اهدای خون در لرستان ۱۵.۵ کاهش یافت

اهدای خون در لرستان ۱۵.۵ کاهش یافت
شناسه خبـر : ۸۲۲۵۷ شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹

خرم‌آباد - مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: تعداد داوطلبان اهداکننده خون در این استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن ۱۵.۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش موج خبر "غلامرضا حامدی" روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در سال گذشته ۴۷ هزار و ۱۸۸ نفر به پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۵۶۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گفته وی  ۲ هزار و ۹۱۰ نفر از اهداکنندگان بانوان، ۳۲ هزار و ۶۵۲ نفر آقایان و ۱۹هزار و ۸۶۱ نفر اهداکننده مستمر بوده اند.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا باعث شده تا تعداد مراجعه داوطلبان اهداکننده خون استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش داشته باشد.

حامدی بیان کرد: در استان لرستان چهار مرکز ثابت اهدای خون وجود دارد که در شهرهای خرم آباد، الیگودرز و بروجرد مستقر هستند وه علاوه بر این مراکز، خونگیری به صورت تیم های سیار و اعزام به مناطق و ادارات نیز صورت می گیرد.

وی بیان کرد: خون تنها فرآورده ای است که هیچ جایگزینی نداشته و مدت زمان نگهداری خاصی دارد که با توجه به شرایط کرونا، همه شرایط بهداشتی و پروتکل ها در مراکز اهدای خون در نظر گرفته شده است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir