بقاء نظام جمهوری اسلامی در سایه تعلیم و تربیت اسلامی است

بقاء نظام جمهوری اسلامی در سایه تعلیم و تربیت اسلامی است
شناسه خبـر : ۷۳۰۰۲ شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

گروه استان‌ها-نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه بقا نظام جمهوری اسلامی در سایه تعلیم و تربیت اسلامی است گفت: باید زمینه را برای جوانان و نوجوانان به گونه‌ای فراهم کنیم که خود را مستقل از فرهنگ بیگانه بدانند.

به گزارش موج خبر از  خرمآباد   حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان امور تربیتی آموزش و پرورش استان لرستان که به مناسبت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی انجام گرفت  ضمن تسلیت ارتحال حضرت زینب (س) اظهار داشت:   گزارش‌های ارائه شده توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان بسیار امید بخش است و نشان می‌دهد در مسیر رسیدن به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی که پایه گذار آن‌ها شهیدان  محمد علی رجایی و حجت الاسلام والمسلمین  محمد جواد باهنر بودند در حال حرکت هستیم. 

وی افزود:  شاید روزی که امور تربیتی پایه گذاری شد کسی تصور نمی‌کرد پس از بیش از  40 سال  تا این حد در پیشبرد اهداف  فرهنگی و تربیتی مفید و کار ساز باشد، شهیدان رجایی و با هنر با نیت خالص  و برای خداوند شبکه نورانی امور تربیتی را پایه گذاری کردند و ما امروز شاهد آثار مثبت آن در سراسر کشور  هستیم. 

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: گسترش قرائت، حفظ و  مفاهیم قرآنی و همچنین  سرودهای دینی، مذهبی، مسابقات فرهنگی و هنری همگی حکایت از این است که طرح  و پایه گذاری امور تربیتی توسط شهیدان با هنر و رجایی ثمرات بسیار خوبی  به دنبال داشته است. 

وی بیان کرد: خلق و خلقت به جسم و چهره ظاهری انسان است که در اختیار انسان نیست  ولی خلق که  به باطن، سرشت و روح انسان بر می‌گردد در اختیار انسان است، انسان دارای اختیار آفریده شده و می‌تواند سرنوشت خود را رقم بزند که در چه مسیری حرکت کند بر همین اساس تربیت به کمک انسان آمده که خلق او را بسازد. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه مباحث تربیتی در راستای پرداخت و به کمال رساندن  روح و باطن  انسان است گفت: در تشکیلات بزرگی همچون آموزش و پرورش مباحث ارزشمند تربیتی  جهت مراقبت و مواظبت این سازمان بسیار اهمیت دارد  و می‌توان گفت معاونت پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش موظف است سازمان را بر اساس اهداف تعریف شده و با داشتن سلامت لازم  از مبدا به مقصد برساند. 

وی تصریح کرد: مسائل تربیتی به جنبه باطنی و سرشت انسان بر می‌گردد  و امور تربیتی باید با تربیت حماسی و جهاد گونه  صفات نیک، پسندیده و فضائل را در وجود دانش آموزان  را در مدارس با دقت اجرایی کند، نسلی که مورد تایید معارف و آموزش های فرهنگ اسلامی است این است که در درون  فعالیت‌های فرهنگی، پرورشی، قرآنی نوجوانان و جوانانی تربیت شوند که جنبه روح حماسی در وجود آنها  شکل بگیرد که گواه این امر شهدای  دانش‌آموز هستند.  

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: باید  زمینه را برای جوانان و نوجوانان به گونه‌ای فراهم کنیم که خود را  مستقل از فرهنگ بیگانه بدانند و در مقابل ظلم ظالمان ایستادگی کنند و عدالت خواه باشند. 

وی اظهار داشت: از درون  فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در سطح کشور و به تبع آن در استان لرستان باید دانش‌آموزانی مومن، انقلابی، معنویت گرا، عدالت خواه، اخلاق مدار و پای کار مورد مطالبه مقام معظم رهبری  تربیت شود که تربیت چنین دانش‌آموزانی تضمین انقلاب اسلامی  است و کاستی‌های گام دوم انقلاب اسلامی نیز  برطرف می‌شوند. 

 حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: جوانان تربیت شده بر اساس  مطالبه مقام معظم رهبری مراقب هستند در جامعه شایسته سالاری حاکم، تبعیض ایجاد نشود و حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب باشد بر همین اساس ویژه خواران و مفسدانی که در گام اول به انقلاب ضربه زدند در گام دوم جایگاهی ندارند. 

نماینده ولی  فقیه در لرستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی و دینی است عنوان کرد: تربیت جزء اصول و پایه‌های دین اسلام و سایر ادیان و همچنین جزء اهداف و آرمان های  انقلاب اسلامی است در همین راستا باید تلاش  کنیم نسل جوان امروز بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی رشد کند. 

وی بیان کرد: بقا نظام جمهوری اسلامی در سایه تعلیم و تربیت اسلامی امکان دارد و اگر منفعل عمل کنیم  نسل جوان کشور به سمت اهداف دشمن حرکت می‌کند که همین امر سبب  ایجاد شکافی آسیب‌زا  می‌شود در همین راستا توجه  به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری امور تربیتی هزینه نیست بلکه  سرمایه گذاری در سبد نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/ 645/ ت

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir