۲۲ میلیون تومان برای تجهیز هر هکتار اراضی دیم به سیستم‌های نوین آبیاری ‌پرداخت می‌شود

۲۲ میلیون تومان برای تجهیز هر هکتار اراضی دیم به سیستم‌های نوین آبیاری ‌پرداخت می‌شود
شناسه خبـر : ۷۳۲۶۸ یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

گروه استان‌ها- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه برای تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری قطره‌ای در هر هکتار ۲۲ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کنیم، افزود: هیچ محدودیت اعتباری در این رابطه نداریم.

نامدار صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در  خرم‌آباد  اظهار داشت: راندمان آبیاری که در  سال 92، 34 درصد بوده امسال به 42 درصد رسیده است که این افزایش راندمان به واسطه تجهیز اراضی به سیستم‌های آبیاری تحت فشار رخ داده است.

وی با بیان اینکه برای تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری قطره‌ای در هر هکتار 22 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌کنیم، افزود: تاکنون حدود 210 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای اجرای این سیستم‌ها به بخش کشاورزی لرستان اختصاص داده شده است و ما در این رابطه هیچ محدودیت اعتباری نداریم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: سال گذشته در استان لرستان بارندگی مناسبی داشتیم اما چون پراکنش آبیاری نامناسب بود در برخی نقاط با کمبود آب مواجه شدیم؛  مثلاً در اردیبهشت ماه بارندگی نداشتیم که این موضوع به کاهش تولید منجر شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که سال 93 در راستای افزایش بهره‌وری آب در لرستان کلید خورد بحث پرورش ماهی در قفس بود؛ هم اکنون 34 قفس با ظرفیت هزار تن در استان داریم درحالیکه تعهد ما تولید 2 هزار تن ماهی در قفس بوده است که این کاهش تولید به خاطر  اختلافات موجود بین آب منطقه‌ای، آبفا و بحث‌های محیط زیستی اتفاق بوده است.

انتهای پیام/648/ش

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir