استاندار لرستان: لباس مناسب باید با فرهنگ ایرانی تولید شود

استاندار لرستان: لباس مناسب باید با فرهنگ ایرانی تولید شود
شناسه خبـر : ۷۳۰۷۱ شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷

خرم‌آباد - استاندار لرستان گفت: تولید لباس مناسب باید با در نظر گرفتن فرهنگ ایرانی انجام شود که این موضوع نیازمند توجه تولیدکنندگان در سطح ملی و استان است.

به گزارش موج خبر سیدموسی خادمی روز شنبه در ستاد راهبری و هماهنگی حجاب و عفاف با حضور نماینده ولی فقیه در استان و هیات بازرسی سازمان اجتماعی کشور افزود: حجاب و عفاف به رشد و تعالی جامعه کمک می کند که امیدواریم بیش از گذشته در استان گسترش و ترویج یابد.

خادمی با بیان اهمیت حجاب و عفاف و نقش سازنده آن در تکمیل صفات عالیه یا تخریب و انحطاط جوامع اظهار داشت: حجاب و عفاف جدا از باورهای دینی می تواند به رشد و تعالی کمک کند بنابراین باید توسط زنان و مردان رعایت شود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: موضوع حجاب جنبه فردی و اجتماعی دارد که وظیفه دولت و نظام اجتماعی در بخش عمومی، کاملا مشخص است.

خادمی وظیفه دولت اسلامی را رشد اجتماعی و آگاهی بخشی به انسان ها دانست و گفت: باید نقص ها را شناسایی و آنچه را که مورد تاکید نظام اسلامی است در جامعه نهادینه کنیم.

وی با تاکید بر لزوم ترویج کارهای فرهنگی در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اظهار داشت: در این مسیر گروهی آگاهی و دانش لازم را ندارند که باید در مقابل ایستادگی آنان کار فرهنگی انجام داد و گروه دوم افرادی هستند که به عمد بدحجابی را ترویج می کنند و در این مورد باید برخورد لازم را به عمل آورد.

خادمی با تاکید بر ضرورت مراعات حجاب و عفاف در ادارات و فضای عمومی افزود: وظیفه دستگاه های اجرایی مختلف همچون صمت و میراث فرهنگی است که نظارت لازم را در اماکن عمومی مثل بازار، هتل و گردشگری انجام دهند تا کار متناسب با فرهنگ انجام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور زنان ادوار گذشته در عرصه های مختلف، لباس محلی این قشر به نحوی طراحی شده است که علاوه بر باورهای دینی، از نظر عرف نیز مورد قبول بود بنابراین ترویج این موضوع در دستور کار شورای حجاب و عفاف کشور قرار گیرد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir