آموزش فرایند برگزاری انتخابات برای مجریان ضروری است

آموزش فرایند برگزاری انتخابات برای مجریان ضروری است
شناسه خبـر : ۹۱۷۲۸ دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲

خرم‌آباد - رییس‌ ستاد انتخابات لرستان گفت: آموزش قوانین و مقررات آشنایی با فرآیند برگزاری انتخابات برای مجریان انتخابات در لرستان ضروری است.

به گزارش موج خبر محمود ثمینی در دوره آموزشی عوامل اجرایی انتخابات استان اظهار کرد: دست اندرکاران و عوامل اجرایی برگزار کننده انتخابات استان مانند کارکنان فرمانداری ها، بخشداران، فرمانداران و سایر عوامل اجرایی حاضر در شعب اخذ رای به عنوان جامعه هدف مشمول فراگیری آموزش های مقدماتی برای روز انتخابات خواهند بود.

وی گفت: در ادامه برنامه ریزی های منطبق بر روز شمار انتخابات، دوره های آموزشی مرتبط با فرایند انتخابات در مدت زمان باقیمانده تا ۲۸ خردادماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: آموزش قوانین و مقررات آشنایی با فرآیند برگزاری انتخابات، علیرغم اینکه ممکن است برخی همکاران تجربه برگزاری انتخابات گذشته را داشته باشند، همراه با بازآموزی روش‌های متداول برای عوامل اجرایی شعب اخذ رأی در نظر خواهد بود .

رییس ستاد انتخابات استان با اشاره به لزوم آموزش در زمینه اصلاح قوانین نسبت به ادوار گذشته، تصریح کرد: در برخی از شهرهای استان انتخابات شوراهای اسلامی به صورت مکانیزه و برخی دیگر به صورت دستی خواهد بود که شامل تنظیم صورتجلسه و سایر موارد مرسوم در روز انتخابات مانند انجام وظایف محوله برعهده عوامل اجرایی است.

ثمینی بیان کرد: در مرحله نخست، آموزش دو روزه ای برای معاونین فرمانداری ها و بخشداران سطح استان برگزار شد و به همین تناسب در مراحل بعدی برای نمایندگان فرمانداران و عوامل اجرایی حاضر در شعب اخذ رأی آموزش های لازم در بازه زمانی دو هفته آتی برگزار خواهد شد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه امسال همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir