هیئت‌ها مروج فضیلت‌ها و خوبی‌ها شده‌اند

هیئت‌ها مروج فضیلت‌ها و خوبی‌ها شده‌اند
شناسه خبـر : ۸۳۲۴ چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه هیئت‌ها مروج فضیلت‌ها و خوبی‌ها شده‌اند گفت: مراسم‌های عزاداری در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز چهارشنبه در دیدار با مسئولان هیئت‌های مذهبی لرستان ضمن تسلیت ایام عزاداری سید الشهدا امام حسین (ع) و همچنین با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: خوشبختانه در استان لرستان شاهد ساز و کار پایه‌ای، اصلی، علمی و اجرایی امر به معروف و نهی از منکر هستیم و امیدواریم این موضوع در استان حیات جدیدی پیدا کند.

کار هیئت‌های مذهبی تعظیم شعائر الهی است

وی افزود: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر نمایندگانی از قوه قضائیه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مختلف حضور دارند که ضمن رصد مسائل مختلف، باید مانع رواج منکرات شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: ما نباید از کنار امر به معروف و نهی از منکر گذرا عبور کنیم، نیامده‌ایم که گذرا عبور کنیم و نسبت به امور بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: وقتی به تاریخچه هیئت‌های مذهبی نگاه می‌کنیم، فلسفه شاکله این هیئت‌ها پس از ورود اسرا به کوفه و پس از سخنرانی‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) شکل گرفت.

وی گفت: کار هیئت‌های مذهبی تعظیم شعائر الهی، ترویج معروف، مقابله با منکرات بوده که البته به تدریج بر وظایف آنها افزوده و مروج فضیلت‌ها و خوبی‌ها شدند و اقدامات آنها تنها به دهه عاشورا محدود نشد.

ضرورت توجه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: خوشبختانه این هیئت‌ها، امروزه خودشان را با نیازهای جامعه تطبیق داده‌اند، در مقابله با ویروس کرونا، ضد عفونی و انفاق، نقش آنها کم نظیر بود و ترویج این فضیلت‌ها به بر کت خون به ناحق ریخته امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: انتظار داریم هیئت‌های مذهبی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر ارتباط بیشتری پیدا کنند چرا که هیئت‌ها دل آزرده هستند از اینکه معروف آنچنان که باید ترویج نمی‌شود در همین راستا ما آمده‌ایم جان و آبروی خود را همچون امام حسین (ع) و شهدا برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر بگذاریم.

وی اظهار داشت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قوانین و مقررات آن برای همه یکسان است، در ستاد ملی کرونا، بر اساس اعلام این ستاد، در شهرهایی که مراسمات خاص برای محرم دارند، دستور العمل هایی صادر شده که باید تابع دستورات این ستاد باشیم.

مراسم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در رابطه با آئین گل مالی روز عاشورا افزود: کسی نمی‌تواند تضمین کند در گلی که درست می‌شود ویروس کرونا وجود ندارد در همین راستا باید تابع مقررات ستاد ملی کرونا و فرمایش مقام معظم رهبری باشیم.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: خوشبختانه از ابتدای محرم تا امروز مراسمات عزاداری در استان لرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در حال انجام است.

وی بیان کرد: دشمنان برای تضعیف کردن جمهوری اسلامی حاضر هستند همه ملت‌ها را نیز درگیر کنند تا به اهداف خودشان برسند در همین راستا تقویت جمهوری اسلامی امری واجب است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: گسترش ویروس کرونا سبب تضعیف جامعه اسلامی می‌شود و این یک امر حرام است چرا که دشمنان به دنبال همین تضعیف جامعه هستند.

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: ۲۵۰ سال نظام استکبار با همه امکاناتی که در اختیار داشتند به دنبال دین زدایی و اسلام زدایی بودند ولی امام راحل با لطف خداوند و کمک مردم توانست همه نقشه‌های آنها را برهم بزند و امروز نیز می‌توانیم با وفاق، همدلی و اتحاد آینده‌ای روشن برای کشور و استان رقم بزنیم.

وی خاطر نشان کرد: ۴۰ سال استان لرستان درگیر اختلاف بوده و دیگر نباید اجازه بدهیم برای مسائل جزئی بین مردم اختلاف ایجاد شود چرا که باید روز به روز به لشگریان امام عصر (عج) اضافه و زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کنیم.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir