آمار پایین مرگ بر اثر بیماری کرونا در لرستان نسبت به کشور

آمار پایین مرگ بر اثر بیماری کرونا در لرستان نسبت به کشور
شناسه خبـر : ۸۳۷۷ چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

خرم‌آباد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آمار پایین مرگ بر اثر بیماری کرونا در این استان نسبت به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نیکبخت امروز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با حضور آیت الله مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حال توسعه است و اما این توسعه در ابعاد گوناگون همواره مد نظر مسئولان دانشگاه بوده و با اندیشه ورزی، هم افزایی به دنبال استمرار توسعه و تجهیز دانشگاه علوم پزشکی لرستان هستیم و در این مدت گام‌هایی مؤثری علیرغم تحریم‌های ظالمانه و هجمه ویروس کرونا برداشته‌ایم.

آمار پایین مرگ بر اثر کرونا در لرستان نسبت به کشور

وی با تشریح ابعاد و عملکرد نیروهای انسانی دانشگاه، به عنوان سنگین‌ترین دستگاه اجرایی از لحاظ فعالیت‌های مختلف بهداشتی درمانی، آموزشی و خدماتی، اجرایی، فرهنگی، تصریح کرد: به دنبال حل مشکلات دانشگاه هستیم و اجازه نداده ایم مشکلات موجود، کوچک‌ترین تأثیری در ارائه خدمت به مردم در هر زمینه‌ای را بگذارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: بیماری ویروس منحوس کرونا کادر درمان را خسته کرده است و کادر درمان با ایثار و فداکاری هفت ماه سخت و طاقت فرسا را پشت سر گذاشته اند و نتیجه این همه ایثار آمار پایین مرگ بر اثر کرونا نسبت به کشور بوده است که بسیار مهم و قابل توجه است و این همه نشان از همت والای متخصصین درگیر با ویروس منحوس کرونا دارد که با جلسات هم اندیشی و مکاتبات و مشاوره با بیمارستان‌های کشور تعداد مرگ را کنترل کرده اند.

نیکبخت، گفت: همراهی و همگامی کادر درمان پزشکان، پرستاران و متخصصین بی نظیر بوده است و همگی باهم به سمت جلو در حرکتیم و در کنار مردم برای تحقق سلامت آحاد جامعه ایستاده‌ایم.

بالغ بر ۳۵ نفر جذب هیئت علمی داشته ایم

وی، افزود: فراتر از سهمیه ۲.۵ درصد استخدامی کشور نیرو برای کادر درمان به ازای ۷.۵ درصد جذب کرده ایم و این امر با هدف کمک به کادر درمان و اشتغال برای جوانان مد نظر ما بوده و است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه، تصریح کرد: بالغ بر ۳۵ نفر جذب هیئت علمی داشته ایم و به دنبال جذب تعداد ۷ نفر دیگر هستیم و همین فردا نیز آزمون جذب نگهبان در دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار می‌شود.

نیکبخت، تصریح کرد: در آینده نزدیک ما، نیاز به وسیله پزشکی نداریم و برای تجهیز مراکز درمانی در استان گام‌هایی بی سابقه برداشته ایم.

وی، گفت: برای اینکه مردم به بخش خصوصی نروند و یا به شهرهای دیگر و استان‌های همجوار یا مرکز کشور، «ام آر آی» بروجرد، «سی تی اسکن» بیمارستان عشایر، «سی تی اسکن» سلسله، راه اندازی شده است و دستگاه «سی تی اسکن» و «ام آر آی» کوهدشت نیز در اولویت قرار دارد که در این بین با دستگاه «سی تی آنژیو» نیز موافقت شده است و تجهیز و توسعه در دانشگاه علوم پزشکی با سرعت ادامه دارد و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یکی پس از دیگری مجهز خواهند شد.

دانشگاه علوم پزشکی لرستان وارث بدهکاری‌های گذشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: به همدلی، حمایت، مساعدت و همفکری نیازمندیم، تا با هم زبانی به قله‌های جذب امکانات درمانی در استان لرستان برسیم و در این راستا از ایجاد رشته‌های گوناگون پزشکی و کارشناسی ارشد پزشکی در استان غافل نبوده ایم.

نیکبخت، بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان وارث بدهکاری‌های گذشته است، دانشگاهی را با بدهکاری‌های وسیع تحویل گرفتیم و به دنبال حل اعداد ارقام گذشته و مشکلات قبلی هم نیز هستیم و با جذب اعتبار از وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها ما تاکنون یک ریال بدهکاری نداریم و با این وضعیت مطالبات پرسنلی و توسعه و تجهیز دانشگاه علوم پزشکی لرستان را تحقق بخشیده ایم.

وی، افزود: هفت ماه علیرغم هزینه‌های سنگین مبارزه با کرونا در کنار مردم خدمت کرده ایم و برای خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان ایستاده ایم.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir