نقش زنان در تاریخ دفاع مقدس حذف‌شدنی نیست

نقش زنان در تاریخ دفاع مقدس حذف‌شدنی نیست
شناسه خبـر : ۷۴۴۵۸ شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بانوان در هشت سال جنگ تحمیلی، دوشادوش مردان به خوبی نقش ‌آفرینی کردند که این نقش آنان نباید هرگز از تاریخ حذف شود.

به گزارش موج خبر، حجت الاسلام و المسلمین یوسف علی شکری روز شنبه در همایش " لشکر فرشتگان تاریخ ساز " تحت عنوان بزرگداشت ۸۷۴ زن شهید و جانباز استان افزود: زنان جانباز و همسران شهدا برای ارتقای علمی، معرفتی و معیشتی تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمن از مادر و همسران شهدا می ترسد تصریح کرد: دشمن از مادر شهید مفقودالاثری که ۳۰ سال انتظار فرزندش را می کشد، هراس دارد چراکه مادران، خواهران و همسران پا به پای رزمندگان و شهدا ایستادند تا این انقلاب ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه نباید نقش زنان را در انقلاب نادیده بگیریم خاطرنشان کرد: اگر نگوییم زنان دوشادوش مردان، رهبری انقلاب را به عهده داشتند و بیشتر از مردان انقلاب را حمایت کردند اما هرگز نباید گفت کمتر از مردان بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین شکری گفت: زنان انقلاب اسلامی مردانه مقابل نامردان ایستادند و مادران و همسران شهدا و جانبازان از این لحاظ در کنار خدیجه، فاطمه و زینب (س) جای دارند.

وی با بیان اینکه زنان در روزهای تنهایی انقلاب، کنار مردان بودند و امام (ره) را تنها نگذاشتند ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار همسر شهید در کشور داریم و باید قدر خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان را بدانیم و از آنها حمایت کنیم .

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹  جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید است.

 لرستان ۴۸۳ شهیده و ۳۹۱ زن جانباز را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir