اعتبارات عمرانی لرستان ۸۱ درصد افزایش یافت

اعتبارات عمرانی لرستان ۸۱ درصد افزایش یافت
شناسه خبـر : ۸۸۳۲۵ سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰

خرم‌آباد - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: اعتبارات عمرانی استان از ۹۵۳ میلیارد تومان در سال ۹۹ به یکهزار و ۷۳۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده که ۸۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش موج خبر، سمانه حسن پور عصر دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: سند راهبردی آمایش لرستان بر اساس مطالعات و بروزرسانی‌های لازم در سال ۹۹ تهیه شده و به تصویب رسید و این سند برای اجرا به فرمانداران، روسای دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار است که این اسناد تمام مراحل تهیه و تصویب را در کشور طی کرده‌اند گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نکات مربوط به حوزه خود را در این سند را امضاء و اجرا کنند.

وی ادامه داد: سند آمایش سرزمین دو جزء دارد، هم سند آمایش ملی کشور و هم اسناد آمایش استانی، که هردو به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین رسیده‌اند و بر اساس ابلاغیه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تصویب‌نامه این سند عملا نقشه راه توسعه استان است.

حسن پور افزود: اعتبارات عمرانی استان لرستان از ۹۵۳ میلیارد تومان در سال ۹۹ به یکهزار و ۷۳۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده که ۸۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اعتبارات پیوست شماره یک از ۸۳۶ به یکهزار و ۵۳۲ میلیارد تومان رسیده که ۸۳ درصد رشد را نشان می‌دهد، افزود: از جمع اسناد خزانه ۲۵۲ میلیاردتومانی استان تقریباً ۵۳ درصد مانده داریم، بیشترین حجم مانده مربوط به شرکت‌ آب‌منطقه‌ای، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و چند دستگاه دیگر است که با آن‌ها در این رابطه صحبت‌های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: در قانون ۱۴۰۰ تعداد چهار پروژه جدید به مجموعه پروژه‌ها اضافه شده، البته این مهم به اخذ مجوز ماده ۲۳ از کمیسیون مربوطه وابسته است.

حسن پور یادآور بیان کرد: در خصوص اعتبارات استان لرستان در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، علاوه بر حدود یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مندرج در جدول یکهزار و یک قانون بودجه، مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبارا برای راه های روستایی، عشایری و محرومیت زدایی به استان لرستان اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم برای پروژه های ملی و ملی استانی در پیوست شماره (۱) برای پروژه های استان تصویب شده است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir