۶ میلیارد تومان ماهانه برای تجهیزات کرونا در لرستان هزینه می‌شود

۶ میلیارد تومان ماهانه برای تجهیزات کرونا در لرستان هزینه می‌شود
شناسه خبـر : ۷۳۴۶۲ دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶

خرم‌آباد - قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۶ میلیارد تومان ماهانه برای خرید لوازم حفاظتی، لباس، ماسک کادر درمان و کیت‌های تشخیص کرونا در این استان هزینه می‌شود.

"علی فرهادی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هزینه انجام هر تست تشخیص کرونا از راه مخاط دهان و بینی( پی سی آر) ۳۰۰ هزار تومان است که به صورت رایگان در مراکز بهداشت استان انجام می شود.

وی اظهار داشت: در طول یکسال گذشته حدود ۲۱۸ هزار آزمایش تست مخاطی کرونا از شهروندان لرستانی گرفته شده که آنها رایگان بوده و هزینه آن از محل برخی درآمدهای اختصاصی، کمک خیران یا تسهیلات بانکی تامین شده است.

وی تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت لرستان در سالهای اخیر بسیار تاثیر گذار و موفق عمل کرده به طوریکه امسال از مجموع ۲۱ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیرنقدی این مجمع  ۱۱میلیارد تومان در راستای مقابله با ویروس کرونا هزینه شده است.

فرهادی اضافه کرد: ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی قدرت سرایت چند برابری دارد و سرعت گسترش آن در بدن بالا است به نحوی که طی سه روز پس از ابتلا، علایم آن و عفونت شدید در فرد ظاهر می شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: افراد پنج تا ۱۹ ساله در خطر جدی ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی هستند.

فرهادی اظهار داشت: از مردم استان درخواست می شود به استان های همجوار از جمله خوزستان سفر نکنند و با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، رعایت پروتکل های بهداشتی را در زمان خریدهای ضروری جدی بگیرند.

تعداد مبتلایان کرونا در لرستان تا هفتم اسفند ماه به ۶۷ هزار و ۲۸۵ نفر رسید که از این تعداد یکهزار و ۳۴۸ نفر جان باخته اند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir