استاندار: لرستان جزو ۱۰ استان خطرناک شیوع کرونا است

استاندار: لرستان جزو ۱۰ استان خطرناک شیوع کرونا است
شناسه خبـر : ۸۲۳۵۲ شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

خرم‌آباد - استاندار لرستان گفت: سیر موج چهارم شیوع کرونا صعودی است و این استان جزو ۱۰ تا ۱۲ استان خطرناک و مشکل‌دار بیماری کووید ۱۹ قرار دارد.

به گزارش موج خبر، سیدموسی خادمی روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و با حضور مسئولان و استانداران سراسر کشور افزود: در جلسه این جلسه عنوان شد بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اکثر استان های کشور از جمله لرستان در مرحله صعودی موج چهارم کرونا از نظر ابتلا و بستری قرار دارند.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود در هفته های آینده، شدت ابتلا و بستری افزایش یابد و به مرگ و میر بیشتری منجر شود.

وی گفت: باتوجه به اینکه  لرستان جزو استان هایی است که شرایط فوق العاده دارند مساعدت مردم در بهبود این وضعیت نامطلوب بسیار اساسی است.

استاندار لرستان ادامه داد: اکنون بخش هایی از بیمارستان های استان برای پذیرش بیماران کووید ۱۹ در استان در حال آماده شدن است اما راه حل اصلی، رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از تجمع،احترام به تعطیلی ها و اعمال محدودیت‌ها است.

خادمی اظهار داشت: از مردم درخواست  می شود در این شرایط بسیار حساس از مراجعه به ادارات و بانکها ، تجمع، دورهمی، حضور در مجالس عروسی و عزا خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه بازاریان و کسبه نیز باید این مساله را به خوبی رعایت کنند ادامه داد: در بخش اصناف بجزو گروه یک همه باید تعطیل باشند و ورود خودروهای غیربومی به استان و خروج خوردوهای بومی از لرستان نیز ممنوع است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: ادارات در مناطق قرمز با یک سوم نیروها و در مناطق نارنجی  با ۵۰ درصد نیروها به صورت حضوری فعال هستند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تجمع، مراتب را به متولیان امر اطلاع دهند تا علاوه بر برخورد با برگزارکنندگان مراسم، همه خودروهای حاضر در تجمع جریمه شود.

تعداد جان باختگان کرونا در این استان با فوت ۶ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته به یکهزار و ۴۳۳ نفر رسیده است.

در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۲۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در لرستان شناسایی شده است و در مجموع تاکنون ۸۵ هزار و ۱۳۶ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در حال حاضر تمامی شهرهای لرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir