آفت به جان درختان بلوط لرستان افتاد/ آلودگی سطح وسیعی از جنگل‌ها

آفت به جان درختان بلوط لرستان افتاد/ آلودگی سطح وسیعی از جنگل‌ها
شناسه خبـر : ۸۲۳۱۸ شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: متأسفانه همه ساله در فصل بهار سطح وسیعی از جنگل‌های بلوط استان با آفت جوانه خوار آلوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار موج خبر، شیرزاد نجفی امروز شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها در سخنانی از اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط و آفت «لورانتوس» در سطح جنگل‌های لرستان خبر داد و گفت: این طرح در راستای مبارزه بیولوژیک و در سطح ۱۱ هزار هکتار در جنگل‌های استان در حال اجرا است.

وی آفت برگ خوار را یکی از مهم‌ترین آفت ها برای جنگل دانست و افزود: متأسفانه در فصل بهار همه ساله سطح وسیعی از جنگل‌ها به این آفت آلوده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: این پروژه شامل دو مرحله پایش، کنترل و مبارزه است که در راستای اهداف و وظایف سازمانی در سطح ۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان محلول پاشی می‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه مبارزه با «لورانتوس» و برگ خوار بلوط در مناطق سپیددشت، «قلعه گل»، «داد آباد»، «تاف»، «ناوه کش»، الیگودرز، «مله شبانان»، «دره اناران» در حال اجرا است عنوان کرد: هزینه این عملیات اعتباری معادل ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات مصوب ملی بوده است.

وی عنوان کرد: جنگل‌های استان لرستان با یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار مساحت، جز جنگل‌های زاگرس به شمار می‌روند که به لحاظ حفاظت از منابع پایه آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، قابلیت اکوتوریستی، مسائل زیست محیطی و… دارای اهمیت منحصر به فردی هستند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir