۱۰۰ بیمار کووید ۱۹ روزانه در پلدختر شناسایی می‌شود

۱۰۰ بیمار کووید ۱۹ روزانه در پلدختر شناسایی می‌شود
شناسه خبـر : ۸۲۳۳۱ شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

خرم‌آباد - رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: ۱۰۰ بیمار جدید کووید ۱۹ روزانه در این شهرستان شناسایی می‌شود و محدودیت‌های کرونایی برای برون رفت از وضعیت قرمز به مدت ۲ هفته آغاز شده است.

علی صفدر سیاوشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر در پلدختر اظهار داشت: این شهرستان با توجه به دید و بازدید، دورهمی و سفرهای تعطیلات نوروزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

وی افزود: تعداد مبتلایان به کرونا در پلدختر افزایش یافته است و از مجموع ۳۵۰ تا ۴۰۰ نمونه  تست مخاطی روزانه، بیش از ۱۰۰ مورد در این شهرستان مثبت است.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان این شهرستان نیز در حال افزایش است ادامه داد: با توجه به کمبود امکانات دارویی و تجهیزات بیمارستان پلدختر در صورت ادامه این روند احتمال محدودیت تخت و تجهیزات  وجود دارد.

سیاوشی یادآور شد: از مردم انتظار می‌رود پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ها را با جدیت رعایت و از حضور در مراسم  عروسی، عزا و دورهمی ها پرهیز کنند.

وی افزود: تالارهای پذیرایی شهرستان پلدختر بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا تعطیل شده است اما مردم عروسی ها را در منازل برگزار می‌کنند که این اقدام به طور قطع سلامت شرکت‌کنندگان در مراسم را به مخاطره می‌اندازد و کار بسیار خطرناکی است.

وی گفت: با توجه به شرایط حاد ایجاد شده و وضعیت بحرانی شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا، راه‌های منتهی به آرامستان ها مسدود و مشاغل گروه ۲،  سه و چهار به مدت ۲ هفته تعطیل هستند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir