خروج از وضعیت بحرانی کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی محقق می‌شود

خروج از وضعیت بحرانی کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی محقق می‌شود
شناسه خبـر : ۸۲۸۷۴ دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

بروجرد - معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: برغم تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان وضعیت کرونایی شهرستان بحرانی شده که خارج شدن از آن تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم محقق می‌شود.

دکتر شهرام ممدوحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار موج خبر افزود: عادی انگاری‌ کرونا از سوی مردم در اسفندماه و عید نوروز و از سر گرفتن دید و بازدیدهای نوروزی موجب شد تا ویروس جهش یافته کرونا جمعیت بیشتری از مردم را مبتلا کند.

وی اظهار داشت: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا حتی اعمال محدودیت‌ها نیز نتوانسته در کاهش آمار مبتلایان چندان موثر باشد و هم اکنون ظرفیت بیمارستان ۲۵۵ تختخوابی آیت الله بروجردی در حال تکمیل شدن است.

وی بیان کرد: با تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان آیت الله بروجردی از ظرفیت ۲ بیمارستان چمران و کوثر استفاده خواهد شد و در صورتی که مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند و تعداد مبتلایان افزایش یابد با همکاری ارتش و سپاه از بیمارستان صحرایی احداث می‌شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد اضافه کرد: جهش کرونا و ابتلا به این ویروس به صورت خوشه ای بوده و همه افراد یک خانواده را مبتلا می‌کند و اکنون بیشتر آمار بستری‌ها خانوادگی است.

دکتر ممدوحی ادامه داد: در شرایط بحرانی فعلی مردم با رعایت قرنطینه خانگی در راستای حفظ جان خود و فرزندانشان و سلامت کادر درمان تلاش کنند.

وی تاکید کرد: از افراد مشکوک به کرونا تقاضا می شود با مراجعه به مراکز ۱۶ساعته و انجام تست کرونا در صورت مثبت بودن تست و وخیم شدن حال عمومی آنها به بیمارستان مراجعه کنند و درصورتی که شرایط بهتری دارند ضمن ویزیت و دریافت دارو در منزل قرنطینه شوند.

وی اولویت بستری را بیماران کرونایی بدحال و نیازمند خدمات ویژه اعلام کرد و گفت: نقض محدودیت‌ها از سوی برخی مردم و کسبه و ادامه فعالیت دربازار با کرکره های نیمه پایین کمک به تشدید شرایط بحرانی موجود است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir