عضویت در سپاه و بسیج یک افتخار است

عضویت در سپاه و بسیج یک افتخار است
شناسه خبـر : ۷۲۵۰۱ پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

در سیزده رجب خجسته زادروز میلاد حضرت مولی الموحدین علی(ع)، رییس کل دادگستری استان لرستان با جمعی از بسیجیان و معاونین سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، مسئول و دیگر مقامات سازمان بسیج کارمندان سپاه، معاونین دادگستری لرستان، معاونین آموزش و حقوقی سپاه لرستان و اعضای مرکزی پایگاه مقاومت بسیج دادگستری استان دیدار کرد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، محمد رزم عصر امروز در نشست با جمعی از بسیجیان و معاونین سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب المرجب بویژه میلاد حضرت امیر المومنین علی(ع)، ابراز داشت: امیدواریم که در این ماه با فضیلت عبادات همه عزیزان مقبول درگاه خداوند سبحان قرار گیرد و لازم میدانم مناسبت سیزده رجب ،میلاد امام علی(ع)، اکبر مومنان، فاتح خیبر، حیدر کرار، افتخار خلقت و کاملترین پدر و مظهر علم و عدالت و رشادت و شجاعت را به حضار عزیز تبریک و تهنیت عرض نمایم.

وی افزود: بهترین منبع برای شناخت این امام معصوم، توضیحاتی است که از این شخصیت بی نظیر تاریخ در قرآن و روایات آمده است و حتی عظمت این ولی خدا به حدی است که برادران اهل سنت و بزرگان عالم اسلام با سرودن قصیده ها و ذکر روایات و احادیث مختلف به بزرگی ایشان اذعان داشته و گوشه هایی از زوایای شخصیتی امیر المومنین علی(ع) بعنوان محور امامت و ولایت و رهبری را تبیین نموده اند.

رییس شورای قضایی استان در ادامه ابراز داشت: در روایت است که پیامبر به حضرت علی(ع) فرمودند ای علی(ع) تو تقسیم کننده بهشت و جهنم در روز قیامت هستی و دوستدارانت داخل بهشت می‌شوند و کسانی که نسبت به تو بغض دارند به جهنم وارد می شوند.

وی افزود: خوشا به حال آنانکه در ولایت امیرالمومنین علی(ع) هستند و در عمل ولایت پذیر می‌باشند.

رزم در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: الحمدالله بین سپاه پاسداران، بسیج و قوه قضاییه ارتباط تنگاتنگ معنوی در همه دادگستری های سراسر کشور وجود دارد و این دو نهاد تحت ولایت امر و رهبری هستند و بعنوان سرباز وفادار نظام مقدس جمهوری اسلامی، هر دو انقلابی هستند و انقلابی مانده و انقلابی عمل می نمایند و تاریخ نشان می‌دهد دشمنان همواره علیه قوه قضاییه و سپاه بعنوان دو نهاد موثر در حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال توطئه بوده که بحمدالله تا کنون ناکام مانده است.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان ضمن اشاره به اینکه عضویت در سپاه و بسیج یک افتخار است، بیان داشت: در دوران دفاع مقدس، سپاه در مقابل جبهه تا دندان مسلح استکبار تمام قد ایستادگی کرد و این فرزندان ملت بعنوان نیروی کارآمد نظامی، امنیتی، تبلیغی و اطلاعاتی حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن را بر عهده دارند و در کنار این اقدامات در عرصه عمرانی و سازندگی و حضور در عرصه های مختلف مانند سیل و زلزله و آتش سوزی در جنگل ها و ساخت و ساز ها کارنامه موفقی داشته است.

وی گفت: سپاه و بسیج در برخورد با اراذل و اوباش و مجرمین بعنوان ضابط خاص کمک کار دستگاه قضایی می باشند و دادگستری استان در راستای ارائه آموزش به نیروهای عضو گشت رضویون نسبت به آموزش بیش از ۲ هزار نفر از بسیجیان معرفی شده در طول سال جاری اقدام نموده و این نیرو ها بعنوان یک ظرفیت عظیم و قابل توجه می توانند در پیشگیری از وقوع جرایم در محلات و کاهش آسیب های اجتماعی مختلف مانند سرقت های خرد نقش ممتازی را ایفا نمایند.

رزم در ادامه گفت: بسیج یادگار امام راحل(ره)، شجره طیبه و محصول و مولود انقلاب و سرمایه بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تا کنون منشأ کارکرد های مختلف بوده است.

رییس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه بسیج برای دشمنان بیم آفرین و برای دوستان امید آفرین است، افزود: برای فرد بسیجی که دارای انگیزه و شور و شوق بوده و دارای بصیرت است، کار نشد وجود ندارد.

وی افزود: در منزلت بسیج و بسیجی همین بس که امام خمینی(ره) افتخار خود را در بسیجی بودن می‌دانست و از بسیج بعنوان لشکر مخلص خدا یاد می‌کرد و مقام معظم رهبری نیز ریشه بسیج را در باور ها و اعتقادات مردم دانست و این نیرو را نیرویی کارآمد در کشور معرفی کرده‌اند.

رزم ادامه داد: شهدای بزرگی چون همت ها، باکری ها، خرازی ها، طهرانی مقدم ها،شهدای هسته ای و شهدای مدافع حرم محصول تفکر بسیجی و خروجی این فرهنگ می باشند.

رزم با تقدیر از عملکرد پایگاه مقاومت بسیج دادگستری استان گفت: این پایگاه چهار سال متوالی است که به عنوان پایگاه نمونه کشوری در سطح قوه قضائیه انتخاب و این موضوع برای دادگستری استان باعث افتخار می باشد و در زمینه کمک‌های مومنانه نیز این پایگاه رتبه برتر استانی را به خود اختصاص داده است.

رزم در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: خسارات مادی و معنوی وارد شده به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و عموم مردم در خصوص شهادت حاج قاسم سلیمانی، شهید فخری زاده و سایر شهدای عزیز و گرانقدر کشور عزیزمان باید از طریق حقوقی پیگیری و مطالبه شود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین بر لزوم پیگیری خسارات مادی و معنوی ۸ ساله دوران دفاع مقدس و جبران آسیب‌های وارده تاکید و تصریح کرد: بایستی خسارت‌های وارد آمده ناشی از آسیب‌های مادی و معنوی شهدای هسته‌ای و ۱۷ هزار شهید ترور توسط گروهک سفاک منافقین نیز پیگیری شود.

رزم بیان داشت: بعلت تحریم‌های ظالمانه آمریکا، شورای امنیت و اتحادیه اروپا زیان های چشمگیری به ملت ایران وارد شده و راهکار جبران این ضررها پیگیری موضوع در  مجامع بین‌المللی و محاکم داخلی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir