ترس از کرونای انگلیسی و تشدید محدودیت‌ها در سلسله

ترس از کرونای انگلیسی و تشدید محدودیت‌ها در سلسله
شناسه خبـر : ۷۳۰۱۱ شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

خرم‌آباد - جولان کرونای انگلیسی در استان‌های همجوار لرستان، لزوم رعایت مسائل و دستورالعمل‌های بهداشتی را در شهرستان مهاجرپذیر سلسله بیشتر کرده است و به همین دلیل محدودیت‌ها با حساسیت بالاتری در این منطقه اجرا می‌شود.

به گزارش موج خبر سال گذشته وقتی اولین پس لرزه های حضور ویروس کرونا در کشور احساس شد هیچکس نمی پنداشت که پس از استان قم، شهرستان کوچک، محصور و خوش آب و هوای سلسله بلافاصله دومین شهر درگیر با کرونا در کشور باشد.

امروز که یکسال از جولان ویروس کرونا در ایران می گذرد، شهرستان سلسله درگیر فراز و نشیب های رویارویی با ویروس، وضعیت های مختلفی را به لحاظ شیوع تجربه کرد، از وضعیت قرمز تا رسیدن به وضعیت سفید و مجددا اوج گیری و رسیدن به وضعیت ناپایدار و شکننده زرد.

از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، سلسله درگیر سه موج پر زحمت و هولناک با این ویروس بوده است و شهروندان آن، عزیزانی را در این مبارزه نابرابر تقدیم کووید ۱۹ کرده اند.

حال دوباره زمزمه موج چهارم و خطرناک تر شیوع بیماری با جولان ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در شهرهای همجوار لرستان به گوش می رسد و از آنجا که سلسله شهرستانی مهاجرپذیر و خوش آب و هوا است و در آستانه نوروز قرار داریم، مسئولان تلاش می کنند با در نظر گرفتن تمهیداتی مانع شیوع این ویروس مرگبار و کشنده در شهرستان شوند.

مردم نیز تاکنون همراهی به نسبت خوبی داشته اند و همچنان از ترس کرونای انگلیسی، محدودیت های عمومی را رعایت می کنند و پروتکل های شخصی همانند دوری از ازدحام را مدنظر دارند. 

اماکن ورزشی سلسله تعطیل شد

 رئیس اداره ورزش و جوانان سلسله گفت: تمامی اماکن و باشگاه‌های دولتی و خصوصی شهرستان به منظور جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

امین احمدپور  اظهار داشت: در روزهای اخیر، شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان های همجوار مشاهده شده است که با توجه به مهاجر و گردشگرپذیر بودن شهرستان باید اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

وی افزود: با استناد به تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا و تاکیدات دستگاه های ذیصلاح و نظارتی شهرستان، تمامی فعالیت های ورزشی در اماکن دولتی و خصوصی ممنوع شد.

احمدپور بیان کرد: باشگاه های ورزشی تا ملغی شدن محدودیت های کرونایی، ملزم به رعایت دستورالعمل های ستاد استانی مبارزه با کرونا و پروتکل های بهداشتی هستند و با هرگونه تخلطی از ضوابط ابلاغی و محدودیت های اعلامی، برخورد خواهد شد.

چاپ اعلامیه ترحیم در سلسله ممنوع است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله نیز با اشاره به ممنوعیت چاپ هرگونه آگهی یا بنر ترحیم در شهرستان عنوان کرد: مسوولین چاپخانه ها در قبال حفظ سلامت شهروندان ملزم به رعایت قوانین هستند.

خداداد والی با تاکید بر ممنوعیت چاپ کارت عروسی در شهرستان افزود: در صورت مشاهده و گزارش، چاپخانه مورد نظر توسط مراجع قانونی پلمب خواهد شد.

ورود خودروهای غیربومی به سلسله ممنوع شد

فرماندار سلسله نیز گفت: ورود خودرو با پلاک غیربومی لرستان به این شهرستان و برگزاری هرگونه تجمعی، به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانونی ممنوع است.

مرتضی مهدوی کیا اظهار داشت: مردم باید با توجه به مشاهده مواردی از ابتلا به کرونای انگلیسی در استان‌های همجوار لرستان، خطر این ویروس جهش یافته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند. 

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی و درگیری نوجوانان زیر ۱۷ سال با این ویروس، لازم است مردم بیشتر از گذشته توصیه های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کنند.

مهدوی کیا گفت: باتوجه به در پیش بودن ایام نوروز و گردشگرپذیری شهرستان، مراقبت های لازم باید تشدید شود تا از موج جدید و جهش یافته ویروس به سلامت عبور کنیم.

وی افزود: شهرداری ها باید با همکاری نیروی انتظامی بر وضعیت آرامستان و پرهیز از هرگونه تجمع در پنجشنبه آخر سال نظارت جدی داشته باشند، در غیر اینصورت با شرایط نامطلوبی مواجه خواهیم شد.

فرماندار سلسله با اشاره به لزوم تشدید گشت های مشترک و نظارت بر فعالیت اصناف شهرستان عنوان کرد: واحدهای صنفی باید به طور مستمر از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی پایش شوند تا سلامت مردم به مخاطره نیفتد.

مهدوی کیا با تاکید به ممنوعیت ایجاد بازارچه و نمایشگاه های نوروزی در شهرستان ادامه داد: اگر مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند مجبور به اعمال مجدد محدودیت های گسترده قبل هستیم. 

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir