۱۲ هزار مترمربع فرش دستباف پارسال در لرستان تولید شد

۱۲ هزار مترمربع فرش دستباف پارسال در لرستان تولید شد
شناسه خبـر : ۹۱۹۳۳ سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

خرم‌آباد - رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۱۲ هزار مترمربع فرش و تابلو فرش دستباف پارسال توسط بافندگان خانگی و ۱۲۰ کارگاه مجاز استان تولید شده است.

به گزارش موج خبر "محمد مهدی ایلامی" روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: در این استان ۱۲۰ کارگاه قالی بافی دارای مجوز با یکهزار و ۲۰۰ نفر قالیباف فعال است و علاوه بر این ۱۰ هزار نفر قالیباف در استان دارای کارت مهارت هستند.

وی با اشاره به بیمه قالیبافان در این حوزه تصریح کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر از فرش بافان استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و ۱۳ هزار نفر هم برای بیمه روستائیان و عشایر معرفی شده اند که پیگیری های لازم برای بیمه این افراد در حال انجام است.

ایلامی با بیان اینکه نقشه فرش لری تهیه شده است عنوان کرد: این نقشه در اختیار کارگاه ها قرار گرفته است و توسط بافندگان توانمند استان اجرا می شود.

وی بازار فروش را مهمترین مشکل قالیبافان لرستان برشمرد و بیان کرد: قالیبافان، فرش های تولیدی را رج به رج با نقش و نگارهای مختلف می بافند اما در هنگام فروش با مشکلات بازاریابی روبرو می شوند که پیگیری های لازم برای رفع این مشکلات در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: سال گذشته ۱۰۰ فقره تسهیلات به ارزش یک میلیارد تومان به فرش بافان استان پرداخت شد و  ۵۵ کارگاه به مرکز ملی فرش معرفی شدند تا بتوانند تسهیلات مورد نیاز را به عنوان سرمایه در گردش دریافت نمایند.
وی بیان کرد: طی سال های اخیر قیمت مواد اولیه تولید فرش افزایش بسیاری داشته است و تلاش می شود با حمایت های لازم بتوان این هنر دیرینه را در استان حفظ کرد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir