هیچ مورد مشکوکی از کرونا انگلیسی در بروجرد گزارش نشده است

هیچ مورد مشکوکی از کرونا انگلیسی در بروجرد گزارش نشده است
شناسه خبـر : ۷۳۶۲۸ پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

بروجرد - سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلای به ویروس کرونا انگلیسی در شهرستان مشاهده و گزارش نشده است.

علی احمدی تاری روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در محل این اداره افزود: از ابتدای روزهای شیوع ویروس کرونا تاکنون از ۳۳ هزار و ۵۶۲ نفر تست گرفته شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۳۷ نفر تاکنون نمونه تست آن‌ها مثبت بوده و متأسفانه ۳۰۵ نفر براثر ابتلا به کرونا فوت کرده‎‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهار داشت: از ابتدای شیوع این ویروس سه هزارو ۳۱۲ نفر بستری شده‎‌اند و در حال حاضر ۳۳ نفر در بیمارستان بستری هستند.

احمدی تاری بیان کرد: آزمایشگاه تست کرونا در بروجرد راه‌‎اندازی شده و جواب تست‌‎ها ظرف مدت ۲۴ ساعت اعلام می‎‌شود ولی نمونه مشکوک به کرونا انگلیسی باید به تهران ارسال شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به واکسن کرونا، ادامه داد: تاکنون ۳۰۵ دوز واکسن وارد شهرستان و برای کادر درمان تزریق شده است.

احمدی تاری اضافه ‌کرد: با توجه به افزایش محسوس موارد ابتلا در شهرستان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مهمترین راه پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تشدید کرونا ویروس از هرگونه تجمع، ترددهای غیرضروری اجتناب و در محیط‌های مسقف از تهویه مناسب فضا استفاده شود زیرا این مهمترین راه پیشگیری از بیماری است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز و حضور بیشتر مردم در بازار ضروری بوده و انتظار می رود مردم در صورزت مشاهده علایم ویروس و یا علایم سرماخوردگی برای انجام نمونه‌گیری مراجعه کنند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir