تقدیر از هیئت‌های مذهبی لرستان به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی

تقدیر از هیئت‌های مذهبی لرستان به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی
شناسه خبـر : ۸۷۵۸ پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

خرم‌آباد- استاندار لرستان از هیئت‌های مذهبی این استان به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا کنون تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی امروز پنج شنبه در برنامه گفتگوی خبری شبکه افلاک لرستان در سخنانی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در لرستان اظهار داشت: این بیماری بلای خیلی بدی برای بشریت، کشورها و استان ما به همین ترتیب است، این بلا هم اقتصاد و هم حوزه سلامت را دچار مشکل کرده است.

کرونا در لرستان خوب مدیریت شده است

وی با بیان اینکه در لرستان نزدیک ۱۴ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند گفت: اینها کسانی بوده‌اند که قبل از این بیماری جایی مشغول بوده‌اند و با شیوع ویروس، دچار مشکل شده‌اند.

استاندار لرستان با بیان اینکه این مشکل به ویژه برای مشاغل خرد و خدماتی به وجود آمد عنوان کرد: هزینه‌های این بیماری نیز بر مردم و کادر پزشکی و درمانی کشور و استان وارد شده است.

خادمی با بیان اینکه متأسفانه این بیماری، یک بیماری فوق العاده خطرناکی است افزود: به لحاظ مدیریت، این بیماری در لرستان خوب مدیریت شده است.

فوت بیش از ۴۸۰ نفر به دلیل کرونا

وی با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای مدیریت شود که واگیری بیماری و تعداد کسانی که نیازمند به تخت می‌شوند از تعداد تخت‌های موجود بالاتر نباشد عنوان کرد: اگر نزدیک به این امر باشیم در مرحله خطر و اگر خدایی ناکرده به جایی برسیم تعداد بیماران از تعداد تخت‌ها بیشتر شود، ممکن است فاجعه به وجود آید.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه خوشبختانه در استان به گونه‌ای مدیریت شد که همیشه فاصله خیلی خوبی بین تعداد بستری‌ها و تعداد تخت‌ها وجود داشته و همیشه یک ضریب ایمنی خوبی داشته‌ایم.

خادمی بیان داشت: در مقطعی البته بیماری اوج گرفته و در مقطعی پایین آمده است، در هفته‌های اول و دوم مرداد ماه و هفته آخر خرداد ماه خیلی شرایط سختی در استان داشتیم، بستری‌ها به شدت افزایش پیدا کرد، «آی سی یو» ها به مرز پر شدن نزدیک شده بودند و مرگ و میر هم وجود داشت.

وی با بیان اینکه الان بیش از ۴۸۰ نفر از مردم استان را به دلیل این بیماری از دست دادیم عنوان کرد: مرگ و میر به روزی هفت تا هشت نفر و یک شب به طور ویژه به ۱۰ نفر رسید و خیلی شرایطی سختی بود.

تقدیر از هیئت‌های مذهبی به دلیل رعایت نکات بهداشتی

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه اما خوشبختانه با کمک و رعایت مردم و همچنین استفاده از ماسک از سوی مردم، کنترل و کاهش مجالس ترحیم و عروسی و عدم حضور در جاهای شلوغ، الان وضع ما خیلی بهتر شده است افزود: البته همچنان ما بیمار و بستری داریم، متأسفانه مرگ داریم، اما شرایط خیلی بهتر شده است.

خادمی با بیان اینکه مردم باید بدانند این بهتر شدن‌ها به دست آنها است و کافی است با دو تا سه روز رعایت نکردن دوباره به همان شرایط سخت برگردیم عنوان کرد: البته باید از همه هیئت‌های مذهبی و کسانی که در بحث عزاداری‌ها سنگ تمام گذاشتند و موارد را رعایت کردند تشکر کنم.

وی با تاکید بر اینکه لرستان ویژه است و سبک عزاداری و شور عزاداری در آن خیلی ارزشمند و زبانزد است گفت: با همه این عشق و علاقه، موارد بهداشتی تا الان خیلی خوب رعایت شده، اما باز هم جای رعایت بیشتری دارد، هر چه مردم بتوانند بیشتر رعایت کنند، پروتکل‌ها را در نظر بگیرند و فاصله‌های اجتماعی را داشته باشند به مدیریت بیماری کمک می‌کند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir