صیانت از آرا مردم از وظایف دستگاه قضا است

صیانت از آرا مردم از وظایف دستگاه قضا است
شناسه خبـر : ۷۷۰۶۸ دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

خرم‌آباد - رییس کل دادگستری لرستان گفت: صیانت و امانت داری از آرا مردم در انتخابات از وظایف دستگاه قضا در لرستان است.

 به گزارش موج خبر محمد رزم روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با انعقاد تفاهم نامه ای که به امضای شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین ستاد انتخابات وزارت کشور رسیده است، مقرر شد برای انتخابات پیش رو یک هیات اجرایی مشترک تشکیل شود.

وی ادامه داد: فرمانداران محترم با دعوت از اعضای اداری هیات اجرایی متشکل از دادستان، رییس دادگستری و رییس ثبت احوال شهرستان و با تعامل و دقت لازم تعداد ۳۰ نفر به عنوان معتمدین محلی به هیات نظارت شهرستان ها معرفی کنند.

رییس شورای قضایی استان لرستان گفت: قانون گذار نیز برای معتمدین محلی شرایطی را در نظر گرفته، هیات نظارت شهرستان هم بایستی دقیقا این شرایط را بررسی و احراز نماید.

رزم گفت: با هدف تامین سلامت در انتخابات معتمدین محلی بایستی واجد شرایطی از جمله خوشنام بودن، بدون سوابق تخلفات انتخاباتی در دوره های قبلی و افرادی موجه و با سواد و متعهد، متدین، مقید و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در هر صورت متشرع باشند.

وی اضافه کرد: امیدواریم شاهد یک انتخابات رقابتی و پرشور و شعور و با مشارکت حداکثری باشیم و نهایتا منجر به انتخاب فرد اصلح شود.

رزم افزود: دستگاه قضایی شاخصه های مد نظر مقام معظم رهبری را حتما نصب العین قرار می دهد و آنها را پیگیری می کند و لبیک میگوید، ما به دنبال یک انتخابات پر شور و شعور و با مشارکت حداکثری و ان شالله یک انتخابات سالم در کمال صحت و سلامت و امنیت هستیم.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان با تاکید براینکه وظیفه ما صیانت و امانت داری از آرا مردم است، اظهار داشت:  معتمدینی که توسط فرمانداران معرفی می شوند از گروه ها، جناح های مختلف باشند و به عنوان نمایندگان افکار عمومی هر شهرستان معرفی شوند و حاشیه سازی صورت نگیرد و شائبه جانبداری و معرفی از گروه خاصی پیش نیاید.

وی افزود: امیدواریم شاهد انتخاباتی با مشارکت بالا و حضور حداکثری مردم عزیز خواهیم بود و با انتخاباتی رقابتی و سالم و انتخاب افرادی صالح هم بعنوان رییس جمهور و هم بعنوان اعضای اسلامی شهر و روستا ملت ایران اسلامی سربلند خواهند بود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در سراسر کشور در ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir