دشمن عمق وفاداری مردم به انقلاب اسلامی را می‌داند

دشمن عمق وفاداری مردم به انقلاب اسلامی را می‌داند
شناسه خبـر : ۷۴۴۱۳ شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: دشمن می‌داند که مردم ایران بیدار و با اندیشه هستند و عمق وفاداری آنها به انقلاب را می‌داند.

به گزارش موج خبر از  خرم‌آباد ، حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری ظهر امروز در یادواره لشگر فرشتگان و تاریخ ساز، بزرگداشت 483شهید و 391 زن جانباز لرستان با تقدیر از برگزار کنندگان این یادواره اظهار داشت: این یادواره که برای بانوان باعظمتی تشکیل شده باید در سطح وسیع و گسترده برگزار می‌شد و آنچنان که باید برگزار می‌شد نشد‌ که از ویروس کرونا به سبب اینکه جمع ما را کوچک کرد گلایه می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه بانوان در بحبوبه بحران بمباران‌ها جوانمردانه ایستاده و شهر را ترک نکردند و طرح دشمن را عقیم کردند که باید یک تجلیل ملی از آنها در سطح وسیع و گسترده انجام شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) جایگاه شهدا را برای ما تبیین کرده و از مزار آنها را دارالشفا‌ نامید که عارفان و دلسوختگان باید از آن شفا بگیرند.

وی با بیان اینکه شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آنان چه کار بزرگی کردند و بنیان رفیعی با سازه‌های بسیار مستحکم بنا نهادند که دشمن بعد از 42 سال هیچ غلطی نمی‌تواند بکند عنوان کرد: هر زمانی دشمن قصد نزدیک شدن به کشور دارد عمق پایداری همسران شهدا  را می‌بیند که بعد از سال‌ها به پای همسران و فرزندان  خود ماندند و با تمام توان در راستای ارتقای آنها تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شکری بیان کرد: دشمن می‌داند که مردم ایران بیدار و با اندیشه هستند و عمق وفاداری آنها به انقلاب را می‌داند و دشمن از خود ما بیشتر ما را می‌شناسد.

وی با اشاره به اینکه مادران، همسران، فرزندان و دختران شهدا پا به پای آنها آمدند تا این انقلاب باقی بماند گفت: نقش زنان را هیچ وقت نباید از تاریخ حذف و در انقلاب اسلامی نادیده بگیریم اگر نگوییم دوشادوش مردان رهبری انقلاب را به عهده داشتند و پیش از مردان این انقلاب را هدایت کردند هرگز نباید بگوییم کمتر از مردان نقش داشتند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: زنان هم به اندازه مردان در شکل گیری تمدن اسلامی نقش داشتند که هیچ کسی نمی‌تواند این موضوع را نادیده بگیرد، زنان در روز تنهایی این انقلاب در کنار امام (ره) بودند و امام و انقلاب را تنها نگذاشتند.

وی اظهارداشت: بیش از10 هزار شهید تک فرزند و بیش از 10 هزار شهید دو فرزند داریم که اینها همه جوان بودند و جوانی خود را به پای این انقلاب ریختند تا درخت انقلاب تناور و بارور و سازه های این انقلاب مستحکم شود.

حجت الاسلام والمسلمین شکری بیان کرد: بیش از 10 هزار شهید در کشور داریم که دارای چهار تا هفت فرزند بودند که همسران شهدا بار بزرگ کردن  فرزندان را تنهایی به دوش کشیدند و پروانه وار فرزندان خود را بزرگ کردند که باید از آنها حمایت کنیم.

وی گفت: تعداد شهدای این استان و شهر نشان می‌دهد که این شهر مردانه ایستاده است و ما باید از آنها حمایت کنیم تا بفهمند که نباید کوچکترین خللی در استقامت این مردم به وجود بیاید واین پیوستگی باید شدیدتر و محکم‌تر شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: یکی از بزرگترین اقدامات  امام (ره) این است که بنیادی را تاسیس کرد تا شهدا و خانواده‌هایشان تکریم شوند، برای امام (ره) شهدا اینقد بزرگ بودند که برای رسیدگی به وضعیت آنها بنیاد شهید و امور ایثارگران را تاسیس کردند.

انتهای پیام/646/ش

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir