۶۳ هزار بهره بردار لرستانی محصولات خود را بیمه کرده‌اند

۶۳ هزار بهره بردار لرستانی محصولات خود را بیمه کرده‌اند
شناسه خبـر : ۹۱۷۴۳ دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷

رئیس بیمه محصولات کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ۶۳ هزار بهره بردار در بخش‌های مختلف کشاورزی استان محصولات خود را بیمه کرده‌اند، گفت: ازاین تعداد حدود ۳۲هزار مربوط به بخش زراعی است.

 به گزارش خبرآنلاین لرستان، فتح الله رفیعی در جلسه بیمه محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه در سال زراعی جدید بیشتر از  ۶۳ هزار بهره‌بردار در زیر بخش‌های مهم اقدام به خرید بیمه نامه کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۳۲ هزار نفر در بخش زراعت اقدام به خرید بیمه نامه کرده اند.

 وی خاطرنشان کرد: کشاورزان به ویژه دیم کاران و آبی کارانی که از رودخانه ها و قنوات استفاده می‌کنند، نگران نباشند حتی نیاز به درخواست پرداخت خسارت نیست.

 مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان گفت:  اکیپ های کارشناسی ما به همراه کارشناسان سازمان جهادکشاورزی شروع به بررسی و برآورد خسارت در جنوب استان کرده ‌اند، این کار در پلدختر به اتمام رسیده است.

 رفیعی افزود: تمام مزارع مورد بازدید و تا پایان فصل برداشت بررسیها انجام و  در کوتاه ترین زمان غرامت به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه کل حق بیمه دریافتی از زارعان ٦ میلیارد تومان است، عنوان کرد: این در حالی است که بالغ بر ٣٠ میلیارد تومان باید غرامت پرداخت کنیم.*

 مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان گفت:  ما به باغداران  و زنبورداران هم که متحمل خسارات شده‌اند غرامت پرداخت می‌کنیم.

رفیعی در خصوص میزان بیمه پرداختی به کشاورزان توضیح داد: در تمام جهان  بیمه کشاورزی کمتر از ٨٠ درصد خسارت  را جبران می‌کنند، اما در لرستان این رقم کمتر از ٦٠ درصد است.

وی افزود: درصد پرداختی حق بیمه در قراردادی که با  کشاورزان و صندوق منعقد شده وجود دارد.

48

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir