فرماندار: محدودیت‌های جدید کرونا در دلفان اجرا می‌شود

فرماندار: محدودیت‌های جدید کرونا در دلفان اجرا می‌شود
شناسه خبـر : ۷۳۳۳۶ یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

خرم‌آباد - فرماندار دلفان گفت: آمار ابتلا به کرونا در این شهرستان نگران‌کننده است و به همین منظور محدودیت‌های جدیدی اجرا می‌شود.

به گزارش موج خبر نورالدین درمنان روز یکشنبه در جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونا افزود: تصمیمات ستاد مقابله با کرونا برای سلامت عموم مردم است و هیچگونه کم کاری و غفلتی از مسئولان پذیرفته نیست.

وی افزود: مسدود شدن ورودی آرامستانهای شهر و روستاهای نورآباد، تعطیل شدن پنجشنبه بازار، بازار دست فروشان و بوستان های شهری از جمله این محدودیت ها است که زمان اجرای آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی با درخواست از بازاریان برای رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد: سلامتی و جان مردم یک اصل اساسی است و مدیران باید در صورت نقض پروتکل های بهداشتی در ادارات، پاسخگو باشند.

درمنان با ابراز نگرانی از تراکم جمعیت در دفاتر پیشخوان و بانک ها گفت: بازرسان بهداشت باید نتیجه اقدامات خود در این رابطه را جهت تصمیم گیری های آتی ارائه نمایند. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان نیز گفت: شیوع کرونا در روستای قرنطینه شده "گاوبازه" تحت کنترل و مراقبت های بهداشتی است اما بدون شک ویروس انگلیسی در مرزهای شهرستان و لرستان وجود دارد.

یوسف رضا جهانی افزود: در "گاوبازه" و روستاهای اطراف آن ۲۲۲ نمونه تست کرونا گرفته شد و با وجود ۳۹ مورد مثبت، اما تعداد بسترهای شهرستان از اول اسفند تاکنون صفر است. 

وی در خصوص کرونای انگلیسی گفت: این ویروس جهش یافته رفتار بسیار متفاوتی دارد بطوریکه میزان سرایت آن ۱۲برابر ویروس قبلی است و علائم آن طی ۷۲ساعت در فرد ظاهر می شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir