عقب ماندگی های حوزه صمت لرستان جبران می‌شود

عقب ماندگی های حوزه صمت لرستان جبران می‌شود
شناسه خبـر : ۹۱۸۲۱ سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴

خرم‌آباد - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با اجرایی کردن طرح های حوزه صنعت، معدن و تجارت لرستان عقب ماندگی های این حوزه جبران خواهد شد.

به گزارش موج خبر بهزاد منصوری روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به تدوین سند محرومیت‌زدایی استان توسط معاونت برنامه‌ریزی وزارت صمت که اواخر سال ۹۸ را گرفت، ضروری است که مفاد آن برای توسعه صنعتی استان مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: این مفاد به شکل عملیاتی با مجموعه‌ توسعه ای وزارتخانه در راستای تکمیل و راه اندازی طرح های استان اجرایی می‌شود که در مرحله اول تعدادی طرح‌ها تصمیم‌گیری شد و وزارتخانه برای رفت مشکلات کمک خواهد کرد.

وی افزود: برخی طرح‌ها جزو دغدغه‌ها می باشد که به وزارتخانه پیشنهاد دادیم و امیدواریم مورد پذیرش قرار بگیرد چرا که مرتبط با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان می باشد که اگر اجرایی شود اقدامات موثری در جهت توسعه صنعتی لرستان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از منابع مالی طرح ها تعیین تکلیف شد ادامه داد: ابهامات در خصوص برخی طرح‌ها برطرف خواهد شد و مراکزی در این ارتباط هستند پاسخگوی مطالبات استان خواهند بود .

منصوری بیان کرد: همچنین طرح هایی که در منطقه محروم استان هستند تامین اعتبار می‌شوند که مورد موافقت سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گرفته است و امیدواریم به صورت مستمر طبق برنامه ریزی با وزارتخانه به اهداف ایده آل در لرستان برسیم.

وی اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد که عقب ماندگی های حوزه صنعت معدن و تجارت لرستان جبران شود و با رویکرد رفع محرومیت‌ها اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

منصوری گفت: همچنین در حوزه فرش تصمیماتی گرفته شده که شرکت ملی فرش ایران با طرح پیشنهادی موافقت کرده است اما زمان مشخصی برای اجرای آن مشخص نشده است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir