شده شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان از امروز پنجشنبه به مدت یک هفته آغاز شد.

باقر پورحسینی در گفت و گو با ایرنا افزود: یکهزار و ۴۸۵ نفر برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای لرستان ثبت‌نام کردند که تاکنون ۱۶۲ نفر آنان انصراف دادند و صلاحیت ۱۵۳ نفر نیز تایید نشد.

وی اظهار داشت: بنابراین در حال حاضر یکهزار و ۱۷۰ نامزد شوراهای اسلامی شهر در لرستان با یکدیگر رقابت می کنند.

پورحسینی با بیان اینکه هشت هزار و ۶۳ نفر برای انتخابات شوراهای روستایی لرستان ثبت نام کردند افزود: از این تعداد ۱۹۰ نفر انصراف دادند، صلاحیت ۱۴۰ نفر محرز نشد و اکنون هفت هزار و ۷۳۳ نامزد انتخاباتی در صحنه رقابت هستند.

وی تصریح کرد: تبلیغات رسمی این نامزدها از ساعت هفت امروز شروع شده است و تا ساعت هفت ۲۷ خرداد( ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری) ادامه خواهد یافت.

۵۶ نامزد در انتخابات شوراهای شهری پلدختر رقابت دارند

فرماندار پلدختر گفت: ۵۶ نفر از ۷۵ داوطلب انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهرهای این شهرستان تایید صلاحیت شده و رقابت رسمی خود را امروز پنجشنبه با تبلیغات قانونی آغاز کرده‌اند.

حسن رضاییان در گفت و گو با خبرنگار موج خبر اظهار کرد: ۳۴ داوطلب از این تعداد مربوط به شهر پلدختر، ۱۲ نفر شهر معمولان و ۱۰ نفر مربوط به شهر سراب حمام هستند.

وی افزود: از مجموع ۴۶ داوطلبی که برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر پلدختر ثبت نام کرده بودند سه نفر انصراف دادند، ۹ نفر رد صلاحیت شدند و در نهایت ۳۴ نفر از این افراد در انتخابات ۲۸ خرداد جاری به رقابت می پردازند.

فرماندار پلدختر گفت: همچنین ۱۶ داوطلب برای شورای اسلامی شهر معمولان ثبت نام کردند که یک نفر آنها انصراف داد، ۲ نفر رد صلاحیت شدند و از مجموع ۱۳ ثبت نامی انتخابات شورای اسلامی شهر سراب حمام پس از انصراف یک داوطلب و رد صلاحیت ۲ نفر دیگر، ۱۰ نامزد آماده حضور در این انتخابات هستند.

رضاییان یادآورشد: از ۳۵۸ داوطلب ثبت نام شده در روستاهای بخش مرکزی پلدختر با رد صلاحیت ۱۳ نفر، هم اکنون ۳۴۵ نامزد در این عرصه حضور دارند.

وی افزود: همچنین از مجموع ۳۴۳ داوطلب انتخابات شورای اسلامی سایر روستاهای شهرستان پلدختر، ۱۳ نفر رد صلاحیت شدند و ۳۳۰ نفر در ۲۸ خرداد به رقابت می پردازند.

حفظ وحدت جامعه مهمترین دلیل برای شرکت در انتخابات است

مسوول بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد گفت: حفظ وحدت و انسجام در جامعه مهمترین دلیل برای شرکت همه مردم در انتخابات است.

فاطمه پدیداریان در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: همه کسانی که دغدغه برگزاری انتخابات را دارند باید با پرهیز از نگاه‌های حزبی، جناحی، فامیلی و قومی برای بندگی خدا و مصلحت مردم فعالیت کنند و تلاش کنیم با جلب اعتماد مردم حضور و مشارکت به حداکثر برسد.
 

۲۷ داوطلب انتخابات شورای شهر بروجرد انصراف دادند

رییس ستاد انتخابات بروجرد گفت: ۲۷ داوطلب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بروجرد از زمان ثبت نام تاکنون انصراف داده اند.

محمدعلی گودرزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این شهر در مجموع ۲۰۹ نفر داوطلب شدند که از این تعداد ۲۷ نفر انصراف و ۱۵۱ نفر هم اکنون فعالیت تبلیغاتی خود را اغاز و مابقی در مراحل مختلف به دلایل متفاوتی رد صلاحیت شده اند.

رییس ستاد انتخابات بروجرد اضافه کرد: ۲۶۲ شعبه اخذ رای برای این دوره از انتخابات در سطح شهرستان پیش بینی شده است.

 وی ادامه داد: تعداد داوطلبان در ششمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شهرستان ۹۷۹ نفر هستند،  تعداد داوطلبان در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۸۶۰ نفر بودند که امسال نسبت به دور پنجم ۱۴ درصد رشد داشته است.

رییس ستاد انتخابات بروجرد گفت: از این تعداد داوطلب ۸۷۶ نفر مرد و ۱۰۳ نفر زن است همچنین در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بروجرد ۷۸۷ نفر مرد و ۷۳ نفر زن شرکت کرده بودند.

حضور گسترده مردم در انتخابات توسعه کشور را بدنبال دارد

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی انتخاباتی سید ابراهیم رییسی ( نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری) گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات موجب رشد، توسعه و شکوفایی در کشور می‌شود.

حامد ویسکرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم  که مشارکت حداکثری در انتخابات صورت گیرد زیرا که  نقش مشارکت بالای عمومی بر سر کار آمدن دولتی مقتدر در عرصه ملی و بین المللی موثر خواهد بود.

به گفته وی  حضور مردم در انتخابات کلید رهایی از مشکلات معیشتی خواهد بود همچنین موجب اقتدار ایران در عرصه بین‌المللی می‌شود اگر مردم در انتخابات حضور پیدا کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند کشور و استان لرستان در ریل توسعه خواهد افتاد.

انجمن‌های مردم نهاد جامعه را به مشارکت حداکثری تشویق کنند

فرماندار خرم آباد گفت: مدیران انجمن های مردم نهاد آحاد جامعه را نسبت به مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد تشویق کنند.

جعفر طولابی در دیدار با مدیران انجمن های مردم نهاد با اشاره به اینکه حضور مردم به هر میزانی که بیشتر باشد بر تحکیم امنیت ملی و اقتدار نظام می افزاید اظهار داشت: مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام هستند و به هر اندازه‌ای که حضور آنها بیشتر باشد، شکست دشمنان قطعی تر است.

وی تصریح کرد: نقش تک تک آرای مردم در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان تاثیرگذار بوده است. 

فرماندار خرم آباد گفت: در سطح شهرستان خرم آباد ۴۱۷ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که ۱۹۸ در حوزه شهری و ۲۲۳ حوزه روستایی در نظر گرفته شده است. 

طولابی افزود: از این تعداد ۲۸۲ شعبه ثابت و مابقی سیار هستند که این میزان نسبت به دوره گذشته برای تسهیل در کار مردم ۱۵ درصد افزایش داشته است. وی یادآور شد: اولین بار در خرم‌آباد برخی از اماکن را دو شعبه مستقر کردیم یکی شعبه ویژه خواهران و دیگری برادران تا مردم به راحتی بتوانند آرای خود را به صندوق های اخذ رای بیاندازند.

پایبندی به قوانین باید سرلوحه فعالیت‌های تبلیغاتی باشد

رئیس ستاد انتخابات شهرستان سلسله گفت: نامزدهای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باید پایبندی به قوانین و اخلاق مداری را سرلوحه فعالیت های تبلیغاتی خود قرار دهند.

روح الله زمانیان در جلسه توجیهی تبلیغات کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در سالن جلسات افزود: تبلیغات باید بر مدار قانون و در حیطه وظایف و اختیارات شوراها باشد.

وی تصریح کرد: ارائه برنامه های سازنده ، عدم تخریب سایر نامزدها و رقبا ، جلوگیری از تنش ها و دوری جستن از وعده های غیر واقعی مهمترین بسترهایی هستند که زمینه انتخاباتی پرشور و باشکوه را فراهم می کند.

قاضی‌زاده هاشمی: مردمان لر با قدمت و غیرت در سطح کشور شناخته شده‌اند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردمان لر با قدمت و غیرت در سطح کشور شناخته شده‌اند و مردمانی بودند که همیشه از سرزمین خودشان در مقابل دشمنان مقاومت کرده‌اند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگوی تلویزیونی که از شبکه استانی لرستان پخش شد اظهار داشت: افتخار من این است که خیلی از دوستان و بزرگان مردمان دیار لر را می‌شناسم و لرها با طوایفی مختلف امروز در سراسر کشور دارای نخبگان و شخصیتهای شناخته شده در سراسر کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان استان کوهستانی و دامپروری است خاطرنشان کرد: این استان دارای رودخانه‌های پرآب است که منشاء آبهای فلات مرکزی و دشت خوزستان بوده و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه این استان و خوبی استفاده کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: وسعت استان لرستان بیش از ۲۸ هزار کیلومترمربع با یک میلیون هفتصد و ۷۶۰ هزار نفر می باشد و پانزدهمین استان کشور محسوب می شود. قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: شغل افراد این دیار کشاورزی و دامپروری اما متاسفانه از نرخ بیکاری بالا رنج می برند زیرا که در این استان سرمایه‌گذاری صنعتی خوبی انجام نشده است و بسیاری از رودخانه ها رها شده و هیچ گونه سدی تاثیرگذار ی در این استان ساخته نشده است.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: استان لرستان در حوزه تاریخی و تمدنی نیز یکی از استان‌های مهم در سطح کشور است که قلعه فلک الافلاک در مرکز این استان در حوزه گردشگری می تواند زیرساختی برای جذب توریست در سطح کشور و جهان باشد، اما متاسفانه این اتفاق صورت نگرفته و نبود مدیریت باعث شده که این استان مهاجر پذیر باشد.

وی در ادامه اظهار داشت مردمان شهرستان خرم‌آباد مردمانی با اصالت هستند که این شهر دارای مرکز تجاری، اقتصادی،  کریدور شمال به جنوب است و این امر می تواند یک ظرفیتی در راستای اقتصادی این شهرستان باشد.

وی به بحث آبخیزداری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بحث آبخیزداری کارهای خوبی در این منطقه صورت نگرفته و سیلابی که در ۲ سال گذشته رخ داده مشکلات زیادی را برای مردم این شهرستان و شهرهای پایین دست ایجاد کرده است.

قاضی زاده هاشمی به کارخانه پارسیلون خرم آباد اشاره کرد و گفت: این کارخانه با ۲۵۰۰ کارگر به علت بدهی امروز تعطیل شده که یکی از برنامه‌های دولت ما فعال کردن این کارخانه می باشد.

قاضی زاده هاشمی گفت: شیلات سپیددشت در انتظار واگذاری به بخش خصوصی است که تلاش ما این است، این امر صورت گیرد.

وی خطاب به مردم بروجرد نیز گفت: بروجرد یکی از شهرستانهای ممتاز استان لرستان است که با نخبگانی همچون شهید بروجردی مسیح کردستان و حضرت آیت الله بروجردی مرجع شیعیان جهان اسلام نام آن در تمام جهان شناخته شده است‌.

قاضی زاده هاشمی یادآورشد: مسکن مهر بروجرد با ۶ هزار و ۵۰۰ واحد متاسفانه از عدم زیرساخت مانند درمانگاه، مسجد، مدارس و غیره رنج می برد که ما در مسکن سلام برنامه جامعی داریم و چهار و نیم میلیون کمبود مسکن در سطح کشور را جبران خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه برای اقشار کم درآمد و بدون درآمد اقساط ۳۰ ساله طراحی شده که دارای مسکن باشند افزود: اولویت ما ساخت و ساز در بافت های فرسوده شهری است.

وی به کارخانه سامان کاشی بروجرد نیز اشاره کرد و گفت: این کارخانه با ۲۲۰ کارگر  امروز تعطیل شده و دستگاه قضایی نیز ورود کرده که امیدوارم مشکلات آن حل و فصل شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به شهرستان دورود نیز اشاره کرد و گفت: یادمان هست که رزمندگان دوران دفاع مقدس از دورود رد شده و با قطار به خوزستان و مناطق جنگی اعزام شدند.

وی به فولاد و ذوب آهن دورود اشاره کرد و اظهار داشت: این ۲ تا کارخانه با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی امروز متوقف شده است که تلاش ما این است، آنها را راه اندازی کنیم.

قاضی زاده هاشمی به دشت اشترینان و بروجرد اشاره کرد و گفت: امروز شاهد افت سه متری  آب در این دشت ها هستیم که علی رغم حجم بارندگی بالا در لرستان کارهای خوبی در بحث آبخیزداری انجام نشده و تلاش ما این است این کارها را به سرانجام برسانیم.

وی به شهرستان ازنا نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان ازنا دارای کارخانه ها و پروژه های خوبی است، همچون صنایع غذایی گهر، توسعه صنایع سیمان فولاد ازنا امروز همه این ها با مشکلاتی روبرو هستند که تلاش می کنیم مشکلات آنها را رفع کنیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی به پلدختر اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر شهرستان پلدختر معرفی شد، مسیر مواصلاتی این شهرستان با دیگر شهرهای استان لرستان، خوزستان و ایلام می‌تواند در توسعه آن نقش بسزایی داشته باشد.

وی گفت: خیلی از پل های شهرستان پلدختر در سیلاب سال ۹۸ خسارت دیده و تاکنون تکمیل نشده است.

قاضی زاده هاشمی خطاب به مردم رومشکان گفت: شهرستان رومشکان دارای مسیر مواصلاتی کم عرض است که این باید برطرف شود و یکی از ظرفیت‌های این شهرستان ظرفیت شیلات آن می باشد که با راه اندازی مزرعه پرورش ماهی می توان جوانان را در بحث اشتغال جذب کرد.

وی همچنین گفت: شعار من ثبت آرامش با دولت سلام است. اینجانب یک سیاستمدار برخاسته از نسل جوان در راستای تبیین بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شده ام.

وی افزود: بنده یک نفر نیستم بلکه یک جمعی هستیم که دو سال گذشته تا کنون بعد از بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری برنامه های خود را مبتنی بر بیانیه گام دوم اداره کشور طراحی کرده ایم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ سال است پیروزی انقلاب اسلامی گذشته علیرغم کارهایی که دولت های مختلف در راستای راهسازی، مدرسه، بیمارستان و غیره انجام داده‌اند، اما متاسفانه با مشکلات زیادی روبرو هستیم اگر انتخابات های گذشته را مرور کنیم تعدادی از سوالات که مطرح شده بحث معیشت ، گرانی، ازدواج  جوانان و غیره به صورت مشترک بوده است و این نشان می‌دهد که ما در بعضی از کارها موفق نبوده ایم.

کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۰۰ سال است که نظام اداری کشور تغییر نکرده است و باید گفت ما به دنبال تغییر نظام اداری کشور با برنامه هستیم.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۰۰ سال فرهنگ بانکداری، آموزش و پرورش، کنکور سربازی و غیره ما همچنان پابرجاست و تلاش می‌کنند که آن را حفظ کنند اما در دولت سلام ما به تغییر نظام اداری کشور هستیم. 

وی با بیان اینکه تا زمانی که جابجایی مدیران به صورت اتوبوسی صورت می گیرد مشکلات مردم پابرجاست خاطرنشان کرد: در گذشته بر اساس طراحی هایی که صورت گرفته خط ریلی سراسر کشور از مرز ها به این مرزها انجام گرفته و پایه‌های سرمایه گذاری خاص نیز در جاهای مختلف خوب صورت نگرفته است از این رو ما پروژه های را در مناطق کم آب اجرا کردیم که نتیجه آن این شده تا مردم به دنبال شغل از مکان های خود مهاجرت کرده و به جاهای دیگر استقرار پیدا کنند .

 نامزد ریاست جمهوری در ادامه خاطر نشان کرد :مسائل و مشکلات جامعه با تغییر آدم‌ها حل نمی‌شود بلکه الگو باید  تغییر کند.
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین تقصیر مدیران گذشته این بوده به جای این که به اصل و پردازند گرفتار حاشیه شدند و به دنبال تو خوبی کردن کشور بودند.

وی با اشاره به اینکه توسعه آبخیزداری و ایجاد بندهای آبخیزداری یکی از اولویت‌های دولت سلام است خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد فرسایش خاک و نابودی زندگی مردم به علت سیل های ایجاد شده هستیم که اگر انها به خوبی مدیریت می شدند نه شاهد فرسایش خاک و نه شاهد سیل در جامعه بوده ایم از این رو توجه به آبخیزداری یکی از اولویت‌های دولت سلام می باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه خاطر نشان کرد:تمام ایران اسلامی دارای یک پایتخت به نام تهران است و تهران پایتخت سیاسی دانشگاهی ،دفاعی ، اقتصادی، تجاری و هر چیز دیگری می باشد همه مردم برای کوچک‌ترین اقدامی باید به مرکز پایتخت تهران مهاجرت کرده و مشکلات خود را آنجا بررسی کنند از این رو ما به دنبال ۴۸۵ پایتخت در سراسر کشور هستیم. 

 قاضی زاده هاشمی یادآور شد:اصل ۱۲۷ قانون اساسی به هیئت وزیران اجازه می دهد اختیارات را به فرمانداران داده تا فرمانداران در هر شهرستان با عنوان وزیران آن شهرستان اختیارات خود را در اختیار مردم و دستگاه‌های اجرایی قرار دهند.

وی تصریح کرد: در دولت سلام بودجه شهرستان ها را تجمیع و در اختیار فرمانداری ها قرار می دهیم که به عنوان مثال آموزش و پرورش کوهدشت می تواند بودجه خود را از طریق فرمانداری کوهدشت جذب کند.

وی یادآور شد: در دولت سلام ۴۸۵ شهرستان در سطح کشور به عنوان پایتخت انتخاب می شود یکی از مزیت های آن ها بر اساس ظرفیت های هر شهرستان شغل‌هایی را استخراج کرده که به عنوان مثال یک شهرستان نفتی، معدنی ،دامپروری، گردشگری بر اساس این مزیت ها سرمایه گذاری خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی گفت: سامانه ای را طراحی کرده‌ایم که اگر یک سوم مردم هر شهرستان از مدیر یا فرماندار این شهرستان ناراضی باشند آن فرماندار یا مدیر از خواهد شد قاضی زاده هاشمی یادآور شد در دولت سلام که دولت مردم است به این که مردم قدرت تشخیص را دارند توجه شده زیرا همین مردم باز شدن که انقلاب به پیروزی برسد و امروز هم در حفظ انقلاب اسلامی همین مردم هستند که پشتیبان نظام و انقلاب می باشند

۱۱۴ شعبه اخذ رای در سلسله برای برگزاری انتخابات پیش‌بینی شد

فرماندار شهرستان سلسله به ایرنا گفت: ۱۵۸ شعبه اخذ رای در این شهرستان برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد پیش‌بینی شده که از این تعداد ۳۵ شعبه ثابت شهری، ۶ شعبه ثابت روستایی و ۷۳ شعبه سیار روستایی است.

مرتضی مهدوی کیا افزود: در این دوره از انتخابات حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از مجریان برگزاری ( اعضای صندوق رای گیری، ناظرین شورای نگهبان، بازرسین وزارت کشور و نیروهای انتظامی) مسئولیت اخذ رای و برگزاری انتخابات را بر عهده‌ دارند.

وی با اشاره به وجود بیش از یکهزار و ۴۰۰ رای اولی در شهرستان، گفت: تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در شهرستان فراهم شده است. 

وی با اشاره به ثبت نام ۳۲ نفر داوطلب شوراهای اسلامی شهر الشتر، ادامه داد: از این تعداد سه نفر رد صلاحیت شدند و هفت نفر نیز از حضور در صحنه رقابت انصراف دادند و اکنون ۲۲ نفر در صحنه رقابت حضور دارند.

شرکت در انتخابات موجب تقویت نظام اسلامی می‌شود

نماینده اسبق مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت گسترده مردم در انتخابات موجب تقویت پایه های نظام اسلامی می‌شود و بیعت مجدد با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران است.

"بهرام بیرانوند" در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: مهمترین عامل قدرت هر کشور حضور مردم پشت سر نظام سیاسی آن کشور است، هر کشور و ملتی تلاش می کند که از حقوق خودش در عرصه های بین المللی دفاع کند.

وی اظهار داشت: از عوامل قدرت کشور علم و ثروت و نیروهای نظامی است که ایران اسلامی از نظر نظامی و امنیت در اوج اقتدار است.

امام جمعه بروجرد: نامزدها شعارهای غیرعملی ندهند

امام جمعه بروجرد گفت : نامزدهای ریاست جمهوری از دادن وعده و شعارهای غیرعملی پرهیز کنند.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه بروجرد افزود: نامزدهای ریاست جمهوری باید  از دادن شعارهای غیر واقعی پرهیز کنند و حوزه اختیارات خود را به دقت بررسی و وعده و شعارهای آنها در تبلیغات انتخابات براساس امکانات کشور باشد.

وی اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نباید  به خاطر کسب رای بیشتر وعده های غیرعملی داد و زمینه بدبینی مردم را فراهم نمود.

امام جمعه بروجرد همچنین گفت: رقبای انتخاباتی باید با یکدیگر رفیق باشند و از تخریب یکدیگر پرهیز و فضایی سالم و پرشور را برای انتخاب افرادی اصلح، توانمند و کارآمد و برخوردار از نیروی ایمان و پایبند به ارزشهای دیتی و اسلامی را برگزینند.

امام جمعه پلدختر: کاهش مشارکت در انتخابات برنامه دشمنان است

امام جمعه پلدختر گفت: کاهش مشارکت و حضور حداقلی در انتخابات هدف اصلی و برنامه دشمنان است که مردم باید با حضور در انتخابات حداکثری دشمنان را ناامید کنند.

حجت الاسلام سید "محسن موسوی" در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: برجسته سازی تحریم ها و مطرح کردن بحث مهندسی انتخابات ایران از شگردهای دشمنان ایران اسلامی جهت حضور کمرنگ  مردم در انتخابات ۲۸ خرداد است.

دشمنان به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: دشمنان ایران اسلامی در انتخابات ۲۸ خردادماه بدنبال ایجاد فاصله بین مردم و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید "احمدرضا شاهرخی" در خطبه های نمازجمعه خرم آباد  با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است، اظهار داشت: دشمنان به دنبال فاصله بین مردم و ارکان نظام هستند و می‌خواهند با این فاصله ضربه به نظام ولی فقیه و ملت ایران بزنند و این خوابی است که تعبیر نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: کسانی هم در داخل می‌گویند مشارکت نکنید که داغ فرزندان شهید را بر دل مادران و همسران شهید را بر دل بانوان صبور گذاشته و همچنان به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه باید کسانی را انتخاب کنیم که به دنبال ثروت، قدرت نباشند افزود: همه علما، فرهیختگان، اصناف، بازاریان، سران قبایل عشایر و روستاییان و همه اقشار مختلف با حضور خود در انتخابات ۲۸ خرداد مشت محکمی بر دهان دشمنان ایران اسلامی بزنند.

زاکانی: لرستان برای پیشرفت نیازمند توجه ویژه است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: لرستان برای بهره‌مندی از امکانات در حوزه اشتغال و پیشرفت نیازمند توجه ویژه است.

علیرضا زاکانی در گفت و گوی تلویزیونی با مردم که از شبکه استانی لرستان پخش شد، اظهار کرد: انتخابات نقش تاثیرگذاری در آینده مردم دارد بیش از ۸۵ درصد منابع کشور در اختیار رییس جمهور می‌باشد و انتخابات ریاست‌جمهوری از مهمترین انتخابات در کشور است.

وی افزود: اگر از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم می توانیم گام های بلندی را برداریم چراکه ایران برخوردار از یک تمدن با پیشینه ای چندین هزار ساله، برخوردار از مذاهب، اقلیت‌ها و اقوام می باشد و این یک فرصت بزرگ محسوب می شود.

وی ادامه داد: بی دقتی و عدم استفاده صحیح از ظرفیت ها موجب فقر، فساد، بی مسکنی و بروز مشکلات متعدد می شود که بر معیشت مردم سنگینی ایجاد می‌کند و امکان برطرف کردن آن تنها با حضور در پای صندوق‌های رای امکان پذیر است.

وی بیان کرد: امروز راهی را طی کردیم که دولت موجود فکر می کرد می توانست با ارتباط خارج مشکلات را برطرف کند، می‌دانستیم که نباید از دشمن انتظار خوبی داشته باشیم همچنین تحریم‌ها علیه ایران مشکلاتی را به وجود آورد نگاه کلی را تغییر خواهیم داد.

وی اظهار کرد: این رویکرد را تغییر خواهیم داد و به دنبال طرحی نو هستیم از ظرفیت‌های منطقه و جهان برای سرآمدی ایران اسلامی استفاده خواهیم کرد، در دولت اقدام و اصلاح با اقدامات فکورانه و دقیق و اصلاح امور مسیری را انتخاب خواهیم کرد که ظرفیت‌های داخلی ظهور کنند.

زاکانی گفت: باید با عقلانیت زمینه تحقق و کسب حداکثر میزان بالای از استقلال را برای ملت ارمغان بیاوریم، جمهوری اسلامی باید متضمن استقلال و امنیت باشد تا ایران پیشرفته را سرآمد ببینیم.

وی ادامه داد: به تمامی آحاد ملت ظلم شده است چرا که دولت بر عقلانیت و نحوه درست مدیریت نمی شود در این مسیر نیازمند دیده شدن ابعاد مختلف هستیم کشور باید متناسب سازی شود و یکی از راهکارها اقتصاد و مدیریت می باشد جان که جان همه به لب رسیده و فشار بر مردم است که کارشان در حال شکستن می‌باشد دولت محترم بارها بیان کرد همه چیز خوب است اما یا نمی بیند یا نمی خواهد ببیند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اقتصاد و مدیریت در فوریت قرار دارد گفت: جهش تولید در اولویت است در کنار آن به دنبال شایستگی در کشور هستیم و با تمرکز بر دولت الکترونیک و تمرکز زدایی اقدامات را انجام خواهیم داد، چراکه عده‌ای در تهران فکر می کنند برای همه می توانند تصمیم بگیرند.

زاکانی گفت: در کشور اعتبارات ملی، ملی استانی، وزارتخانه و بخشی هم سهم استان است، در این راستا باز آمایش مجدد در استان را به وجود خواهیم آورد و توانمندی های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را بروز خواهیم داد همچنین ۴۵۱ شهرستان محور حرکت در کشور می شوند یارات ویژه‌ای در اختیار شهرستان قرار می‌گیرد و از ظرفیت نخبگان بهره‌مند خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح تمرکززدایی ۴۵۱ شهرستان با هم مسابقه خواهند داد افزود: در این طرح حقوق مردم داده خواهد شد، چه کسانی بر نفت نشسته اند و نفت را صادر می‌کنیم و عملا آن نقطه از ثروت محروم است ظلم ها باید پایان یابد.

وی گفت: در بخش اقتصاد و مدیریت در جهت مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی اقدام ویژه داریم تا قاطعانه با مفسدین برخورد شود با افراد مختلف برخورد کردیم، نباید ضعیف کشی کرد باید ریشه فساد را از خاک بیرون کشید و با افتخار حافظ حق ملت هستیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اولین اقدام من، اصلاح دولت می باشد دولت باید پاسخگو باشد و در این راستا انقلابی را ایجاد خواهیم کرد که از جلوی تولید کنار خواهد رفت با همدلی، تجربه نوینی را در گام دوم انقلاب و گام اول دولت اقدام و اصلاح رقم خواهیم زد.

زاکانی افزود: افرادی نگاه ابزاری به اقشار مختلف دارند که این اقدام زیبا نیست در دولت من پرهیز خواهم کرد چرا که تکیه دولت بر ملت است با مشارکت مردمی انسجام را فراهم خواهد کرد که دولت نیازمند ملت باشد، باید از ظرفیت‌های مردمی بهره مند شویم نظارت بر دولت و رئیس‌جمهور عادی خواهد شد اما مشاهده می کنیم که امروز رئیس جمهور نظارت پذیر نیست.

وی اظهار کرد: با تعامل خوب با مسئولین و مجلس انسجام رشد جدی را رقم خواهیم زد، مسئولین باید پاسخگوی مردم باشند، اعتراضات نسبت به امور اجتماعی را نهادینه می کنیم، مسکن و اشتغال در جهش تولید برطرف می‌شود، در سال اول تغییر ملموس و در چهار سال آینده یک جهش بالایی را مشاهده خواهیم کرد.

وی گفت: از نزدیک با مشکلات مردم آگاه هستم و برای تمامی شهرستانها مشکلات شناسایی شده است .

وی اظهار کرد: لرستان با یک جغرافیای نه چندان بزرگ شهیدان بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است برای من سخت است که لرستان زیبا دچار عقب افتادگی از بُعد رسیدگی می باشد اگر هر استانی غیر از لرستان مردانی غیور و زنانی بزرگوار همچنین امکانات موجود را دارا بود یکی از استانهای سرآمد می شد اما متاسفانه عدم رسیدگی به لرستان موجب شده است که این استان در معرض آسیب‌های متعددی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در سیل لرستان و خوزستان به دلیل نبود زیرساخت های لازم به مردم خساراتی تحمیل شد چرا باید با تغییر شرایط جوی این چنین سیلی را تجربه کنیم، لرستان شایسته بیش از آن چیزی است که امروز مشاهده می کنیم و نباید به این امکانات صوری و ظاهری اکتفا کرد. 

 وی ادامه داد: در سال‌های گذشته اقداماتی صورت گرفت اما این اقدامات برای این استان کافی نیست برای ایجاد امکانات برای اشتغال و پیشرفت نیازمند توجه خاص است و در دولت اقدام و اصلاح توجه خود را به جهش تولید و ارائه خدمات معطوف کرده است.

زاکانی اضافه کرد: برای لرستان در حوزه سلامت و معیشت باید تحول و اقدام قاطع صورت گیرد، ریشه فقر باید خشک شود، مردم شایسته خدمت هستند و همه امکانات را برای بهره مندی مردم از ظرفیت ها و خدمات بسیج خواهیم کرد.

وی گفت: با یک مسکن سازی گسترده، مسکن را از یک کالای درون زندگی افراد از دسترس خارج می کنیم. به سه دهک پایین جامعه رسیدگی می‌شود و اقداماتی برای توجه به این قشر در نظر گرفته شده است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir