بانوان لرستانی نقش‌آفرینی موثری در دفاع مقدس داشتند

بانوان لرستانی نقش‌آفرینی موثری در دفاع مقدس داشتند
شناسه خبـر : ۷۴۴۲۳ شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: بانوان شهید و جانباز این استان در دفاع مقدس به خوبی نقش آفرینی کردند و اقدامات موثر آنان در آن دوران سخت بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش موج خبر حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی روز شنبه در همایش " لشگر فرشتگان تاریخ ساز " تحت عنوان بزرگداشت ۸۷۴ زن شهید و جانباز لرستان افزود: نقش بانوان در عرصه های انقلابی به ویژه دوران دفاع مقدس و همراهی آنان با رزمندگان، ما را به این مقطع از تاریخ رسانده است.

وی با بیان اینکه بانوان در پشتیبانی جبهه های نور علیه ظلمت و هم در رزم همراهی خوبی داشتند اظهار داشت: مردم لرستان جزو اولین افرادی بودند که با آغاز جنگ هشت ساله خود را به نقاط مرزی رساندند که این افراد با تربیت درست از دامان مادران انقلابی و دینی، تداوم انقلاب اسلامی را رقم زدند.

وی تصریح کرد: ۴۸۳ زن شهید و ۳۹۱ زن جانباز از لرستان تقدیم کشور شده است که در تداوم انقلاب اسلامی تشریک مساعی کرده و حماسه آفریده اند.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه گفت: سال ۱۳۴۲ از موضع تدافع بیرون آمدیم و با هجوم به دشمن، در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷پیروز شدیم پس وعده الهی تخلف ناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند دوران بزن در رو تمام شده است یعنی ما در موضع تهاجم هستیم و این باور و خودکفایی، بر اساس حماسه و عاطفه ای است که مادران شهید برای ما به یادگار گذاشته اند.

محمود زرین جویی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز با اشاره به ثبت مشخصات ۶ هزار و ۳۰۰ شهید در استان گفت: با توجه به تقارن هفته شهید و درختکاری به همین منظور به یاد هر شهید نهالی کاشته می شود.

وی اظهار داشت:  همزمان با یادواره ۸۷۴ زن شهید و جانباز  لرستانی، از کتاب اعلام شهدای زن استان رونمایی و تعدادی از بانوان ایثارگر استان تجلیل شد.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹  جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید است.

 لرستان ۴۸۳ شهیده و ۳۹۱ زن جانباز را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir