مقاوم‌سازی ۶ هزار مسکن روستایی لرستان در حال انجام است

مقاوم‌سازی ۶ هزار مسکن روستایی لرستان در حال انجام است
شناسه خبـر : ۸۲۲۸۶ شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

خرم‌آباد - مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: مقاوم‌سازی ۶ هزار واحد مسکن روستایی این استان در حال انجام است که با اتمام آن، میانگین این طرح به ۸۶ درصد می‌رسد.

مسعود رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر به مناسبت فرارسیدن ۲۱ فروردین مصادف با سالروز تاسیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل افزود: بنیاد مسکن در مجموع فعالیت‌های مختلفی از جمله مقاوم سازی مسکن روستایی، اجرای طرح هادی، احداث و مقاوم سازی مسکن محرومان و صدور سند را بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان مقام دوم بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را در سطح کشور دارد و با توجه به هدف گذاری انجام شده، مقاوم سازی واحدهای مسکونی واقع در روستا را امسال به ۸۶ درصد افزایش می دهد.

رضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۱۵۳ هزار واحد مسکن روستایی ۱۱۶ هزار واحد بهسازی و مقاوم سازی شده  است که این رقم تا  پایان ۱۴۰۰ به ۱۲۲ هزار واحد می‌رسد.

وی میانگین فعلی مقاوم سازی مسکن روستایی لرستان را ۸۱ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: تخصیص سهم تسهیلات بودجه سال ۱۴۰۰ به استقبال و مشارکت مردم روستا در طرح مقاوم سازی بستگی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: انتظار داریم مردم استان برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی اقدام کنند تا واحدهای فرسوده روستایی قبل از خسارت احتمالی بلایای طبیعی، بهسازی شود.

رضایی در ادامه یادآور شد: همچنین بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یکهزار و ۹۸۰ روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۵۹ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و طرح هادی برای تمامی روستاها تهیه شده است.

وی اضافه کرد: ۵۵ درصد جمعیت روستایی لرستان از مزایای صدور سند واحد مسکونی به عنوان اقدام مشترک بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک بهره مند شده‌اند.

وی گفت: سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ جلد سند برای واحدهای مسکن روستایی لرستان صادر شده و امسال نیز قرار است چهار هزار جلد دیگر صادر شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir