بانوان با مشارکت در انتخابات جایگاه واقعی خود را به دست می‌آورند

بانوان با مشارکت در انتخابات جایگاه واقعی خود را به دست می‌آورند
شناسه خبـر : ۹۱۶۱۷ دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱

بروجرد - بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فعال در تمام عرصه‌ها به ویژه انتخابات ارزش و جایگاه واقعی خود را به دست می‌آوردند.

به گزارش موج خبر، بانوان ایرانی در طول دوران پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و تحمل تحریم‌های ظالمانه نشان دادند که ظرفیت لازم برای حضور در فعالیت‌های مختلف را دارند و در تمام عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم پای مردان برای پیشرفت همه جانبه نظام و کشور تلاش کردند.

بدون شک، بانوان در توسعه و تثبیت سرمایه‌های اجتماعی در جامعه ایرانی و اسلامی نقشی اثرگذار و غیر قابل انکار دارند و قطعا زنان فعال و اندیشمند ایران اسلامی با انتخابی درست و هدایت خانواده به سمت این جریان، نقش خود را در افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات به خوبی ایفا خواهند کرد.

زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و همپای مردان در راستای توسعه و پیشرفت جامعه گام برداشتند و بی تردید در هر انتخاباتی اگر زنان تصمیم بگیرند و وارد صحنه شوند، منتخب آنها پیروز می‌شود.  

رییس کمیته بانوان فرمانداری بروجرد گفت: بانوان باید با افزایش انسجام بین خودشان، نمایندگان خود را برای ورود در عرصه انتخابات به افکار عمومی معرفی کنند.

اعظم همتی اضافه کرد: حضور بانوان در مدیریت شهری و انتقال مطالبات بانوان نقش مهمی دارد و باید در این عرصه فعال باشند.

وی اظهار داشت: حضور بانوان در انتخابات پیش رو نشان دهنده نقش موثر آنها در تعیین سرنوشت آینده شهر و  کشور و میزان علاقه‌مندی آنها برای حضور در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور است.
همتی تاکید کرد: بانوان، علاوه بر حضور موثر در انتخابات، نقش به سزایی در منشارکت حداکثری اعضای خانواده برای حضور در پای صندوق‌های رای دارند و با القای افکار و اندیشه‌های خود می‌توانند عزم اعضای خانواده را برای حضور پررنگ‌تر در روز انتخابات جزم نمایند.  
رییس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: رسالت زن انقلابی در بنیان خانواده بسیار سنگین و مهم است و  زنان می‌توانند با حضور خود در انتخابات زمینه و بستر حضور پرشور خانواده را نیز فراهم کنند.

اشرف چگنی افزود: بانوان، محور هدایت خانواده به سمت انتخاب اصلح  هستند و نقش مهمی در برگزاری انتخاباتی پرشور در کشور دارند.

وی بیان کرد: زنان با توجه به اینکه ٥٠ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند می‌باید به سرنوشت خود و کشور حساس بوده و با مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه شکست دشمنان و پیروزی ملت ایران را فراهم سازند.

رییس شورای اسلامی شهر بروجرد اضافه کرد: مشکلات و مسائل زنان در جامعه باید دیده شود تا زمینه و بستر حضور و مشارکت فعال آنها در عرصه‌های سیاسی و انتخاباتی فراهم شود و  یک مادر خانواده با آگاهی از حقوق اجتماعی می‌تواند معیارهای انتخاب درست و توجه به تجربیات و توانمندی‌های افراد را در بین اعضای خانواده خود تشریح کند و سپس اجازه دهد افراد براساس سلایق و نگاه‌های متفاوت خود انتخاب کنند.
چگنی تاکید کرد: زنان با توجه به اینکه مدیر خانواده هستند نقش بسیار مهمی در انتخابات دارند و با ایجاد فضای تفکر و تعقل در خانواده و بحث و گفت و گو با بقیه افراد می‌توانند در شناساندن و معرفی کاندیداها موثر واقع شوند.

یک بانوی فرهنگی بروجردی گفت: امروزه حضور حداکثری بانوان در بطن جامعه نیز کاملا محسوس و قابل مشاهده است که قطعا نقش موثری در ارتقای جایگاه تاثیرگذاری آنها در جامعه ایفا می‌کند.
فاطمه روزبهانی خاطرنشان کرد: طیف گسترده نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی و نیز حضور گسترده بانوان در داوطلبی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نشان می‌دهد امروزه مردم برای این قشر جایگاه زیادی قایل بوده و حاضر هستند نظرات و دیدگاه‌های آنها را به عنوان نظر برتر بپذیرند.

وی افزود: با بررسی بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های مختلف می‌توان شاخصه‌هایی از قبیل امانتداری، پاکدامنی،  دوری از فساد، کارآمدی در مدیریت اجرایی کشور، دانستن نیازهای جامعه و مردم، هوشمندی و با برنامه بودن را به عنوان ویژگی‌های یک نماینده اصلح شناسایی کرد که باید توسط زنان و مادران برای اعضای خانواده تشریح شوند.  

وی گفت: شاخص‌هایی چون تعهد، تخصص، امانت داری، پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، پایبندی به تعهدات مطرح شده و اخلاق مداری از شاخص‌های مهم در انتخاب کاندیدای اصلح است که زنان می‌توانند به عنوان محور خانواده به تبیین این معیارها در دل خانواده بپردازند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان بروجرد گفت: بانوان نقش موثری در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایفا می‌کنند و نقش اساسی را در برگزاری انتخابات ۲۸خرداد برعهده دارند.

محمدعلی گودرزی ادامه داد: مشارکت زنان در همه فعالیت‌های سیاسی یک ضرورت است و این مشارکت به معنای آن است که زنان در تمامی عرصه ها نقش تعیین کننده و اثرگذاری دارند.

وی اظهار داشت: در این دور از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۰۳ داوطلب زن مشارکت دارند.

وی افزود: در دور قبل انتخابات ۷۳ زن داوطلب انتخابات شوراها بودند که امسال با افزایش ۳۰ نفر شاهد رشد چشمگیری در این زمینه هستیم.

گودرزی گفت:  داوطلبان در ششمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شهرستان ۹۷۹ نفر هستند که از این تعداد ۱۰۳نفر زن و ۸۷۶ نفر مرد می باشند.

وی تصریح کرد: تعداد داوطلبان در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۸۶۰ نفر بودند که امسال نسبت به دور پنجم ۱۴ درصد رشد داشته است.

رییس ستاد انتخابات بروجرد گفت: در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بروجرد ۷۸۷ نفر مرد و ۷۳ نفر زن شرکت کرده بودند.

وی بیان کرد: شرکت بانوان در ششمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نسبت به دوره گذشته افزایش یافته است.

رییس ستاد انتخابات شهر بروجرد اظهار داشت: مشارکت بانوان در عرصه رقابت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا زمینه ساز مشارکت حداکثری بانوان در پای صندوقهای اخذ رای خواهد بود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاباتی است که در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران برگزار خواهد شد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir