۱۰ میلیارد تومان بیمه‌نامه محصولات کشاورزی در لرستان صادر شد

۱۰ میلیارد تومان بیمه‌نامه محصولات کشاورزی در لرستان صادر شد
شناسه خبـر : ۸۱۷۲۱ چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳

گروه استان‌ها- رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت: از طریق ستاد بیمه در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ حدود ۱۰ میلیارد تومان بیمه نامه صادر شده است و سال گذشته نیز حدود ۱۶ میلیارد تومان غرامت پرداخت شد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، در پی وقوع سیلاب سال 98 خسارت زیادی به بخش کشاورزی لرستان وارد شد( هزار و 500 میلیارد تومان) که بخشی از آن جبران شد اما کشاورزان برای بازتوانی و رونق کشت و کارشان همچنان نیاز به حمایت دولت هستند.

امروز نخستین جلسه ستاد بیمه سال 1400 در لرستان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، مدیر شعب بانک کشاورزی استان، معاونان و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر بیمه صندوق  کشاورزی برگزار شد تا به موضوع خسارت‌ها و بیمه کشاورزان پرداخته شود.

اسفندیار حسنی مقدم رئیس جهاد کشاورزی لرستان در این جلسه به خسارت‌های سیلاب سال 98 به بخش کشاورزی لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه خسارت‌های وارد شده جهت بازتوانی بهره‌برداران بیش از 550 میلیارد تومان به بخش کشاورزی تزریق شد.

وی با بیان اینکه در قالب کشاورز کارت 80 میلیارد تومان به استان لرستان ابلاغ شده است افزود: تاکنون 45 میلیارد تومان معادل 55 درصد این اعتبار جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان طرح یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی در سامانه سیاک را یکی از برنامه‌های مهم بخش کشاورزی در سال جدید دانست و عنوان کرد: این طرح در لرستان در حال اجراست و تاکنون 744 هزار قطعه ترسیم شده است و اطلاعات توصیفی 56 هزار هکتار قطعه نیز بارگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه از طریق ستاد بیمه در سال زراعی 1399- 1400 حدود 10 میلیارد تومان بیمه نامه صادر شده است گفت: سال گذشته حدود 16 میلیارد تومان غرامت پرداخت و از طرف ستاد بیمه برای حدود 10 هزار نفر پرونده تشکیل شد.

‌انتهای پیام/642‌/ ز

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir