پرداخت ۱۹۵ میلیارد تسهیلات به کارگاه‌های تولیدی لرستان/ بیش از ۲۴ هزار شغل حفظ شد

پرداخت ۱۹۵ میلیارد تسهیلات به کارگاه‌های تولیدی لرستان/ بیش از ۲۴ هزار شغل حفظ شد
شناسه خبـر : ۹۱۶۳۷ دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: میزان بیکاری لرستان در سال 92 17/1 درصد بوده است اما این میزان در سال 99 به 15/2 درصد رسیده است و این آمار نشاندهنده کاهش دو درصدی بیکاری در لرستان است.

علی آشتاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، اظهار داشت: این اداره کل در راستای جلوگیری از بیکار شدن مشاغل در سال گذشته ۱۹۵ میلیارد تومان به کارگاه‌های تولیدی تسهیلات پرداخت کرد که این تسهیلات باعث حفظ ۲۴ هزار و ۵۸۶ شغل در استان شد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای ایجاد اشتغال در روستاها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این میزان تسهیلات باعث ایجاد پنج هزار و ۵۸۰  نفر شغل در استان شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در ایام کرونا در استان توانستیم ۷۵۶ نفر را در طرح کارورزی در استان جذب کنیم و در راستای کمک به کارگاه‌های تولیدی  سال گذشته ۷۵۲ نفر از مزایای پرداخت یک سوم دستمزد نیروهای جدید توسط دولت برخوردار شدند همچنین تولیدکنندگان از معافیت پرداخت حق بیمه ۴۷۶ نفر نیز بهره مند شدند.

آشتاب با بیان اینکه در سال گذشته در راستای حمایت از کودکان تحت نظر بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید اقدامات خوبی انجام شده است، تصریح کرد: به این افراد ۱۱۲/۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که این میزان باعث اشتغال زایی برای بیش از سه هزار نفر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته توانستیم با پرداخت تسهیلات ۳۹ تعاونی را احیا کنیم که این اقدام باعث اشتغالزایی ۳۶۰ نفر در لرستان شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: میزان بیکاری لرستان در سال ۹۲ ۱۷/۱ درصد بوده است اما این میزان در سال ۹۹ به ۱۵/۲ درصد رسیده است و این آمار نشان دهنده کاهش دو درصدی بیکاری در لرستان است.

انتهای پیام/85020

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir