تامین اجتماعی لرستان ۲۴۵ میلیارد تومان از شهرداری‌ها طلب دارد

تامین اجتماعی لرستان ۲۴۵ میلیارد تومان از شهرداری‌ها طلب دارد
شناسه خبـر : ۸۲۸۵۶ دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

خرم‌آباد - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: شهرداری‌های استان ۲۴۵ میلیارد تومان بابت پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی بدهکار هستند که باید این رقم را تا ۳۱ تیرماه امسال و در قالب طرح بخشودگی، تعیین تکلیف کنند.

به گزارش موج خبر، گودرز امیری روز دوشنبه در نشست با مدیرکل تامین اجتماعی و شهرداران لرستان افزود: بخشودگی جرائم کارفرمایان بدهکار تامین اجتماعی فرصت مناسبی برای کارفرمایان به ویژه شهرداری‌های استان به منظور بهره‌مندی از تسهیلات و معافیت‌های این طرح است.

وی ادامه داد: پرداخت مطالبات تامین اجتماعی به واسطه خدمت به اقشار تحت پوشش از جمله بیمه شدگان و مستمری بگیران باید در اولویت شهرداری ها باشد.

وی اظهار داشت: شهرداری ها باید با مغتنم شمردن طرح بخشودگی جرائم، بدهی های خود را تعیین تکلیف و قبل از اتمام مهلت قانونی طرح تا ۳۱ تیرماه، بدهی خود را به صورت یکجا پرداخت و یا تقسیط کنند.

منوچهر گودرزی مدیرکل تامین اجتماعی لرستان نیز با اشاره به مزایا و تسهیلات این طرح گفت: این طرح در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با رویکرد رفع موانع تولید، تلاش برای کمک و احیای کارخانجات بحران دار و یا بدهکار اجرایی شده است.

وی افزود: به منظور تامین سلامت کارفرمایان در شرایط کرونایی، متقاضیان استفاده از این طرح می توانند با مراجعه به سامانه eservices.tamin.ir تقاضای خود را تا قبل از ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ ثبت و بدهی های خود تعیین تکلیف کنند.

به گفته وی، مطالبات این اداره‌کل از کارگاه‌های دولتی و خصوصی ۶۵۰ میلیارد تومان است که بخشی از این رقم به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی واحدها بوده است.

جمعیت بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در لرستان ۲۲۱ هزار نفر و با احتساب اعضای خانواده ۶۵۰ هزار نفر هستند.

۸۰ هزار مستمری بگیر اصلی در سه حوزه بازنشستگان، بازماندگان و ازکارافتادگان با حدود ۲۵۰ هزار نفر افراد تحت پوشش نیز از خدمات این سازمان بهره مند هستند که در مجموع بیش از ۹۰۰ هزار نفر در در قالب اصلی و تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی لرستان قرار دارند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir