موافقت با بازنشستگی ۱۷۸۳ کارگر لرستانی

موافقت با بازنشستگی ۱۷۸۳ کارگر لرستانی
شناسه خبـر : ۸۲۳۲۰ شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از موافقت با بازنشستگی هزار و ۷۸۳ کارگر در این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، علی آشتاب امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد یک ساله کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور در استان اظهار داشت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در سال ۹۹، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور با تشکیل ۳۶ نشست و کمیته تجدید نظر مربوطه با تشکیل ۱۳ نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: از تعداد دو هزار و ۳۴۸ درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده، هزار و ۷۸۳ درخواست مورد تأیید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

آشتاب با بیان اینکه کمیته‌های استانی از نمایندگان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تأمین اجتماعی، تشکل کارگران و کارفرمایان استان تشکیل شده است، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا کارگران می‌توانند درخواست خود را با مراجعه به سامانه سخت و زیان آور به نشانی اینترنتی SAKHT.MCLS.GOV.IR ثبت کنند.

وی گفت: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود.

آشتاب همچنین با اشاره به شرایط کنونی ناشی از شیوع کرونا ویروس، گفت: کارفرمایان مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط و به خصوص ضد عفونی کردن مرتب واحدهای خود در مقابله با ویروس کرونا هستند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir