قطار سازندگی در کشور در حال حرکت است

قطار سازندگی در کشور در حال حرکت است
شناسه خبـر : ۷۲۷۰۸ جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

خرم‌آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: خدمات نظام جمهوری اسلامی طی ۴۲ سال گذشته بسیار ارزشمند بوده و با گذشته قابل مقایسه نیست و قطار سازندگی در جمهوری اسلامی همواره در حال حرکت است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی شامگاه پنجشنبه در دیدار با نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برنامه‌ها باید در مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای مصوب شود که قابل اجرا و بر آنها نظارت دقیق باشد و اینگونه نباشد پس از مصوب کردن برنامه و پایان عمر یک دولت باز به عقب برگردیم در همین راستا نظارت‌ها باید همراه با  دقت،صحت و سرعت باشد ولی متاسفانه این خلع در مجلس شورای اسلامی دیده می‌شود و همین امر سبب خسارت‌های فراوانی می‌شود.

وی بیان کرد: بخشی از وجود طرح‌های نیمه تمام در کشور بر اثر عدم توان نگری و توجه به منافع  ملی از درون مجلس است و بودجه مملکت در این طرح‌های نیمه تمام هدر می‌رود و همچنین مجلس می‌تواند بر ساماندهی کارت‌های بازرگانی و فرارهای مالیاتی نقش موثری داشته باشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه پس از هشت سال جنگ تحمیلی و خسارت‌های فراوانی که به دلیل همجوار بودن با استان‌های مرزی متحمل شده است ولی علی‌رغم ظرفیت‌ های بسیار خوبی دارد از نرخ بالای بیکاری، تورم و عدم رونق مطلوب کسب و کار رنج می‌برد. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: لرستان به عنوان پنجمین استان پر بارش کشور با حدود ۵۵۰ میلیمتر بارندگی و با داشتن هشت رودخانه اصلی و دائمی، ۱۲.۵ میلیارد متر مکعب آب که از این میزان هشت میلیارد در استان است و سومین استان پرآب کشور می‌باشد اما سهم زمین‌های آبی استان از ۴۶ درصد متوسط کشور تنها ۲۳ درصد است ولی هیچ کس نیست در مجلس داد بزند که چرا پنجمین استان پربارش کشور باید چنین وضعیتی داشته باشد.

وی تصریح کرد: چرا سدهای استان  لرستان علی‌رغم داشتن ۸۰۰ هزار هکتار زمین حاصلخیز نیمه تمام هستند و حتی زمین‌های زیر سد نیز از آبیاری محروم هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: استان لرستان سه درصد سنگ‌های تزئینی دنیا و ۲۸ درصد کشور را دارد و همچنین قطب حبوبات و بسیاری از میوه‌ها همچون انار و انجیر است ولی متاسفانه به دلیل عدم صنایع تبدیلی برای مردم محروم استان ثروت تولید نمی‌شود.

 وی با اشاره به سیل سال گذشته در استان لرستان اظهار داشت: سیل سال گذشته حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد ولی تاکنون تنها چهار هزار میلیارد آن جبران شده است و ۷ هزار میلیارد آن تاکنون جبران نشده است این اعتبار جبران خسارت‌ها باید در بودجه سالانه و بودجه‌های متمرکز کشور ردیف داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی افزود: در نقاطی از کشور به دلیل زیاد بودن صنایع محیط زیست این نقاط آلوده شده است ولی باز هم اصرار بر ایجاد صنایع جدید دارند ولی در استان لرستان حتی اگر در گذشته نیز صنایعی وجود داشته تعطیل و یا نیمه کاره رها شده است که اگر فعال شود هزاران جوان مشغول به کار می‌شوند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir