۵۳ درصد از اسناد خزانه لرستان بدون استفاده باقی مانده است

۵۳ درصد از اسناد خزانه لرستان بدون استفاده باقی مانده است
شناسه خبـر : ۸۸۴۲۴ سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان، گفت: از جمع اسناد خزانه ۲۵۲ میلیارد تومانی استان تقریباً ۵۳ درصد مانده داریم.

به گزارش موج خبر، سمانه حسن پور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان با اشاره به اینکه سند راهبردی آمایش لرستان بر اساس مطالعات و بروزرسانی‌های لازم در سال ۹۹ تهیه شده است گفت: در جلسات فشرده کاری در سازمان برنامه و بودجه کشور با دستگاه‌های ملی مربوطه این سند مهم به تصویب رسید و این سند برای اجرا به فرمانداران، رؤسای دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و… ابلاغ شده است.

تهیه سند راهبردی آمایش لرستان

وی با بیان اینکه برای نخستین بار است که این اسناد تمام مراحل تهیه و تصویب را در کشور طی کرده‌اند افزود: دستگاه‌های اجرایی باید نکات مربوط به حوزه خود را در این سند امضا و اجرا کنند.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان اظهار داشت: سند آمایش سرزمین دو جز دارد، هم سند آمایش ملی کشور و هم اسناد آمایش استانی، که هردو به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین رسیده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: بر اساس ابلاغیه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تصویب‌نامه این سند عملاً نقشه راه توسعه استان است.

۵۳ درصد از اسناد خزانه بدون استفاده باقی مانده است

حسن پور در ادامه اظهار داشت: اعتبارات عمرانی لرستان از ۹۵۳ میلیارد تومان در سال ۹۹ به یک میلیارد و ۷۳۲ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده که ۸۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اعتبارات پیوست شماره یک از ۸۳۶ به یک میلیارد و ۵۳۲ میلیارد تومان رسیده که ۸۳ درصد رشد را نشان می‌دهد، افزود: از جمع اسناد خزانه ۲۵۲ میلیارد تومانی استان تقریباً ۵۳ درصد مانده داریم، بیشترین حجم مانده مربوط به شرکت آب‌منطقه‌ای، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و چند دستگاه دیگر است که با آن‌ها در این رابطه صحبت‌های لازم انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان ادامه داد: در قانون ۱۴۰۰ تعداد ۴ پروژه جدید به مجموعه پروژه‌ها اضافه شده، البته این مهم به اخذ مجوز ماده ۲۳ از کمیسیون مربوطه وابسته است.

حسن پور یادآور شد: در خصوص اعتبارات استان لرستان در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، علاوه بر حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبارات مندرج در جدول ۱۰۰۱ قانون بودجه، مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی، عشایری و محرومیت زدایی به استان لرستان اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم برای پروژه‌های ملی و ملی استانی در پیوست شماره (۱) برای پروژه‌های استان تصویب شده است.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir