فعالان امور تربیتی سربازان عرصه تعلیم و تربیت هستند

فعالان امور تربیتی سربازان عرصه تعلیم و تربیت هستند
شناسه خبـر : ۷۳۰۲۲ شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

بروجرد - مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: فعالان امور تربیتی سربازان و سفیران انقلاب و عرصه تعلیم و تربیت هستند و بی منت، خالصانه و صادقانه خدمت می‌کنند.

محمد مهرافزون روز شنبه در آیین تجلیل از فعالان برتر حوزه ی معاونت پرورشی در محل نمازخانه اداره آموزش و پرورش بروجرد افزود: سالروز امور تربیتی فرصتی مناسب است که از زحمات و خدمات ارزنده فعالان امور تربیتی تجلیل و فعالیت های فرهنگی و معنوی آنان در سطح گسترده تر ترویج داده شود.

 مهرافزون ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال حضرت زینب (ع) اظهار داشت: امور تربیتی شجره طیبه و صدقه جاریه و میراث گران مایه شهیدان رجایی و باهنر است که توسط این ۲ شهید والا مقام برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش تأسیس شد.

وی بیان کرد: در این نهاد مقدس خانه و مدرسه ۲ نقطه کلیدی و اساسی در بایدها و نبایدها و همچنین شناخت مهارت زندگی دانش آموزان است و فعالیت های پرورشی آن با تأکید بر دستورات الهی و نهضت حسینی و علوی باعث رشد و شکوفایی تربیت اعتقادی دانش آموزان می شود.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: نهاد امور تربیتی از بدو تأسیس تاکنون فعالیت های چشمگیری در راستای تربیت اسلامی و انقلابی دانش آموزان داشته و مربیان آن براساس رسالت خویش در جهت پیگیری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی که دانش آموزان را تهدید می کنند، نقش بسزایی دارند.

مهرافزون ادامه داد: هدف شهیدان رجایی و باهنر از تٱسیس امور تربیتی در سال ۱۳۵۹ تشویق و تربیت دانش آموزان به سمت آرمان های الهی، آموزه های دینی و معنوی، حفاظت و حراست از دین مبین اسلام و نهضت نبوی و دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و جهت رسیدن به این اهداف گام های بلندی در قالب فعالیت های فرهنگی، هنری و فوق برنامه در مدارس برداشته شده است.

وی بیان کرد: نهاد امور تربیتی با شعار مربیان پرورشی سربازان و سفیران انقلاب شکل گرفت و از بدو تأسیس با این هدف که فرهنگ اسلامی و روحیه انقلابی را در بین دانش آموزان و نسل های بعدی نهادینه شود ادامه راه نمودند.

مهرافزون اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت اسلامی و حیات طیبه دانش آموزان سرلوحه کار قرار گرفته شده و مربیان پرورشی برای اجرای این سند ملی آموزش نقش مهمی را دارند.

وی تصریح کرد: کیفیت عالی و متعالی فعالیت های پرورشی با نگرش به ارزش های مذهبی و معنوی بر اساس سیاست های انقلاب اسلامی با برنامه های هدفمند و نظام مند باید در مدارس در حال حاضر در بستر شبکه ی شاد و مجازی تقویت یابد تا در این شرایط کرونایی موجب آسیب های اجتماعی و غافل از تربیت اسلامی دانش آموزان نشویم.

مهرافزون ضمن اشاره به خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر مانند پایبند بودن به اصول و احکام الهی، خدمتگزاران صدیق مردم، الگوی کار و تلاش بودن، ساده زیست بودن گفت: این ۲شخصیت برجسته  نماد علم ، عمل و اخلاص بودند.

وی بیان کرد: مربیان پرورشی در سال های اولیه تأسیس امور تربیتی و زمانی که جریان های سیاسی و فعالیت های انقلابی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می کردند نقش سازنده و بسزایی در روشنفکری و بیداری جامعه به ویژه دانش آموزان داشتند و در آن زمان شرایط و دوران سختی را سپری کردند و مانع از انحراف فکری دانش آموزان شدند.

در این آیین از ۲۰ تن از فعالان عرصه فرهنگی، مسوول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش تجلیل شد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir