۴۰۰ تن کلزا از مزارع پلدختر برداشت‌ می‌شود

۴۰۰ تن کلزا از مزارع پلدختر برداشت‌ می‌شود
شناسه خبـر : ۹۱۶۳۰ دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

خرم‌آباد - مسوول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پلدختر گفت: برداشت کلزا از مزارع این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰۰ تن محصول توسط کلزاکاران برداشت شود.

فخرالدین حیدری روز دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار موج خبر اظهار کرد: امسال ۴۰۰ هکتار از زمین های پلدختر زیر کشت کلزا رفته و تاکنون نیز ۱۶۰ تن از این محصول به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه برداشت کلزا تا ۱۰ خردادماه ادامه دارد افزود: این دانه روغنی با قیمت تضمینی پایه هر کیلوگرم ۱۱ هزار تومان در مرکز اتحادیه تعاون روستایی پلدختر خریداری می‌شود.

مسوول تولیدات گیاهی جهادکشاورزی پلدختر گفت: سال گذشته چهار تن کلزا از مزارع این شهرستان برداشت شد و پیش بینی می شود این میزان در سال جاری به ۴۰۰ تن افزایش یابد.

حیدری یادآور شد: کشت کلزا علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، رعایت تنوع کشت و ایجاد درآمد برای کشاورزان، موجب کاهش واردات روغن نیز می شود و باتوجه به اینکه کمباین مخصوص برداشت کلزا در شهرستان وجود دارد، کشاورزان باید جهت برداشت از آن استفاده کنند تا از ریزش و افت محصول جلوگیری شود.

وی  گفت:بهترین زمان برداشت کلزا هنگامی است که ۸۵ تا ۹۰ درصد دانه های آن رسیده، رنگ آنها متمایل به قهوه ای و سیاه باشد و بذرها با مالش غلاف آزاد شوند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir